Gå til innhold

Problemer med nyinnkjøpt grafikkort [LØST]

Baboon X

Anbefalte innlegg

Installerte nettopp mitt nyinnkjøpte MSI Geforce 6600GT, og kjørte igang FarCry for å teste. Til min store forundrelse så autodecter spillet alle effekter og innstillinger til "low".

Jeg setter alt på very high og starter spillet. Oppløsning 1024*768. Alle skygger er helt svarte og "firkanta", og alle fargene er veldig lyse. Jeg synes dette er snodig, for jeg hadde mye bedre resultat med mitt gamle 9500np kort.

Kjører Windows XP Pro m/SP2 og med nyeste nvidia plattform og skjermkort drivere.

Resten av maskinvaren er som følger:

Asus A7N8X Deluxe

XP2500+ Barton

1024mb PC3200 ram.

Jeg må vel forvente å kunne kjøre noe bedre enn low innstilllinger med denne maskinvaren vel? Kjørte alt på "high" med mitt gamle 9500. Svært skuffa.

Hilsen

Baboon X

Endret av Baboon X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv me driver cleaner og legg inn nyeste drivere. Da burde det fungere fint :thumbup: .

Spillet autodetekter også mitt system til å kjøre på low, men når jeg kjører opp grafikken fungerer det fint (se system i profil). Er dette en feil med spillet eller kjører ikke systemet mitt optimalt??

Lenke til kommentar

Vil anbefalle deg å droppe SP2. Det er ikke alle spill som fungerer etter at du har kjørt inn denne. Velg heller SP1 og kjør vanlig windows update uten å bruke SP2. Jeg bruker SP2 på jobben og syns det er noe møkk... Liker ikke at microsoft skal "ta over" styringen av maskinen og at alt skal gå automatisk i bakgrunnen. SP2 er fullt av sånt. Firewall som går bananas om du ikke stiller den inn. Den maser etter anti-virus(selvom det ligger inne). Eneste jeg ser som et pluss for SP2 er pop-up blokkeren. Jeg merker ikke stort til den heller i og med at jeg bruker FireFox og ikke IE da pop-up blokker selvfølgelig ikke fungerer med noe annet enn IE. Ikke noe problem i og med at FireFox har denne innebygget :thumbup:

Mitt råd er dropp SP2.

Lenke til kommentar

Glemte å skrive dette i første posten, men jeg formaterte og la inn en clean install av windows etter å ha skiftet skjermkort. La så inn nye chipset og skjermkortdrivere, nedlastet fra nvidia.com.

Må også legge til at Need For Speed UnderGround 2 og diverse andre spill fungerte utmerket, med alt av effekter på høyeste innstilling, i 1024*768 oppløsning.

Har WinXP cd med SP2 integrert, så da får jeg prøve å skaffe en uten dette.

Ser også at det er kommet en 1.3 patch til FarCry, kanskje dette kan forbedre noe?

Jeg kjører jo bare standard versjon (1.0?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...