Gå til innhold

Ekstremt dyrt hos Dell


Anbefalte innlegg

Jeg vet at dell er normalt litt dyrere på ting og tang. Men satte sammen en PC hos dem for moroskyld.

 

Og fikk bakoversveis når jeg så hva de tok for DVD brennere. Inkludert i prisen ligger det en DVD-rom. Denne står det ikke pris på men la oss anta en pris på 400,-. For den billigste DVD-brenneren kom det ett pris pålegg på hele 1938,-. Den dyreste var det ett pristillegg på kr 2414,-.

 

Altså bortimot 2800,- for en DVD-brenner. I normale butikker får du like bra brennere for 6-700 kroner, og det var ikke nevnt om denne var Dual Layer brenner.

 

 

Det er dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at dell er normalt litt dyrere på ting og tang. Men satte sammen en PC hos dem for moroskyld.

 

Og fikk bakoversveis når jeg så hva de tok for DVD brennere. Inkludert i prisen ligger det en DVD-rom. Denne står det ikke pris på men la oss anta en pris på 400,-. For den billigste DVD-brenneren kom det ett pris pålegg på hele 1938,-. Den dyreste var det ett pristillegg på kr 2414,-.

 

Altså bortimot 2800,- for en DVD-brenner. I normale butikker får du like bra brennere for 6-700 kroner, og det var ikke nevnt om denne var Dual Layer brenner.

 

 

Det er dyrt.

et sted må dem tjene penger og?

Lenke til kommentar
Jeg vet at dell er normalt litt dyrere på ting og tang. Men satte sammen en PC hos dem for moroskyld.

 

Og fikk bakoversveis når jeg så hva de tok for DVD brennere. Inkludert i prisen ligger det en DVD-rom. Denne står det ikke pris på men la oss anta en pris på 400,-. For den billigste DVD-brenneren kom det ett pris pålegg på hele 1938,-. Den dyreste var det ett pristillegg på kr 2414,-.

 

Altså bortimot 2800,- for en DVD-brenner. I normale butikker får du like bra brennere for 6-700 kroner, og det var ikke nevnt om denne var Dual Layer brenner.

 

 

Det er dyrt.

et sted må dem tjene penger og?

Rart at det skal være dyrere å få dvd-brennern med i en pc, enn å kjøpe en stk i løssalg. Andre pc-produsenter greier fint å tjene penger på billigere pcer.

Lenke til kommentar
Jeg vet at dell er normalt litt dyrere på ting og tang. Men satte sammen en PC hos dem for moroskyld.

 

Og fikk bakoversveis når jeg så hva de tok for DVD brennere. Inkludert i prisen ligger det en DVD-rom. Denne står det ikke pris på men la oss anta en pris på 400,-. For den billigste DVD-brenneren kom det ett pris pålegg på hele 1938,-. Den dyreste var det ett pristillegg på kr 2414,-.

 

Altså bortimot 2800,- for en DVD-brenner. I normale butikker får du like bra brennere for 6-700 kroner, og det var ikke nevnt om denne var Dual Layer brenner.

 

 

Det er dyrt.

Dell er dyre på "tilleggsutstyr" - men kjøper du en basismaskin hos dem kan det bli ganske rimelig.

 

Observante mennesker hadde muligheten til å sikre seg en basisutstyrt Celeron 2,4 GhZ kasse der på begynnelsen av året til den nette sum av 1400,-. Inkludert Windows-lisens.

 

Så skal man handle hos Dell: Vent til det er kampanjetilbud som swinger, kjøp en kasse med minimalt av utstyr - og bestill oppgraderinger til kassa fra Komplett *s*

Lenke til kommentar

Dere har vel hørt om mersalg folkens? De som er kundegruppen til Dell er vel i hovedsak privatpersoner som ikke skjønner en dritt av hva ting koster. Da kan de jo ta 1900kr for en DVD brenner. Mange syns faktisk idag at DVD: Det er sinnsykt rått! Det må jeg bare ha.... Virker som det er tankegangen deres. Dell har vel bedret seg på sine maskiner litt de siste årene. Er ikke totalt rippoff lenger på flere av de litt dyrere maskinene, men syns det er latterlig at noen handler av de :D

Lenke til kommentar
kundegruppen til Dell er vel i hovedsak privatpersoner som ikke skjønner en dritt av hva ting koster.

Hovedkundegruppen til Dell er bedrifter, men de skjønner kanskje enda mindre av hva ting koster.

 

Det er der Dell henter pengene sine. De taper faktisk på store deler av PC og Server salget, men tjener i bøtter og spann på kostbart ekstrautstyr og "tjenester".

Lenke til kommentar
kundegruppen til Dell er vel i hovedsak privatpersoner som ikke skjønner en dritt av hva ting koster.

Hovedkundegruppen til Dell er bedrifter, men de skjønner kanskje enda mindre av hva ting koster.

 

Det er der Dell henter pengene sine. De taper faktisk på store deler av PC og Server salget, men tjener i bøtter og spann på kostbart ekstrautstyr og "tjenester".

Bedriftene driter i hva det koster. Er ikke dems penger, ergo kan Dell ta seg betalt hva pokker de vil.

Lenke til kommentar

Hehe, tror det er en del økonomisjefer og bokførere som kan tenkes å være noe uenig med deg der, ufo... :D Jeg tenker det heller er merkevaret Dell som selger, og jeg antar at de har en svært god support (ihvertfall i bedriftsmarkedet) som også legges til grunn i en vurdering, for er det en ting bedrifter ikke tar seg råd til så er det å kjøpe utstyr som de ikke er garantert at virker prikkfritt.

 

Edit: Statsbedrifter, derimot, må bruke opp budsjettet sitt slik at de ikke får mindre overføringer neste år, så der er det tilfeller hvor det handles dyrest mulig!

Endret av bergangster
Lenke til kommentar
kundegruppen til Dell er vel i hovedsak privatpersoner som ikke skjønner en dritt av hva ting koster.

Hovedkundegruppen til Dell er bedrifter, men de skjønner kanskje enda mindre av hva ting koster.

 

Det er der Dell henter pengene sine. De taper faktisk på store deler av PC og Server salget, men tjener i bøtter og spann på kostbart ekstrautstyr og "tjenester".

Bedriftene driter i hva det koster. Er ikke dems penger, ergo kan Dell ta seg betalt hva pokker de vil.

HALLO!

 

Dette var jammen noen modne og reflekterte uttalelser!

 

Tror dere virkelig at bedrifter driter i hva utstyr koster? Bedrifter er sinnsykt mye mer kostnadsfokuserte enn privatpersoner! Alle jeg kjenner som driver firma er SVÆRT kostnadsbevisste på ting de skal kjøpe til bedriften, ikke så rart kanskje...

 

Dessuten er service fra Dell latterlig billig også. Hva med "EASY PEACE OF MIND: 3 Years On-Site Service with 4 Hour Response (12x5) + 3 Year Gold Technical Support (+689 kr)" på standard GX280 stasjonære. 689 kroner! Det er jo ingenting!

 

Kjøper du installasjonstjenester fra Dell er det heller ikke dyrt sammenliknet med andre.

 

Men, jeg vet jo at 90% av de som bruker HW.no hater Intel og Dell, så det er vel ikke annet å vente enn slike uttalelser...

 

Biffo

Lenke til kommentar

dell er dyrt ja, bedrifter bryr seg VELDIG om priser

 

dell har veldig mye bra, og bedrifter har ofte avtaler med dell, så det ikke blir så dyrt som det er for privatpersoner, du vet ikke hvor deilig det er få inn en pc, og bare sende den inn til dell for å få den reparert, istedet for å sitte timer å feilsøke, så finne feilen, kjøpe det som er ødelagt, eller fikse det, den tiden kan man heller bruke til å gjøre noe fornuftig, som brukerstøtte eller vedlikehold av servere osv...

 

man betaler for kvalitet...

 

ufo: ikke snakk om ting du ikke har peiling på, bedrifter har faktisk ikke uendelig med penger, 500k kan virke mye for private personer å bruke på data på ett år, men det er på ingen måte mye, man må spare og finne billigere løsninger på ting for å få ett greit oppsett av nettverket osv...

Lenke til kommentar
Tja, jobber selv i en bedrift med 19000 ansatte.. Og det kan tenkes det er 2 pc'er per person i denne bedrifta.. og det er kun Dell... Så jeg vil anta at Dell har tjent noen kroner hos oss =)

Trolig har Dell tjent noen øre mer enn f.eks. HP ville gjort i samme situasjon. Når man snakker om slike antall maskiner blir jo prisen en helt annen enn det en privatperson må betale. Og konkurransen mellom de store, Dell, HP, (IBM) og Fujitsu Siemens er meget sterk. På store anbud er det bagateller som skiller disse på pris.

 

Men det er jo helt klart at Dell hadde jo ikek solgt PC'er hvis de ikke hadde tjent penger på det... IBM tjente tydeligvis ikke nok på sine PC'er og gjorde noe med det. Man har ikke råd i dagens verden til å la forskjellige varegrupper sponse hverandre over tid.

 

Biffo

Lenke til kommentar

Har aldri sagt at de "driter" i hva det koster, men de skjønner stort sett lite av hva ting faktisk koster og hva ting kan koste. ROI og TCO er ofte ukjente begreper, og de bryr seg mer om innkjøpspris enn hva ting koster gjennom produktets levetid. Innkjøprprisen er vel noe sånt som 10-15% av totalkostnaden på en PC, for eksempel.

 

De går ned fra Combo DVD/CD-RW til kun CD-RW f.eks., siden de da sparer et par hundringser. At de kan spare enda mer og samtidig få en DVD+RW av et annet merke er de ofte ikke interessert i. (og det har ikke med support/service å gjøre). Neida, "fargenyansen på Plextoren er svakt avvikende fra IBM-boksen min..."

 

Det offentlige er rimelig flinke, men private bedrifter av en viss størrelse er ofte på ville veier...

Endret av Holmesdale End
Lenke til kommentar

Slutt å klage på dell for at de tar seg betalt for å montere utstyret.

Som sagt tidligere så må de jo tjene inn pengene et sted.

Det er det samme som i annleggsbransjen.

Enkelte firma presser anbudene så mye at jobben går med underskudd i utgangspunktet men så tar de seg godt betalt for alt ekstra, for ekstraarbeid blir det alltid, spesielt dersom saksbehandleren har vert lur å spesifisert nøye alt som er gitt pris på.

En kilo entrecotte på rema koster 120.- pr. kilo (tenkt pris) tror du den koster det samme på restaurant?

Samme forholdet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...