Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

litt info om Bredbånd

Anbefalte innlegg

vi skal få bredbånd ut dit vi bor nå, så jeg lurte på hvordan jeg får bredbånd hjem til oss.

Her er noen spm jeg lurer på:

Må vi betale for å få det til huset ?

Hvordan få vi det inn i huset og fram til pcèn?

Takk for alle svar på forrhold :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på ADSL så går dette igjennom telefonlinjen som du har fra før, altså du trenger ikke betale for å få lagt det til huset. (Kan hende du må ha montør, men dette trenger ikke være tilfellet når du lett skal kunne montere dette selv).

Dere får et ADSL modem som dere kan sette nærmest hvor dere vil, dere må bare trekke en kabel til hvor dere skal ha det. De fleste tror jeg setter modemet der hvor telefonlinjen kommer inn i huset. Fra modemet legger du opp Cat5 kabel til PCen din.

- Azton

Lenke til kommentar

Har du adsl har dette ingen invirkning på telefonen da de opererer på samme kobberparet men på ulik frekvens (eller noe sånt), mange nye hus har dessutten flere en et kobberpar ledig

Du kan sjekke ditt tlf nummer mot selskap som selger adsl

Noen forslag (men ikke føl deg begrenset til disse)

Telenor:

http://privat.telenor.no/internett/default...AdslVelgProdukt

Nextgentel

http://www.nextgentel.no/privat/

Bluecom

http://www.bluecom.no/

Den finnes en hel hurv med selskaper som selger adsl men dette er vel de største og med best dekning i Norges land

:yes:

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hvem du har fra før av, men prisen er nogenlunde lik på disse 3 jeg nevnte, men nextgentel har vel en vassere speed på linjene (spesielt i upload) men du må sjekke om de leverer der du bor ut over det er det vel samma hva du velger

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Må vi betale for å få det til huset ?
det er vanlig at man betaler et etableringsgebyr, prisen på dette varierer fra levrandør til levrandør
Hvordan få vi det inn i huset og fram til pcèn?

det er vanlig, har ikke hørt om noe annet hvertfall, at den som leverer internett til deg også fikser alt frem til huset.

når alt er koblet opp av utstyr og ting er i orden frem til huset ditt er det ikke noe særlig hokus pokus å få til resten selv, det er mer eller mindre bare å sette i en kabel inn i pc'n/datamaskina di, så er du igang

Lenke til kommentar

Her er hastighetene og prisene på de forskjellige abbonementene.

Hvilke bør jeg velge vist jeg skal laste ned en god del? :thumbup:

Online ADSL Basis: Hastighet: 704/128 kbps

Pris: 349 per mnd

Online ADSL Pluss: Hastighet: 1024/256 kbps

Pris: 419 per mnd

Online Adsl Pluss: Hastighet: 2048/256 kbps

Pris: 549 per mnd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...