Gå til innhold

Kan man se hvem som er logget inn på en side?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se hvem som er logget inn på en side?

Du mener at du har et login script for brukere av en side, og så vil du se hvem som er logget inn?

Kan kan du f.eks. opprette en tabell som registrerer hver gang en bruker logger inn. Lagre da brukernavn, ip og now() (timestamp). På alle adminsidene så legger du til et script som oppdatere tiden til brukeren med now().

Så lager du et nytt script som bare henter alle brukere fra databasen som har vært aktiv på siden de siste 5 minuttene.

Lenke til kommentar
Se hvem som er logget inn på en side?

Du mener at du har et login script for brukere av en side, og så vil du se hvem som er logget inn?

Kan kan du f.eks. opprette en tabell som registrerer hver gang en bruker logger inn. Lagre da brukernavn, ip og now() (timestamp). På alle adminsidene så legger du til et script som oppdatere tiden til brukeren med now().

Så lager du et nytt script som bare henter alle brukere fra databasen som har vært aktiv på siden de siste 5 minuttene.

Jeg var akkurat på utkikk etter et slikt script,men jeg er ikke særlig stødig på timestamp enda. Du har ikke et ganske simpelt eksempel jeg kan ta utgangspunkt i?

Lenke til kommentar

Poenget er vel at index-filen din skal skrive timestamp, ip, osv. til databasen, og så skal du lage et script som leser ut alle radene fra tabellen hvor timestamp ikke er eldre enn f.eks. femten minutter, og hvor den samme IPen ikke kommer to ganger. Du trenger ikke en cronjob for å få det til, siden det startes av at noen ser på index-filen din. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Poenget er vel at index-filen din skal skrive timestamp, ip, osv. til databasen, og så skal du lage et script som leser ut alle radene fra tabellen hvor timestamp ikke er eldre enn f.eks. femten minutter, og hvor den samme IPen ikke kommer to ganger. Du trenger ikke en cronjob for å få det til, siden det startes av at noen ser på index-filen din. ;)

Hørtes ut som du kunne det, kan du gi meg litt hjelp?? :innocent:

Lenke til kommentar

ja, selfølgelig :blush: Var litt borte der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...