Doffar Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Jeg fant et script som legger elementer til i en XML-fil. Her er scriptet: <%@ Page Language="VB" %> <%@ Import Namespace="System.Xml" %> <script runat="server"> sub Page_Load(obj as Object, e as Eventargs) dim xmldoc as new XMLDocument() dim strOutput as string = "" dim strIp as string = Label1.Text dim strNumber as string = Label2.Text xmldoc.Load(Server.MapPath("iper.xml")) dim eleVisitor as XmlElement = xmldoc.CreateElement("visitor") dim attNumber as XmlAttribute = xmldoc.CreateAttribute("number") eleVisitor.SetAttributeNode(attNumber) eleVisitor.SetAttribute("number", strNumber) dim root as XmlElement = xmldoc.Item("alt") root.AppendChild(eleVisitor) dim eleIp as XmlElement = xmldoc.CreateElement("ip", strIp) eleVisitor.AppendChild(eleIp) xmldoc.Save(Server.MapPath("iper.xml")) end sub </script> Det scriptet gjør nå er å legge til et nytt book-element med attributer. Den legger det til i denne XML-filen: <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> - <alt> - <visitor number="1"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="2"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="3"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="4"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="5"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="6"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="7"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> - <visitor number="8"> <IP xmlns="80.202.225.250" /> </visitor> </alt> Jeg har sittet og prøvd å få det til å legge til alle child-elementene til book-elementet, og det får jeg til. Men det jeg vil er å skrive noe inn i hvert element f.eks. at det som en skriver i en textboks skal komme inn i <ip>Her skal det inn fra textbox</ip>. Som dere ser kommer det ingenting inn i elementet ip. Noen som vet hvordan jeg skal gjøre det? Mvh Doffar Endret 16. januar 2005 av Doffar Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Legg til denne linjen etter at du har opprettet eleIP: eleIp.InnerXml = "dette er en test" Dette vil gerenere følgende: <visitor number="9"> <ip xmlns="80.202.225.250">dette er en test</ip> </visitor> Men det jeg vil er å skrive noe inn i hvert element f.eks. at det som en skriver i en textboks skal komme inn i <ip>Her skal det inn fra textbox</ip>. Dersom du ikke vil ha med attributten xmlns så bruker kutter du ut strIP når du opretter eleIP: dim eleIp as XmlElement = xmldoc.CreateElement("ip") Øystein Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Tusen takk. Men kan jeg gjøre slik som dette hvis jeg vil at besøkendes IP skal komme <ip>HER</ip>?(tar bare med litt av koden): Dim strClientIP As String strClientIP = Request.UserHostAddress() Label1.Text = (strClientIP) dim eleIp as XmlElement = xmldoc.CreateElement("ip") eleIp.InnerXml = (strClientIP) Endret 17. januar 2005 av Doffar Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Er bare å ta en kjapp test så ser du jo det Joda, ser greit ut det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå