General_musa Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 jeg har sett og deltatt i flere av disse diskusjonene.... men jeg vil påstå at de som er har har større sjanse for å få feil på feks psuèn enn andre. dette fordi de fleste her inne er ikke "gjennomsnitt" brukeren... men jeg skal ikke starte enda en diskusjon på dette. Qtec putter du ikke i en server, agree! qtec er mer enn bra nok for de fleste... true! Musa Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Heisann- Jeg har en QTEC 450 W i en av mine pcr.Den står på 24/7 .Har blant annet 3 IDE disker (Samsung spinpoint 160GB ,WD 120 GB + Samsung spinpoint 120 GB) ,AMD Xp 2500+ (1,8 ghz) .Og en geforce FX5600 .768 MB minne . Den Qtec har jeg ikke hatt noe problem med.Mange forumet overdriver noe jævlig med QTEC,den leverer riktignok bare 192 W effektiv rate.Men herregud folkens,de er ikke så dårlige heller..Billig er ikke alltid synonymt med dårlig- Men på 64-Bit systemet mitt bruker jeg Enermax Coolergiant 600W,fordi hovedkortet MSI K8N NEO2 er noe krever litt kraftigere saker. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Må bare få det ut: Q-tec suger og er sannsynligvis det værste som noengang har hendt meg! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 @LeXUS_: Det oppsettet du har på den pcen med 450w q-tec psu er da mulig å drive med en 225-250w stabilt. ----------- Skal det ikke være sånn at når man kjøper en vare (her en Q-tec) så skal man ikke gå med en lottofølelse, og bli glad når det fungerer? Selv hadde jeg en Q-tec som "tok kvelden", og jeg orket ikke begynne å sende den inn, enkelt nok fordi jeg ikke ville ha tilbake en ny q-tec.. Så å spør komplett om de har mange q-tec returer er da ikke nødvendig, med tanke på at det helt sikkert er maaagne som ikke orker å sende inn en så billig vare, mens i motsettning hvis man har kjøpt en psu for 1000,- så vil man jo selvfølgelig ha tilbake en ny vare med samme verdi.. --------------- @General_musa: Du sier Det er sikkert flere som meg..PSUen ryker.. gidder ikke å mase meg gjennom pakkesendinger og kjøper meg heller en ny. har hatt 2 stk Q-Tek 550w Gold og begge ligger trygt i kildesorteringen idag. og sånn er det bare på qtec? det er ikke sånn på andre merker? utelukkende qtec? tror det var historiens dårligst gjennomtenkte utsagn du kom med.. beklager... Beklager, men kan ikke se hvorfor det er "historiens dårligst gjennomtenkte utsagn du kom med.. "! Det er da helt reelt med tanke på at dette er en diskusjon om "Q-Tec ATX 650W Gold" Innlegget til Kozesmurf viser jo bare at det er flere som har problemer med q-tec, og at trådstarter har sikkert behov for å vite at det er mange her på forumet som har hatt det... Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 jeg prøver igjen. av strømforsyningene komplett har som koster under 500kr(13 stykker) så er det tre qtec. komplett har ikke mer returer på qtec enn andre(kan vi være enige om det?). er det sånn at brukere tenker sånn at. DETTE er en qtec, den sender jeg ikke inn. mens en annen bruker som også har kjøpt en psu tenker, dette er en Fortron/Source så denne sender jeg inn.? poenget mitt er: "normale" brukere som kjøper qtec psu, kjøper like gjerne noe annet til denne prisen. de sender det inn om det går i stykker. det er sikkert like mange som ikke sender inn qtec som andre billigmerker! (jeg vet dette er klossete forklart, jeg er GRISETRØTT) Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har 3 ting å si om min 400W gold, q-tec: Den blir varm Den bråker sinnsykt Gir ut spenninger med toleranse på over 5% Konklusjon; En dårlig PSU --------------------------------------------------------- Jeg tror du (General_musa) kommer til å ha store problemer med å overbevise folk her om at Q-tec er en grei PSU. Det er omtrent like vanskelig å overtale folk her til at Celeron er en high-end prossessor, som er kremen av Intel. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Siden du skal du tydelighvis har litt penger og kjøper en slik god pc. Så spar heller ikke på PSU'en. PSU er viktig Anbefaling : OCZ Powerstream! OCZ Powerstream 520w Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Q-tec'er sånn genrelt er Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 hvis Qtec er så dårlig. hvorfor har komplett da ikke mer returer på disse enn på alle andre strømforsyninger? fordi at det holder ikke å si til komplett at denne PSU'en sugde så sykt at jeg vil ha pengene tilbake Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 nei, det holder ikke å si det. men sier du: den leverer langt i fra så mye strøm som oppgitt, de tester den og det er rett får du ny. er den ustabil til den grad det er problematisk så er det også garanti. død den er det uten tvil garanti.(så lenge du ikke har mishandlet den..) men, kan du definere "å suge". (i qtec sammenheng) vil det si å være ustabil? å dø? ikke levere nok strøm? mvh Musa Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Heisann- Jeg har en QTEC 450 W i en av mine pcr.Den står på 24/7 .Har blant annet 3 IDE disker (Samsung spinpoint 160GB ,WD 120 GB + Samsung spinpoint 120 GB) ,AMD Xp 2500+ (1,8 ghz) .Og en geforce FX5600 .768 MB minne . Den Qtec har jeg ikke hatt noe problem med.Mange forumet overdriver noe jævlig med QTEC,den leverer riktignok bare 192 W effektiv rate.Men herregud folkens,de er ikke så dårlige heller..Billig er ikke alltid synonymt med dårlig- Men på 64-Bit systemet mitt bruker jeg Enermax Coolergiant 600W,fordi hovedkortet MSI K8N NEO2 er noe krever litt kraftigere saker. jo, det er dålig. et produkt er ikke bra fordi det gjør et lite minumum av hva det lover, i dette tilfelle 190w av 450den påstår. når en psu leverer samtlige 450 påståtte watt til en god pris og alt annet er som produsenten oppgir, og har god kvalitet, da er det godt produkt. ikke før. edit: jeg har en qtech dualfan 450w jeg og som fungerer til moderat bruk, og som ikke har dødd for meg. jeg har også masse andre produkter som ikke har dødd for meg. den er derimot ustabil under last, bråkete som få, og har serriøst dålig byggkvalitet. den bruker type b switchemosfetter og. dvs mosfets som ikke har levd opp til kraveneog er blitt forkasta, og selges billig på det kinesiske markeddet. Endret 23. januar 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 om ikke komplett få igjen så mange q-tecer så får di sikkert tilbake masse komponenter sånn som disker-skjermkort-minne osv som er ødelagt takkket være q-tecs ustabile strøm bytta selv ut q-tec med en mist 430w og fikk ett mye mer stabilt system Lenke til kommentar
StigK Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 He he, qtec er virklig synonymt med å banne i kriken på dette forumet. Strengt tatt funker qtec for de fleste, den gjør det. Som enkelte nevner, så er effekten på disse psu'ene basert på peak strømmen de klarer å levere, noe som så klart er helt høl i huet. Et annet problem med de er at strømkontaktene er dårlige, og sitter forbanna godt fast i disker, og div. skjermkort. I tillegg bråker de som bare he*****. Man får det man betaler for. Jeg ville valgt hvilken som helst annen strømforsyning enn qtec, så lenge oppgitt effekt er rundt 70% av oppgitt effekt på qtec. Tror det er sånn ca riktig forhold mellom qtec-watt og andre strømforsyninger sin maks effekt. Når det gjelder rippel, og ustabile spenninger, så er det helt klart en fordel med gode strømforsyninger, men de fleste "alminnelig" systemer tåler litt svingninger uten å bli ustabile. -stigk Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har vært med i for mange Q-Tec sug diskusjoner, Dvs. ikke så mange. Da man går fort lei disse diskusjonene Konsklusjon: Som en tommelfingerregel: Man får det man betaler for! Som mye ellers gjelder også dette i stor grad. Det er selvfølgelig noen litt bra og noen litt dårlige produkter i forhold til en gitt pris. Eller heller noen bra butikker/importører ol. og noen dyrere... Tror egentlig trådstarter nå trenger noen gode råd om hvilken strømforskyning han/hun skal kjøpe. Ikke en videre konstatering av påstanden " Q-TEC SUUUG 2k i dass, den haXXorerte HK'et mitt " Ja - Jeg vet at dette har skjed og har selv erfaringer med ustabile strømforskyninger av Q-TEC, men vet også at mange er lykkelige (kanskje uvitende) eiere av nevt produkt - Tror ikke alle utnytter retigheten til å returnere et deffekt produkt, dessverre... Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 hei, kan noen si hva de baserer det på at qtec leverer så lute strøm? vis meg en test, vis noe annet enn en hjemmebruker som sier det! musa Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 hei,kan noen si hva de baserer det på at qtec leverer så lute strøm? vis meg en test, vis noe annet enn en hjemmebruker som sier det! musa det er ingen som bryr seg nok om de til å teste. (bortsett fra meg) jeg prøvde meg med en enkel last på noen få ohm, og fikk ripple spenninger fra her til mars fra 12v railen, mye HF søppel ligger det på den og. qtech er jalla kvalitet, enket og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå