pooka2 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Heihei, har oppkjøring imorra, så lurer jeg litt på om noen har en enkel forklaring på servostyre og servo olje og sånn i tilfelle jeg får spørsmål om det!? Takker så meget på forhånd! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Er ikke 100% sikker, men jeg tror servostyre er det som det er på de fleste biler i dag. Det er sånn at man slipper å vri om rattet 10 ganger... Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Servostyring er rett og slett en hydraulisk "hjelpesylinder", som gjør det lettere for deg å svinge ved hjelp av Hydraulikk-trykk. Servostyringen krever siden den er hydraulisk, hydraulikk olje. SKal være en egen beholder for dette i motorrommet. Men, de spørr kun om du veit at "servoen hjelper deg med å svinge" og "hvor er oljetanken til servo'en" Så jeg trur ikke du skal uroe deg for det! Endret 16. januar 2005 av dj_j0tul Lenke til kommentar
pooka2 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Okey, tusen takk Ønsk meg lykke til da Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Og nå kommer det endelige spørsmålet Har du lappen? Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg fikk spørsmå om servo på oppkjøringa. Jeg skulle sjekke om den fungerte (svingte på rattet) og om den kunne kjøres uten servo (den kunne kjøres til verksted sa jeg). Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Fikk ikke noen spørsmål på oppkjøringa, det var vel kanskje derfor jeg fikk ei blondine tell sensor og.. Er det ikke servo på bilen så må du omtrent være muskelbygger for og vri på rattet, er det servo så er det bare og bruke lillefingeren og dra det rundt EDIT: Trykkleif!!! EDIT: Var ikke trykkleif første ganga allikvel!! hehe Endret 18. januar 2005 av Leffy Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Fikk ikke noen spørsmål på oppkjøringa, det var vel kanskje derfor jeg fikk ei blondine tell sensor og.. Er det ikke servo på bilen så må du omtrent være muskelbygger for og vri på rattet, er det servo så er det bare og bruke lillefingeren og dra det rundt EDIT: Trykkleif!!! EDIT: Var ikke trykkleif første ganga allikvel!! hehe Jeg kjører Lada og vet ALT om hvordan det er å kjøre bil uten servo. I Ladaen holder det ikke med en pekefinger på rattet..... Begge hendene på rattet er best 1 Lenke til kommentar
pooka2 Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Hehe, takk for lykken alle sammen, den kom godt til.. Stod med glans og glitter, tehe Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Altså i fart er det samme om du har servo eller ikke, da merker du ikke forskjell. Står du stille derimot er det VELDIG kjekkt med en elektrisk motor som hjelper deg med å vri hjulene rundt. For å sjekke om servoen virker kan du vri på rattet uten at bilen er i gang/tenninga i. Så skrur du på bilen så blir det veldig lett, for da får motoren som hjelper deg strøm til å vri hjulene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Altså i fart er det samme om du har servo eller ikke, da merker du ikke forskjell. Bare dersom bilen har progresiv servo. Er bilen gammel har den mest sansynlig fullservo, noe som gjør at den minste lille bevegelse på rattet gir utslag på hjulene. Kan bli litt vinglete med det samme. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hehe, takk for lykken alle sammen, den kom godt til.. Stod med glans og glitter, tehe Gratulerer (selv om jeg sa det til deg tidligere idag) Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hehe, takk for lykken alle sammen, den kom godt til.. Stod med glans og glitter, tehe Gratulerer! Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Som sagt ovenfor, en hydraulisk sylinder som hjelper deg slik at rattet blir mye lettere å dreie på. Den fungerer som en liten hjelpemotor Endret 19. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Ja, servo går da ikke på strøm, kort forklart er det som Dj_jotul sier. Hvis noen ikke tror på Perpyro, prøv en litt eldre amerikansk bil, i forhold til en ny, det er ikke-progresiv servo på sitt værste Gratulerer Danna (Prøv å ikke bli en av idiotene i din kategori nå da... Endret 19. januar 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå