B4stian Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 ^^ Vil gjerne kode noe sånt, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre... help.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Se hvem som er logget inn på en side? Du mener at du har et login script for brukere av en side, og så vil du se hvem som er logget inn? Kan kan du f.eks. opprette en tabell som registrerer hver gang en bruker logger inn. Lagre da brukernavn, ip og now() (timestamp). På alle adminsidene så legger du til et script som oppdatere tiden til brukeren med now(). Så lager du et nytt script som bare henter alle brukere fra databasen som har vært aktiv på siden de siste 5 minuttene. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Kommer vel helt an på hva du ønsker å vite. Har selv lagt inn logging av brukerne som besøker siden i OSGlobeLAN, ved å bruke variabelen: $_SERVER['REQUEST_URI']; Som trackes ut i fra session-ID/cookie, og lagres i en MySQL-tabell. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Det eneste jeg vil vite er at de som er innlogget kan se hvem andre som er det også... Hvem av dem kan jeg bruke da? Og laaknor: hvordan fil er din? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Og laaknor: hvordan fil er din? Hva mener du? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Og laaknor: hvordan fil er din? Hva mener du? Når jeg har lastet ned osglobelan så får jeg ikke åpnet filene... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Det er .tar.gz og .tar.bz2-filer. .tar.gz tar i hvertfall WinZIP. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Viser IP ...noe som har absolutt ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Viser IP Heh, trudde alle som dreiv med PHP visste om REMOTE_ADDR. echo "Din IP er:" . $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; Veit ikkje om det kan hjelpe, men BBClone er fin å ha om ein vil ha god oversikt over kven som er på sida di og litt statistikk om nettlesar osv. Sjekk http://www.objorkum.com/bbclone. Detailed stats viser detaljert... Endret 16. januar 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Se hvem som er logget inn på en side?Du mener at du har et login script for brukere av en side, og så vil du se hvem som er logget inn? Kan kan du f.eks. opprette en tabell som registrerer hver gang en bruker logger inn. Lagre da brukernavn, ip og now() (timestamp). På alle adminsidene så legger du til et script som oppdatere tiden til brukeren med now(). Så lager du et nytt script som bare henter alle brukere fra databasen som har vært aktiv på siden de siste 5 minuttene. Jeg var akkurat på utkikk etter et slikt script,men jeg er ikke særlig stødig på timestamp enda. Du har ikke et ganske simpelt eksempel jeg kan ta utgangspunkt i? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 er now() en funksjon i php? finner den ikke på php.net/now ... Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 NOW() funksjonen er en mySQL funksjon. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ah, så jeg setter den igang med INSERT INTO tabell VALUES('null','now()','null') ? tipper da at dette også er med timestamp? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Er feltet av typen date, eller datetime så skal now() virke optimalt ihvertfall, husker ikke de andre feltene akkurat nå. Forøvrig er NOW() en funksjon, og ikke en streng, så den skal ikke stå i klammer. http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and..._functions.html mye å lære :-) Endret 17. januar 2005 av LoS Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hvordan får jeg et script til å å oppdatere now() da? Trengs ikke cronjobs for å få til det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Poenget er vel at index-filen din skal skrive timestamp, ip, osv. til databasen, og så skal du lage et script som leser ut alle radene fra tabellen hvor timestamp ikke er eldre enn f.eks. femten minutter, og hvor den samme IPen ikke kommer to ganger. Du trenger ikke en cronjob for å få det til, siden det startes av at noen ser på index-filen din. Endret 17. januar 2005 av jorgis Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Poenget er vel at index-filen din skal skrive timestamp, ip, osv. til databasen, og så skal du lage et script som leser ut alle radene fra tabellen hvor timestamp ikke er eldre enn f.eks. femten minutter, og hvor den samme IPen ikke kommer to ganger. Du trenger ikke en cronjob for å få det til, siden det startes av at noen ser på index-filen din. Hørtes ut som du kunne det, kan du gi meg litt hjelp?? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Poenget er vel at index-filen din skal skrive timestamp, ip, osv. til databasen, og så skal du lage et script som leser ut alle radene fra tabellen hvor timestamp ikke er eldre enn f.eks. femten minutter, og hvor den samme IPen ikke kommer to ganger. Du trenger ikke en cronjob for å få det til, siden det startes av at noen ser på index-filen din. ja, selfølgelig Var litt borte der.. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvorfor blir NOW(); til 0000-00-00 00:00:00 når jeg bruker queryen under? (row'en tid er datetime) mysql_query("INSERT INTO logg (brukernavn,tid,ipadresse) VALUES ('$brukernavn','NOW()','$ip')")) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå