Gå til innhold

Bilder til D500 via wap

toth

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp!

Med min nokia har jeg en genial løsning for nedlasting av bilder.. Jeg lagrer enkelt og greit bildene jeg vil ha på min egen webserver, og taster deretter inn http://home.no/tntweb/bildetittel.jpg i wapleseren, og bilde lastes ned.

MEN: Dette funker ikke på min nye Samsung D500! Jeg får bare beskjed om at "Innhold støttes ikke".

bruker jeg derimot en side som http://www.jhonny.org/wap , og deretter klikker på linken til bildet, DA kommer bildet opp, og jeg kan velge "lagre".

Jeg prøvde også å opprette et html-dok. hvor jeg laget en link til et bilde, men får samme feilmelding når jeg klikker denne.

Mitt spørsmål 1: Noen som vet hvordan jeg kan løse dette?!

Mitt spørsmål 2: Kan noen med en mobil som kan vise kilde/url gå inn på jhonny.org/wap, taste en bilde-id, og finne url-en linken for bildet peker til, slik at jeg kan gå dit på maskinen, finne kildekoden og lage samme oppsett selv? NB: Dette går ikke å gjøre via pc, for taster man jhonny.org/wap i IE eller annet, kommer man til en internettside, IKKE wap-siden man får med mobilen, så dette må gjøres fra en mobil..

Anyone? Dette er ganske plagsomt, jeg vil gjerne ha mine egne bilder på mob'en, og har ikke datakabel BT-dongle..

enkelt og greit HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt spørsmål 2: Kan noen med en mobil som kan vise kilde/url gå inn på jhonny.org/wap, taste en bilde-id, og finne url-en linken for bildet peker til, slik at jeg kan gå dit på maskinen, finne kildekoden og lage samme oppsett selv? NB: Dette går ikke å gjøre via pc, for taster man jhonny.org/wap i IE eller annet, kommer man til en internettside, IKKE wap-siden man får med mobilen, så dette må gjøres fra en mobil..

Anyone? Dette er ganske plagsomt, jeg vil gjerne ha mine egne bilder på mob'en, og har ikke datakabel BT-dongle..

enkelt og greit HJELP!

Du kan jo bruke en prog. som heter WinWap som du kan gå inn på wap-sider med på pc'en.

Lenke til kommentar

JPGer kan lagres på litt forskjellige måter. Progresivt, ikke progresivt, farve profiler..osv. Prøv å save en GIF av samme bilde og se om det virker. Da vet du at alt funker teknisk, men at det har med lagring av bilde. Prøv så å save JPG med de forskjellige innstillingene du kan finne til du finner en som funker.

AKIRA

Lenke til kommentar
JPGer kan lagres på litt forskjellige måter. Progresivt, ikke progresivt, farve profiler..osv. Prøv å save en GIF av samme bilde og se om det virker. Da vet du at alt funker teknisk, men at det har med lagring av bilde. Prøv så å save JPG med de forskjellige innstillingene du kan finne til du finner en som funker.

AKIRA

Jau, GIF funker.. Hvordan endrer jeg JPEG-innstillinger? Har bare disse mulighetene i Photoshop(som jeg vet om):[vedlegg]

post-19-1106210602_thumb.jpg

Lenke til kommentar

HA!! Jeg er et geni!!

Vel, du kan jo kanskje bare holde deg til GIF da. På så små bilder utgjør det ikke store forskjellen.

Men du har jo tre radio buttons options. Save et bilde med hver av dem sjekket av, så ser du om de funker.

Men du har også i Photoshop noe som heter SAVE FOR WEB, se om du finner noe der og.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...