RuZleBIFf Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) "Lag et program hvor brukeren kan taste inn høyeste temperatur for hver dag i en uke. Temperaturen skal lagres i en indeksert variabel. osv.." Kan noen forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette? Hvis jeg har en text-boks og to commandoknapper (en til å registrere data, og en til å printe! funker ikke det a?) hvis jeg da starter med Dim iTemp(7) As Integer åssen kan jeg få til å legge til forskjellig data i iTall(0), iTall(1), iTall(2) osv? jeg skjønner ikke det jeg! Tusen takk for all hjelp! Endret 16. januar 2005 av RuZleBIFf Lenke til kommentar
Vain Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Bare å skrive dette for å endre en indeksiert variabel: iTemp(0)=6 iTemp(1)=34 iTemp(2)=21 Hvis du skal lagre verdien i en ny variabel hver gang du trykker: Dim i as integer i = 0 Private Sub Command1_Click() iTemp(i) = text1.text End Sub Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Med denne koden får jeg kun 0 uansett hvor mange ganger jeg trykker, og hvor mange tall jeg skriver! Dim iTall(7) As Integer Dim iIndeksert As Integer Private Sub Command1_Click() For iIndeksert = 0 To 6 iIndeksert = iIndeksert + 1 iTall(iIndeksert) = Text1.Text Next End Sub Private Sub Command2_Click() Print iTall(2) End Sub Mens med denne koden printer den ut det siste tallet jeg skreiv inn! uansett Dim iTall(7) As Integer Dim iIndeksert As Integer Private Sub Command1_Click() For iIndeksert = 0 To 6 iTall(iIndeksert) = Text1.Text Next End Sub Private Sub Command2_Click() Print iTall(2) End Sub Hva gjør jeg feil a? og hva må jeg gjøre for å få det riktig? Lenke til kommentar
Vain Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Du trenger ingen loop for å gjøre dette. Alt du trenger: Dim iTall(7) As Integer Dim iIndeksert As Integer Private Sub Form_Load() iIndeksert = 0 End Sub Private Sub Command1_Click() iTall(iIndeksert) = Text1.Text iIndeksert = iIndeksert + 1 End Sub Hver gang du trykker på command1 vil den lagre en verdi i en ny variabel. Du vil vel få feilmelding hvis iIndeksiert blir høyere enn sju, men her er iallfall prinsippet da. EDIT: Hvis du vil ha ut verdiene etterpå kan du gjøre noe slikt: Private Sub Command2_Click() dim i as integer for i = 0 to 7 print iTall(i) next i End Sub Endret 16. januar 2005 av 86Fredrik Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Tusen takk! funka fett det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå