Gå til innhold

Oppsett av 1557 fra whitebox?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en cl 1557 fra whitebox. Har ikke sånn super peiling på data. Leser i forumet om katalyst og omegadrivere. Og om å skru opp skjermkort og prosessorhastigheten.

Er det noen som hadde giddet å sette opp en "enkel" forklaring på hva som er best, og hvordan jeg bør sette opp maskinen for å få mest mulig trøkk.

Er og litt usikker på hva som er forsvarlig av oppjusteringer.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt en cl 1557 fra whitebox. Har ikke sånn super peiling på data. Leser i forumet om katalyst og omegadrivere. Og om å skru opp skjermkort og prosessorhastigheten.

Er det noen som hadde giddet å sette opp en "enkel" forklaring på hva som er best, og hvordan jeg bør sette opp maskinen for å få mest mulig trøkk.

Er og litt usikker på hva som er forsvarlig av oppjusteringer.

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg ville ikke anbefale noen form for overklokking på en bærbar.

Men det som er forsvarlig er om du setter feks FSB fra 166 til max 175, gjør deg oppmerksom på at du må følge med på en evt økt varmeutvikling, så det lønner seg å kjøre feks Sisoft Sandra både før og etter inngrepet, også sammenligne resultatet. Uansett hva du hadde fått til på denne laptoppen, så tror jeg at du max kan få til en syntetisk økning på 5%, dvs i praksis merker du ikke en dritt.

Jeg ville egentlig bare anbefale dette på desktop PC'r med bra kjøling, og av personer som har en viss innsikt i hva han/hun driver med.

Har et eksempel på en dritt unge som gikk inn i bios, trykket villt, med det resultat med at både hovedkort og minne måtte kjøpes inn på nytt.

Men valget er jo ditt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...