jeg_lyver_mye Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Disse senromantikk komponistene hater jeg, jeg hater musikken dems! Det er ikke pent for øret! Og stimulerer i hvertfall ikke hjerneceller!!! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har akkurat oppdaget Gustav Holst og hans flotte verk "The Planets". Utrolig bra, og veldig stemningsfullt, i de rolige partiene føles nesten som jeg flyter i vektløs tilstand utover i solsystemet og ser planete fare sakte forbi meg. Samtidig er den til tider veldig mektig og storslått. Anbefales. Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jess! Vel, jeg har ikke så mye erfaring med klassisk. Men hører på Chopin. Lenke til kommentar
Piano_jente92 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Beethoven!!!!!! Symfoni nr. 3 er HELT utrolig. Mozart har også veldig fin musikk, og Schubert. Liker egentlig alt mulig! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Er ikke så utrolig glad i klassisk musikk generelt, men klassisk piano er noe jeg liker veldig godt. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Mangler jeg noe vesentlig i klassisk-mappa mi? AIMP Classic v1.77 Multileguaje (This is a audio player. Is exelent!!) Beethoven Symphony No 4 - Klemperer Beethoven Symphony No 5 - Kleiber Vienna Philharmonic Beethoven Symphony No 6 - Bruno Walter Beethoven Symphony No 7 - Kleiber Vienna Philharmonic Beethoven Symphony No 9-Jochum Beethoven-conc.p.piano n║ 3-Kempff-Leitner Beethoven-conc.p.piano n║ 5 - Pollini - Abbado 1994 Beethoven-conc.p.violin-Klemperer-Menuhin Beethoven-Triple concierto-Oistrakh-Rostropovich-Richter Berlioz-Sinfonia Fantastica-Roger Norrington Brahms - Ein Deutsches Requiem - Klemperer Brahms - Violin Concerto in D - Hahn - Marriner Brahms - Violin Concerto in D - Menuhin - Kempe Brahms-conc.p.piano n║1-FLEISHER-SZELL Brahms-sinf 2 y 3 - Bruno Walter Bruch-conc.p.violin n║1-Masur-Accardo Bruch-In Memoriam-Masur-Accardo Bruch-Kol Nidrei-J. Martinon-Fournier Chopin Conc p Piano n║ 1 - ARGERICH-ABBADO Chopin Conc p Piano n║ 2 - Pogorelich-Abbado Dvorak Sinf n║ 9 - Kertesz Dvorak.Piano Concerto In G Minor, Op.33 - Firkusny - Susskind Dvorak-conc.p.cello-Maazel-Yo Yo Ma Fauré-Elegia Grieg-C.p.Piano - Fleisher-Szell Malher Sinfonia n║ 8 - Solti Marcello-Conc. p. Oboe - Joszeff Kiss (Oboe) Marin Marais - Pieces a deux violes - First book - Christophe Coin, Jordi Savall, Hopkinson Smith Mozart - Sinf n║ 40 y 41 - Klemperer Mozart - Symphonies 25, 28,29, 35- Bruno Walter Mozart-Conc.p.Clarinete Mozart-Conc.p.Flauta y Harpa Mozart-conc.p.piano n║20 - Solti Mozart-conc.p.piano n║21-Geza Anda Mozart-conc.p.piano n║23-Geza Anda Mozart-Requiem-Gonnenwein Rachmaninov - Conc p Piano 2 y 3 - Rachmaninov Rachmaninov - Symphony No. 2 - Ashkenazy Rachmaninov-Conc.p.piano n║2-Richter-Rowicki Richard Strauss-Sinf. Alpina-Karajan Richard Strauss - Muerte y transfiguracion- Bruno Walter Schuber Symphony No 5 Solti VPO Schubert Symphony No 8 (Unfinished) Solti VPO Schumann - Sinf n║ 1 - R Mutti Schumann - Sinf n║ 3 - R Mutti Schumann-conc.p.piano -Serkin-Ormandy Scriabin-C.p Piano-Ashkenazy-Maazel Shostakovich - Symphony No. 04-Rudolph Barshai Shostakovich - Symphony No. 05-Rudolph Barshai Shostakovich - Symphony No. 08-Rudolph Barshai Shostakovich-conc.p.piano n║1 - Argerich-Faergbert Sibelius - Symphonies No's 2 & 3 - Rattle, CBSO Sibelius - Symphonies Nos. 1 - San Francisco Symp - Blomstedt Sibelius , Violin Concerto in D minor -Vengerov,CSO-Barenboim Sibelius Symph. 5 Malcolm Sargent Strauss & Wagner Lieder-Cheryl Studer Stravinsky-La consagracion de la primavera-Bernstein Tchaikovky-Romeo y Julieta - Abbado Tchaikovsky , Violin Concerto in D major -Vengerov, BPO-Abbado Tchaikowsky-C. p. Piano n║1 - Argerich-Kondrashin Tchaikowsky-sinf 4 - Karajan Tchaikowsky-sinf 5-Solti, CSO Tchaikowsky-sinf 6-Mravinsky Verdi Requiem - Ferenc Fricsay - 1955 Vivaldi The Four Seasons - Carmignola (Solist) - Andrea Marcon (Dir) Endret 14. mars 2008 av spareku Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Mangler jeg noe vesentlig i klassisk-mappa mi? Tja, du mangler bl.a. Holberg-suiten og Klaverkonsert i A-moll av Grieg. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Mangler jeg noe vesentlig i klassisk-mappa mi? 1730 Albinoni / Adagio Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Mangler jeg noe vesentlig i klassisk-mappa mi? Kunne kanskje slengt inn noe av Franz Liszt. Romantisk komponist, som bruker _ekstremt_ svære orkestre og mye slagverk! utrolig digg! Husker ikke om du hadde Händel, men han har jo veldig mye flott! Selv hører jeg ikke så mye på klassisk i fritida, mest på skolen, selv om jeg setter stor pris på det. Endret 14. mars 2008 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Franz Liszt og Tchaikovsky liker jeg. Jeg føler også jeg må nevne Yann Tiersen. Han er dagens største komponist. Fabelaktige verker. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Er jeg langt utenfor klassisk musikk når jeg nevner batman begins theme og armageddon theme? Synd iværtfall at de er ganske bra, og for meg høres det klassisk ut iværtfall (ny-tids klassisk). Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tja, jeg ville ikke kalt Hans Zimmer klassisk, men det er no meg da, vet ikke den korrekte definisjonen. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hører en del på klassisk, men liker ikke den gamle barokk-stilen sååå godt (1700-tallet?). Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kunne kanskje slengt inn noe av Franz Liszt. Romantisk komponist, som bruker _ekstremt_ svære orkestre og mye slagverk! utrolig digg! Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har ikke hørt noe spesielt av klassisk musikk før, men jeg kan tenke meg å prøve nå. Har hørt en del i film, serier og noe på internett og utrolig mye kraftfullt og stilig. Kan noen anbefale meg noen symfonier/konserter? Gjerne litt av hver "tidsgruppe" (beklager, husker ikke hva det heter, men barokken er en av dem ). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Kan du utdype dette? Hvordan utdype det? Fyren bruker store orkestre med mye slagverk? Hva mer vil du vite? Har ikke doktorgrad om fyren.. Edit: POKKER! Mente foresten ikke Franz Liszt, men Hector Berlioz! Måten han instrumenterer på er helt konge. For å få ønsket effekt kan han slenge på 10-20 pauker, eller tromboner osv. Liszt har forøvrig mye flott han og! Endret 6. april 2008 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har ikke hørt noe spesielt av klassisk musikk før, men jeg kan tenke meg å prøve nå.Har hørt en del i film, serier og noe på internett og utrolig mye kraftfullt og stilig. Kan noen anbefale meg noen symfonier/konserter? Gjerne litt av hver "tidsgruppe" (beklager, husker ikke hva det heter, men barokken er en av dem ). ingen som kan anbefale noe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Royal Fireworks er jo ett flott stykke av Händel. Messias av Händel er også flott. Roman Carnival Overture (Opus 9), og Symphonie Fantastique (vet ikke om jeg skrev riktig (Opus 14)) av Hector Berlioz er jo ganske flotte verker! Har egentlig ikke så mye peiling på klassisk, men slenger ut noen jeg liker! Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hører absolutt mest på rock og metall, men jeg liker å svippe innom den klassiske sjangeren. Som nå når jeg hører på Bachs Air on the G-String, den er utrolig. Liker også Mozart og Greig. Har ikke hørt så mye klassisk at jeg har så mye erfaring og kunnskap om sjangeren og jeg ønsker å lære mer. Noen tips? Liker musikken i filmen Pianisten, hvis det hjelper i søken om musikk jeg kunne like... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå