Gå til innhold

Reservedeler for en HP maskin, nettshopper, hvor?

Prelude

Anbefalte innlegg

sitter her med en HP Pavilion ZE4351EA som jeg trenger en del reservedeler til, men er litt i tvil på hvor jeg kan få tak i reservedeler. jeg ser på hp.no's sider at dem annbefaler to reservedele- butikker/bedrifter her i norge men jeg kan ikke si jeg blir noe særlig klok på dei sidene som er oppført.

for det første, EET har ikke modellen jeg har i listen over tilgjengelige deler, samt jeg får ikke oppført noen pris på noe som helst av det som blir vist, får bare 'henter' - - '*', og jeg mistenker at jeg må være innlogget for å se prisene men der er ikke noen registreringsside som jeg kan se. så jeg mistenker EET for å være en grossist som leverer til bedrifter.

den andre butikken som er oppført på HP.no's sider er MK Electronics. der må jeg logge inn for å se webshoppen og dem har en registreringsside. den siden må fyllest ut med bedrift, administrator og mye annet dill og deres sider står det også 'Resellers may also apply for a webshop login.' så her er det ikke noe å hente..

begge bedriftene har oppført tlf-nr man kan ringe til, men selve tanken på å havne i telefonkø med råtten ventemusikk bare for å møte en surpomp som stod opp med feil fot og få dagen min ruinert får meg til å grøsse.. dessuten så er det ikke alle som faktisk er oppe i vanlig kontortid :roll: så en nettbutikk hadde vært å foretrukke. en annen ting, jeg liker å se bilde av hva jeg kjøper, så jeg kan være sikker på at jeg får det jeg faktisk vil ha.. ;)

så, etter flere timer i google uten å finne noe av intresse, er det noen som vet om noen steder her i norge man kan handle reservedeler til en HP Pavilion maskin på nettet?

delene jeg er på jakt etter er ett norskt tastatur, touchpad, batteri og dvd-rw spiller(det stod en combo dvd/cd-rw, men når man først bytter så hvorfor ikke oppgradere litt mens man holder på. ;)) (maskinen har blitt dynket i ca 1/2L vin, og dette har fått stått i en måneds tid å trekke. en grundig rens fikk vekket maskinen til live igjen men som forventet ikke alt fungerte igjen.)

forresten, ett lite sidesprang. er det mulig å bytte cpu på denne maskinen? det står en Intel mobile Celeron på 2.2ghz i maskinen og den cpu'en virker litt vel laber i enkelte situasjoner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...