Akelbee Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg er interessert i å sette opp en Linux-basert ren fil-/print-server i et Windows nettverk. Hvilken distro vil være enklest å sette opp for dette formålet? Er det noen som kjører ClarkConnect uten å bruke den i rollen som router og firewall? (Jeg er helt nybegynner i Linux, så enkelhet i konfigurasjonen/installasjon er veldig viktig). [ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-06-13 06:29 ] Lenke til kommentar
BluE_MoON Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Du bruker Samba til fil og printer serving under linux så distroen er vel ikke så veldig nøye.. Bruk RedHat du så er det lettest å få hjelp visst du har noen problemer. Sier ikke at Red Hat er best, men RH har flest brukere og dermed lettere å få hjelp. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 clarkconnect er basert på redhat, men alt det en server ikke trenger er fjernet - og er utrolig enkel og sette opp til de fleste server-baserte løsningene en vil - alle redhat rpm's/updates, osv, fungerer hos clarkconnect, etc - anbefaler den forran de fleste distroer dersom du vil ha en stabil og sikker server oppegående iløpet av kort tid, og vil ha muligheten til og bruke web-basert konfigurasjons-metoder (webmin og clarkconnect's eget system) - http://www.clarkconnect.org forøvrig så bruker jeg dette på en gammal p200 med 64mb ram og 3,8gb disk selv, som firewall/gateway/router, print-server, squid http proxy/cache, mailserver (qmail), ftp-server for de som har fått seg en shellkonto på den, osv. - den har nå stått oppe i 79 dager og 5 timer, uten et eneste problem - bruker også snort/snortsnarf i sammenheng med guardian og portsentry på den, funker glimmers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå