Gå til innhold

Er det mulig å kjøpe DVD-brenner til laptop?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestilte feil når jeg bestilte hos dell. Missforstod og TRODDE jeg kjøpte en DVD-brenner, men når jeg skulle brenne en DVD idag, gikk ikke det ann. Det viste seg at det ikke var DVD-brenner jeg hadde kjøpt, men DVD combo. Så nå lurer jeg på om det er mulig å kjøpe en DVD-brenner til laptop på en nettbutikk. Hvis jeg skal kjøpe hos dell, koster det rundt 4000kr. Jeg har ikke undersøkt hos dell om det er mulig å bytte DVD-combo spillern som sitter i maskina mot en DVD-brenner ved at jeg betaler mellomlegget mellom spillerne. Tviler på at det er mulig, og sikkert bare bortkastet tid å ringe å spørre, da. En annen mulighet er å returnere hele maskinen og bestille en ny en. Jeg har 2 dager igjen av 14 dagers retur-retten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at denne AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX vil passe på alle laptop modeler ? Hvis den ikke er det så ser jeg ikke noe grunnlag for at han bør kjøpe seg en slik .

Kanskje, kanskje ikke. Man kan ikke vite før man har prøvd eller finner informasjon fra andre som har prøvd. Det er mange tråder om slikt for mange modeller på notebookforums.com. Det største problemet ligger i at mange bærbare bruker skinner, overganger og annet rask i tillegg til selve slimline-enheten. Gjerne for å passe til sin egen 'multibay' løsning. Videre kan det hende man må bytte frontplaten for å få den nye stasjonen til å passe. Om man kan kanibalisere en eksisterende stasjon er sjansen større for å få det til, men det er likevel ikke sikkert at 'ombyggingen' lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Hei !

Er det slik at denne AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX vil passe på alle laptop modeler ? Hvis den ikke er det så ser jeg ikke noe grunnlag for at han bør kjøpe seg en slik .

Cd-rom på laptop er så godt som stadardstørrelse, akkurat som på vanlige stasjonære pc-er.

Den passer ihvertfall inn i alle laptopene jeg har i huset (1557, Acer, Fujitsu og HP).

Men det kan være lurt å sjekke, feks. sende en mail til netshop og be om mål...

Lenke til kommentar

*Puster lettet ut* Godt å se at det er flere som har tabbet seg ut på Dell sine spesifikasjoner.. Kjøpte en Dell insp. 510m som jeg fikk første uken i januar. Nå etter årsoppgjøret skulle jeg begynne å brenne litt etc, men det er jo ingen brenner med. Fikk en brødhue til å bestille dvdbrenner for meg, og vedkommende bestilte en NEC 3520. Knall brenner, men IKKE til en laptop...... På Dell sine sider fant jeg en til 3600,- ca, og det er uaktuelt.. Hvorfor skal det være så vanskelig med nytt stæsj til bærbare??? (retorisk spørsmål)

Men, hva må jeg passe på når jeg nå skal bestille en dvd/combobrenner til pc'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...