Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er servo?

pooka2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Servostyring er rett og slett en hydraulisk "hjelpesylinder", som gjør det lettere for deg å svinge ved hjelp av Hydraulikk-trykk.

Servostyringen krever siden den er hydraulisk, hydraulikk olje. SKal være en egen beholder for dette i motorrommet.

Men, de spørr kun om du veit at "servoen hjelper deg med å svinge" og "hvor er oljetanken til servo'en"

Så jeg trur ikke du skal uroe deg for det!;)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Fikk ikke noen spørsmål på oppkjøringa, det var vel kanskje derfor jeg fikk ei blondine tell sensor og.. :p

Er det ikke servo på bilen så må du omtrent være muskelbygger for og vri på rattet, er det servo så er det bare og bruke lillefingeren og dra det rundt :tease:

EDIT: Trykkleif!!!

EDIT: Var ikke trykkleif første ganga allikvel!! :thumbup: hehe

Endret av Leffy
Lenke til kommentar
Fikk ikke noen spørsmål på oppkjøringa, det var vel kanskje derfor jeg fikk ei blondine tell sensor og.. :p

Er det ikke servo på bilen så må du omtrent være muskelbygger for og vri på rattet, er det servo så er det bare og bruke lillefingeren og dra det rundt :tease:

EDIT: Trykkleif!!!

EDIT: Var ikke trykkleif første ganga allikvel!! :thumbup: hehe

Jeg kjører Lada og vet ALT om hvordan det er å kjøre bil uten servo. :D

I Ladaen holder det ikke med en pekefinger på rattet..... :whistle:

Begge hendene på rattet er best ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså i fart er det samme om du har servo eller ikke, da merker du ikke forskjell. Står du stille derimot er det VELDIG kjekkt med en elektrisk motor som hjelper deg med å vri hjulene rundt. For å sjekke om servoen virker kan du vri på rattet uten at bilen er i gang/tenninga i. Så skrur du på bilen så blir det veldig lett, for da får motoren som hjelper deg strøm til å vri hjulene.

Lenke til kommentar
Altså i fart er det samme om du har servo eller ikke, da merker du ikke forskjell.

Bare dersom bilen har progresiv servo.

Er bilen gammel har den mest sansynlig fullservo, noe som gjør at den minste lille bevegelse på rattet gir utslag på hjulene.

Kan bli litt vinglete med det samme.

Lenke til kommentar

Ja, servo går da ikke på strøm, kort forklart er det som Dj_jotul sier.

Hvis noen ikke tror på Perpyro, prøv en litt eldre amerikansk bil, i forhold til en ny, det er ikke-progresiv servo på sitt værste :dribble:

Gratulerer Danna :w00t:

(Prøv å ikke bli en av idiotene i din kategori nå da... ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...