Gå til innhold

Fra VHS til PC


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg koble pc til vhs så jeg kan spille video over på pcen?

 

Har s-video inngang på pc (har også gul inngang hvis det er bedre) og scart-kontakt både på tv og video. Har ikke DV-kamera.

 

Finnes det noen enkel løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å koble til, men får ikke fram noe bilde... :-(

 

Kobler fra med s-videokabel fra pc til scart på video (scartkontakten har valg mellom input eller output). Jeg har 2 scartkontakter på video, vet ikke hvem jeg skal bruke.

 

starter movie maker, men får bare melding om at enhet ikke er koblet til. Skal det være mulig å se bilde fra tv eller video på pcen?

Lenke til kommentar

Er du helt, helt, helt, helt, helt sikker på at du har video inngang, altså capture-funksjon på PC'en din? Jeg spør fordi den vanligste S-video kontakten du finner på skjermkort er en kontakt for video UT (fra PC til TV).

Kan du trippel-sjekke dette? For, hvis ikke du har et dedikert video capture kort så kan du aldri få gjort dette.

Standard-PC'er selges sjelden med video inn (Firweire port ja, men ikke analog video inn). Du burde derfor vite om du har kjøpt et eget capture kort til den.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende det bare er tv-out da.. Har et ganske gammelt ati rage xtreme kort som jeg trodde hadde mulighet for videoredigering på, men jeg tar sikkert feil.. takk for oppklaringen.

 

Har en pc med intel extreme graphic 2 og en med ati rage mobility agp, men dette tror jeg heller ikke egner seg!?

 

hva med ati mobility radeon 9700 pro. På ATIs sider står det at dette kortet har "Video Input Port for notebook TVtuner solutions". Er det et som kan brukes til dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På skjermkort som støtter VIVO følger det som regel med

en kable med

Som regel består den av en 9pin-DIN plugg i den ene

enden(Kobles til skjermkortet) og minimum 4 plugger i den andre enden.

(2 S-video og 2 composite-RCA plugger)

Og fargen GUL bruker å være video-ut og RØD er VIDEO-INN.

Lenke til kommentar

På maskina jeg kjøpte fulgte det med et program som heter power producer Cyberlink. sikkert ikke noe bra, men det er det jeg har og jeg får det ikke til å funke..noen som vet noe om det programmet? Problemet er at programmet finner ikke videospilleren jeg har koblet til..man skal velge kilde fra en capture-meny, men det er ikke noen alternativ å velge mellom der..har integrert audio/video-inngang i fronten på maskina, og når jeg kobler til og trykker play på videoen hører jeg lyden av filmen, men får ikke noe bilde.. :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan kan jeg koble pc til vhs så jeg kan spille video over på pcen?

 

Har s-video inngang på pc (har også gul inngang hvis det er bedre) og scart-kontakt både på tv og video. Har ikke DV-kamera.

 

Finnes det noen enkel løsning?

Hei,

 

Har du et videokamera med digital ut/inn?

 

Mvh.

esbe

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg koble pc til vhs så jeg kan spille video over på pcen?

 

Har s-video inngang på pc (har også gul inngang hvis det er bedre) og scart-kontakt både på tv og video. Har ikke DV-kamera.

 

Finnes det noen enkel løsning?

Hei,

 

Har du et videokamera med digital ut/inn?

 

Mvh.

esbe

Sorry, jeg må visst være blind...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...