odds Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 vi skal få bredbånd ut dit vi bor nå, så jeg lurte på hvordan jeg får bredbånd hjem til oss. Her er noen spm jeg lurer på: Må vi betale for å få det til huset ? Hvordan få vi det inn i huset og fram til pcèn? Takk for alle svar på forrhold Lenke til kommentar
Azton Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du tenker på ADSL så går dette igjennom telefonlinjen som du har fra før, altså du trenger ikke betale for å få lagt det til huset. (Kan hende du må ha montør, men dette trenger ikke være tilfellet når du lett skal kunne montere dette selv). Dere får et ADSL modem som dere kan sette nærmest hvor dere vil, dere må bare trekke en kabel til hvor dere skal ha det. De fleste tror jeg setter modemet der hvor telefonlinjen kommer inn i huset. Fra modemet legger du opp Cat5 kabel til PCen din. - Azton Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 dersom det er en egen linje (ikke ADSL) tror jeg det koster litt og få lagd inn kabel/trådløs sak. men ifra den trådløse boksen/kabelen er det bare og koble inn en router og koble til kabel Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 hva skjer når jeg skal ringe å være på nettet samtidig? og kan jeg bruke en vanlig skøyteledning får å strekke tlf ledningen til modemet? Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Har du adsl har dette ingen invirkning på telefonen da de opererer på samme kobberparet men på ulik frekvens (eller noe sånt), mange nye hus har dessutten flere en et kobberpar ledig Du kan sjekke ditt tlf nummer mot selskap som selger adsl Noen forslag (men ikke føl deg begrenset til disse) Telenor: http://privat.telenor.no/internett/default...AdslVelgProdukt Nextgentel http://www.nextgentel.no/privat/ Bluecom http://www.bluecom.no/ Den finnes en hel hurv med selskaper som selger adsl men dette er vel de største og med best dekning i Norges land Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Burde vel også sagt at når du binder deg i 12 mnd til en levrandør så er ofte installering og utstyr du trenger inkludert eller sterkt redusert i pris Endret 16. januar 2005 av ultranerd Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 hva er det beste\raskeste og ganske billig? , vi har telenor fra før av på tlf abonementet Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Det spiller ingen rolle hvem du har fra før av, men prisen er nogenlunde lik på disse 3 jeg nevnte, men nextgentel har vel en vassere speed på linjene (spesielt i upload) men du må sjekke om de leverer der du bor ut over det er det vel samma hva du velger Endret 16. januar 2005 av ultranerd Lenke til kommentar
opticus Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Må vi betale for å få det til huset ?det er vanlig at man betaler et etableringsgebyr, prisen på dette varierer fra levrandør til levrandørHvordan få vi det inn i huset og fram til pcèn? det er vanlig, har ikke hørt om noe annet hvertfall, at den som leverer internett til deg også fikser alt frem til huset. når alt er koblet opp av utstyr og ting er i orden frem til huset ditt er det ikke noe særlig hokus pokus å få til resten selv, det er mer eller mindre bare å sette i en kabel inn i pc'n/datamaskina di, så er du igang Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 vi blir sikkert å velge online men er det nokk med onlineBasis Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 er basis raskt nokk når jeg blir å laste ned en god del? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 jo raskere linje jo raskere går det å laste ned. kommer ann på hva man er villig til å gi. basis sier meg ingenting, men om du skriver hastigheten er det enklere å hjelpe deg, så slipper man gå inn på telenor sine sider for å hjelpe deg. Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Her er hastighetene og prisene på de forskjellige abbonementene. Hvilke bør jeg velge vist jeg skal laste ned en god del? Online ADSL Basis: Hastighet: 704/128 kbps Pris: 349 per mnd Online ADSL Pluss: Hastighet: 1024/256 kbps Pris: 419 per mnd Online Adsl Pluss: Hastighet: 2048/256 kbps Pris: 549 per mnd Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hvor bor du/skal flytte til? EDIT: Irrelevant dersom det ikke er på vestlandet (Lyse) Endret 16. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 hvorfor trenger du å vite det det er jo det samme hvor jeg bor Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tenkte bare å anbefale deg Lyse, som leverer 10 ganger så raske linjer (begge veier) til en utrolig pris i forhold til ADSL-leverandørene, dersom du bodde i et område der dette er tilgjengelig. Som for det meste er på Vestlandet. Så nei, det er ikke helt det samme. Lenke til kommentar
odds Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 nei jeg tror ikke vi har det her men takk for tipset Men er det noen so kan si meg hva som lønner seg for meg? Lenke til kommentar
odds Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hva er et ADSL-modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå