bnodland Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvor lett er det å koble sammen to 3com aksesspunkt og hvordan blir ytelsen? Har en stasjonær pc og et aksesspunkt(<->inet) som skal kobles sammen uten bruk av kabel. Bør jeg satse på et pci-wlan kort eller et ekstra aksesspunkt? Dataen vil bli brukt til en del online-spilling, bør derfor ha en 'rask' og stabil forbindelse. Grunnen til at jeg vurdere et ekstra aksesspunkt er at folk stort sett ser ut til å ha dårlige erfaringer med pci-korta. Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvordan har du tenkt å koble aksesspunktet inn i pc'en din? Et aksesspunkt hjelper deg nok lite .... Lenke til kommentar
bnodland Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Kobler aksesspunkt nr2 til pcen med kabel. Tenkte på et med 4 lanporter. Poenget er at jeg kan ikke legge kabel mellom aksesspunktet nr1 og pc'en. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvordan har du tenkt å koble aksesspunktet inn i pc'en din? Et aksesspunkt hjelper deg nok lite .... Eit accesspoint til vil nok hjelpe. Har du andre wireless duppeditter som du skal koble deg på med? Om du setter opp ei wireless brigde så vil ikkje du kunne koble deg på med ein laptop f.eks. Såg inn på min 3com 54 mbit router no, var ingen settings for og sette den som som wireless brigde. Det har eg sett på min SMC 54 mbit som eg har heime, og på linksys og dlink som vi har på jobben (på jobben er det kun accesspoint, ikkje router) Trur du må ha 2 like accesspoint, eller støtte samme standarden i allefall... Ser ut som WDS er ein standard. quote fra min smc router WDSWhen repeater is enabled, this Barricade g Wireless Router functions as a wireless repeater and is able to wirelessly communicate with other APs or Wireless Gateways via WDS (Wireless Distribution System) links. You can specify up to six WDS links, where each link is defined by the MAC addresses of the other repeater capable AP or Wireless Gateway. Note that for each repeater AP or Wireless Gateway specified on this page, you must also configure that AP or Wireless Gateway to have a WDS link back to this Barricade g Wireless Router. Håper du fikk svar på noke av det du lurte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå