834HF42F242 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Kort: Epox P4MKI Kjøpte dette kortet i fjor en gang, men da vi skulle sette sammen maskinen var det vanskelig å få CPU ned i socket. Jeg fant ut at det var tre-fire bøyde pinner på CPU og bøyde disse tilbake med et tynt plastkort. Da jeg skrudde på maskinen, kom det aldri noe skjermsignal, og jeg gikk ut ifra at CPU'en var død. Etter det har prosjektet ligget på is, og han som eier maskinen brydde seg aldri med å bestille ny CPU. Men i forrige uke ble det bestilt en ny pakke med utstyr, og jeg skulle så sette sammen denne maskinen igjen. Ny CPU i socket og alt klart for oppstart. Men hva skjer? Akkurat det samme. Ikke skjermsignal. Har prøvd å starte med kun ram, cpu og en skjerm tilkoblet onboard-kontakten, for å eliminere alt annet bort. Går ut ifra at hovedkortet har tatt kveld på en eller annen måte. Men hvordan, det var jo helt nytt? Edit: Stemmer det at en CPU kan ta knekken på hovudkort og omvendt? Endret 16. januar 2005 av anth Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fint å høre at noen har samme problem som meg. Skjedde det samme med meg nå i helga.... Har bestillt noen ny CPU, hovedkort og minne til lillebroren min men når jeg starta opp skjedde ingenting. Har hatt samme problemet med min PC av og til der den noen ganger ikke reagerer (eller skjermen gir ikke bilde). Da pleier det som oftest å resette biosen men det hjalp ikke her... Si i fra om du finner en løsning på problemet ! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Jeg velger å tro at hovudkortet er defekt, men kan ikke være 100% sikker. Det er strøm på det og vifter starter. Kortet reagerer på av, på og reset puls, men gir ikke bildesignal. Starter botting i det hele tatt? Har nemlig også prøvd med eksternt skjermkort. En annen ting som kan være verdt å nevne, er at harddisken ikke starter. Hvis jeg drar ut ide-kablene derimot, da starter den. Endret 16. januar 2005 av anth Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Eg har prøvd følgende : - 4 forskjellige skjermer - 3 forskjellige skjermkort - Skifta RAM brikkene etter tur - 3 forskjellige harddisker - Resette biosen x antall ganger +++ Ville være VELDIG rart om det er hovedkortet.... er jo helt nytt. Fekk det i posten på lørdag (15.1) fra komplett.no.... Sender heile greia til et PC verksted i mårra uansett... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Samme sted hvor jeg bestilte kortet. PS: Du har jo eliminert alt utenom hovedkortet. Da må det være noe galt med det. Endret 16. januar 2005 av anth Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ja, men det er veldig rart da.... er jo splitter nytt..... forsegla innpakning, ingen skader under frakt.... rart.... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Jo, men hva annet kan det være? Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 null peiling... som sagt, sender den ganske snart til et pc-verksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå