Gå til innhold

Får ikke inkludert gjestebok script

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fiksa meg rabook gjestebok, men når jeg skulle inkludere gjestebok scriptet i en annen fil fikk jeg problemer...

Tenkte jeg bare kunne bruke

<?php include("rb/index.php"); ?>

Index.php inneholder bare:

<?php header("Location: ./rabook.php"); ?>

, men får feilemldingen:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/home4/u/up/uploadim/public_html/gjestebok3.php:7) in /mnt/home4/u/up/uploadim/public_html/rb/index.php on line 1

Prøvde så å inkludere rabook.php men får feilmeldingen:

Ingen tilgang 

Hva skal jeg gjøre får å inkludere gjesteboka? :hmm:

Endret av NisseMannH4X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor du får opp "ingen tilgang" kan ikke vi svare på. Det er ingen PHP feilmelding, men en feilmelding du har lagd selv. Så siden vi ikke vet hvordan scriptet ditt ser ut så kan ikke vi svare.

Den andre feilmeldingen skyleds at du kan ikke sende en header() etter browseren har begynt å motta info. Du kan si at en browser mottar en html side i to deler, en header og en kilde. Dersom noe output (tekst) vises på siden så kan du ikke sende noen ny header().

Lenke til kommentar

Hmm, vet ikke helt ossen jeg skal gjøre det jeg da. Burde vle kanskje inkludere index.php, men hvordan skal jeg løse det header problemet?

Index.php inneholder:

<?php header("Location: ./rabook.php"); ?>

Vet ikke ossen jeg skal løse det ingen tilgang problemet.. Er jo ikke jeg som har laget denne gjesteboken hvis du har fått intrykk av det "???????". Men får kanskje prøve å inkludere index.php

Koden til rabook ligger uansett her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...