shit89 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har nå (sammen med en rekke andre) ventet kjært og lenge på en løsning som skal få 6800LE kortene fra bla. gainward til å virke som de skal. Det har vært tatt opp en rekke tråder om det på BBs hele verden over, og derfor lurer jeg: Er det kommet en løsning? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 En løsning er og bytteskjermkort. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 HVa er det som ikke virker som det skal da? Ble littegrann bekymret da jeg leste dette, ettersom jeg har et 6800LE fra Gainward. (har dog ikke opplevd noen problemer med det enda) Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg tror jeg også har dette problemet: skjermen skrur seg av etter to min i half life og må rebootes. Har prøvd å koble ut strømmen fra alle cd drev og ekstra hard disk i tilfelle 350w ikke var nok. Har nå fått nytt kort, men det samme skjer med dette. Skal prøve å reinnstallere windows og se om det hjelper. Noen som har noen løsning? Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg tror jeg også har dette problemet: skjermen skrur seg av etter to min i half life og må rebootes. Har prøvd å koble ut strømmen fra alle cd drev og ekstra hard disk i tilfelle 350w ikke var nok. Har nå fått nytt kort, men det samme skjer med dette. Skal prøve å reinnstallere windows og se om det hjelper. Noen som har noen løsning? Riktig, det samme skjedde med mitt skjermkort. Sendte det inn til komplett og fikk et nytt Denne gangen et XFX 6800LE, dette er et vidunerkort fått åpnet alle pipelines og vertex shaders, fra 8x1,4 til 16x1,6 Ser ut til at det kan overklokkes endel også, men jeg venter litt med til jeg får meg socket 939-system og har behov for mer Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 jeg hadde samme problemene, men avinnstallerte alle chipsett og video drivere og installerte på nytt, da funket det fint... Litt merkeli siden jeg trodde problemet låg i bios (ifølge gainward, som jeg sendte mail til) men wtf. happy jeg iallfal, men tviler litt på at dette løser problemene for andre... Skrudde og av agp fastwrites i bios... Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 jeg har club3d 6800LE og fikk åpnet alle pipelines og shaders, har 0 problem med det. Eneste jeg har hørt er at folk sliter med bare Gainward kort. Men det skal være fikset nå, i de nye utgivelser. (dvs nye 6800LE som er blitt sendt ut til webshops) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det ser ut som det finnes en hel haug "løsninger" på dette. Søker du på forumet på gainward.de finner du haugevis av folk med samme problem og sikkert en håndfull påståtte løsninger. Jeg ville uansett sendt kortet tilbake og fått et nytt som fungerer. Det skal ikke være meningen at folk skal jobbe så mye for å få en vare de har betalt for til å virke. Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har du fått løst problemet? Må sende kort nummer to i retur og håper virkelig kort nummer 3 virker. Dette er irriterende Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har du fått løst problemet? Må sende kort nummer to i retur og håper virkelig kort nummer 3 virker. Dette er irriterende Jeg må dessverre anbefale deg å skifte fra Gainward til en annen produsent. Det ser ikke ut som om Gainward tar denne problematikken særlig seriøst og det holder bare ikke etter mitt syn. Jeg syns heller ikke det er riktig av komplett å pumpe ut disse kortene så lenge de har så stor feilprosent. (Som det virker som de har) Jeg har ikke hatt noen problemer med mitt Club3D 6800LE og er storfornøyd. Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er det jeg også mener. Problemet er at det ser ut til at komplet vil gi meg samme kort i erstatning, til tross for at jeg spurte om jeg kunne betale mellomlegg for å få et annet kort. Vedkommede jeg snakket med mente også at det ikke var sikkert at det var feil på kortet fordi det virket i noen spill, tøv. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg tror jeg også har dette problemet: skjermen skrur seg av etter to min i half life og må rebootes. Har prøvd å koble ut strømmen fra alle cd drev og ekstra hard disk i tilfelle 350w ikke var nok. Har nå fått nytt kort, men det samme skjer med dette. Skal prøve å reinnstallere windows og se om det hjelper. Noen som har noen løsning? det er nok ikke strømmforsyninga di nei fordi jeg kjører en 6800gt med en 300w no-name merke Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har du fjernet alle gamle drivere? Jeg har Leadtek 6800LE, og det fungerer helt fint. Det dumme var at jeg ikke fikk opnet noen av pipelines unitene. (Nei, ikke med den nye versionen av RivaTuner heller.) Edit: Har du åpnet pipelines eller vertex? Endret 20. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har Gainward jeg også, funker som gull. Broderen fikk et førsterevisjonskort som han sendte tilbake. Det nye han fikk funker aok. Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 jeg hadde det samme kortet, og jeg måtte bare sende d inn igjen..skjermen ble svart under spilling osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå