pompen75 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei har et. Asus A8V Deluxe hk. Samt en freecom calssic 80 gb ekstern hd. Når denne er plugget i maskina ved oppstart henger maskina seg under oppstart. (autodetect uss mass storaga device, og så henger den seg der.). Når jeg ikke har enablet usb2 i bios starter den helt fint. Hvis jeg kobler til disken etter oppstart fungerer alt bra. (selv med usb2). Da det er er veldig irriterende å måtte huske på å dra ut kablen hele tiden lurer jeg på om det er noen her som har noen tips for å omgå dette problemet. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vanskelig å vite hvordan BIOSen din fungerer, men du kan kikke rundt i BIOS og se om du finner noe om "autodetect usb mass storage device" og om du kan skru av autodetectinga. Jeg regner med dette er dersom du har windows på en USB-disk, altså at USB-disken er systemdisken, slik at BIOS må finne og identifisere alle USBdisker i oppstart. Siden dette ikke er tilfelle hos deg, kan du skru dette av. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg regner med dette er dersom du har windows på en USB-disk, altså at USB-disken er systemdisken, slik at BIOS må finne og identifisere alle USBdisker i oppstart. Siden dette ikke er tilfelle hos deg, kan du skru dette av. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=361124 Er det mulig i denne tråden da?? Lenke til kommentar
pompen75 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Nei. Har ikke funnet noe i biosen som inikerer at jeg kan skru av autodecteting av usb mass storage. Men hvis jeg derimot skrur av usb2 støtten i bios så starter maskinen med disken tilkoblet. Så dette finner jeg ikke ut av. Har også prøvd å søke her på forumet. Men ikke funnet noe selv ennå. Dette har jo ikke noe med hvordan maskinen skal boote tror jeg. Da den autodecter alle mine interne hd også. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Sjekk i lista over bootable devices, og så fjerner du USB-* fra den lista. det kan hende at hovedkortet ditt prøver å boote fra usb disken. Lenke til kommentar
pompen75 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Har sjekket det. Usb er ikke nevnt i den listen over de en kan boote fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå