Ni kon Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 TEST: Vi bygger HTPC - del 2 Denne artikkelserien tar for seg alt du trenger vite om HTPC. I del 2 av serien ser vi på selve byggingen av HTPC-en, samt hvordan det står til med ytelse og støynivå. Les artikkelen her Lenke til kommentar
notorled Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Nice Nice Nice... :-) Trenger jeg å si mer? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 ja nok en gang en imponerende artikkel fra Dahle`s hånd Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hørte jeg noe om at du inviterer til filmkveld? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Genial Artikkel Øyvind Dahle! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Digget spesielt tastaturet og faktum at du har tatt veldg godt hensyn til at den skal være støysvak, men så er også 1755 kr litt mye for tastatur og mus da.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hørte jeg noe om at du inviterer til filmkveld? Åpent hus hos Dahle neste lørdag! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Digget spesielt tastaturet og faktum at du har tatt veldg godt hensyn til at den skal være støysvak, men så er også 1755 kr litt mye for tastatur og mus da.. hø..? jeg betalte jo 2499 kr. for det i februar... Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) lese feil Endret 16. januar 2005 av Grobo Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Men, hvordan fungerer det med HD filmer her? Testet du samples fra f.eks www.wmvhd.com ? edit: obs, regner med du tar det for deg i del 3:) Endret 16. januar 2005 av oarnoy Lenke til kommentar
HenkiB Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Må kommentere valg av TV kort. Du skriver i artikkelen "..Noe av det som skiller en HTPC fra en helt standard PC, er at HTPC-en har et TV-kort..." Noe jeg er helt enig i. Ikke minst hvis man ønsker å bruke PCen som en PVR (personal video recorder), dvs bruke PCen til opptak av og ikke minst ved timehifting, EPG osv. Etter min erfaring er det ingen tv-kort produsenter som leverer noen spesiell godt software løsning til dette formålet. Man må da se etter tredje part programmvare. Det finnes flere veldig gode løsninger f.eks. Beyond TV, SageTV, MythTV, GB-PVR, TVedia osv.. De ulike TV-kortene er basert på ulike hardware enkodere. Og støtten for de ulike enkoderene varierer veldig. Gjengs er at de fleste tv-kortene til Hauppauge støttes av de aller fleste programmene. Disse er stortsett basert på en enkoder fra Conexant og flere andre produsenter lager tv tv kort basert på samme hardvare enkoder. POV NVTV er basert på LSI DVxplore MPEG2 encoder. Problemet med denne enkoderen er at det praktisk talt ikke finnes annen programmvare som støtter den, annet enn den nvidia leverer med selv. Etter hva jeg vet, støtter ingen av det software/PVR leverandørene jeg nevte over dette kortet. Hvorfor velger dere en TV-kort løsning som begrenser software mulighetene veldig? Mitt poeng er om det heller ville vært smart å velge et tv-kort som faktisk øker mulighetene for HTPCen og ikke begrenser dem. Hez Lenke til kommentar
Calculus Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei, kan hende det er jeg som ikke har lest artikkellen nøye nok , men hva blir prisen anslagsvis på en god HTPC, rundt 20.000? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fint og se at dere har valgt akkurat det hovedkortet og den CPUen jeg har tenkt på. Jeg kommer i midlertid til å bruke et PVR350 eller et PVR500. Tastaturet så bare helt rått ut, men det koster kanskje litt mye. Slikt kan jeg jo uansett kjøpe til i ettertid. Finnes det en oversikt over HTPC-kabinett? Har sett på mye forskjellig, men har egnentlig ikke funnet noen veldig fine (som ikke koster over 2000,-) Uansett var det nok en gang en fin artikkel Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Gleder meg allerede til neste del i denne serien. Tror slike hk som det brukt her kan bli ganske populære fremover. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=11076 - det koster å være kar... Ikke like smukk som Mac Mini , men man trenger vel all kraft man kan få for å kjøre badass resizing/filtering til projektor med ffdshow. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fin artikkel. Men hvorfor i granskauen kjøpte dere 256MB-utgaven av 9250? 128MB-utgaven koster jo 150,- mindre og 256MB vil man aldri få bruk for på et slikt kort. Ville gjerne sett begrunnelsen for det valget. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hørte jeg noe om at du inviterer til filmkveld? Åpent hus hos Dahle neste lørdag! For meg og Dahle. Enig med det Goophy sier, men det er jo bare forslag, ikke en HTPC de har bygget, er det vel? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 flott artikkel, gleder meg til dei resterande delane. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 hva kostyer herligheten ?? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 hva kostyer herligheten ?? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=11076 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå