thyes Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Jeg kan sette pris på klassisk musikk til tider, men har egentlig null peiling på sjangeren, utenom de aller største og mest kjente. Har noen tips til klassiske verk som gjerne er litt "episke"? Dystert liksom, om dere skjønner 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Jeg kan sette pris på klassisk musikk til tider, men har egentlig null peiling på sjangeren, utenom de aller største og mest kjente. Har noen tips til klassiske verk som gjerne er litt "episke"? Dystert liksom, om dere skjønner Jeg synes denne er dyster... Lenke til kommentar
thyes Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg kan sette pris på klassisk musikk til tider, men har egentlig null peiling på sjangeren, utenom de aller største og mest kjente. Har noen tips til klassiske verk som gjerne er litt "episke"? Dystert liksom, om dere skjønner Jeg synes denne er dyster... Den der var veldig behagelig å høre på, takker! Lenke til kommentar
Leif-Reidar Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Hmm. Har fått det for meg at det er noe likt ved disse to. Er det typisk for 'melankolske' stykker? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Har hørt mye på Kurt Atterberg i det siste. Symfoni 3 utført av NDR er helt utrolig om man er fan av romantisk klassisk. https://www.youtube.com/watch?v=Miauaq9Ju5o Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Tja. Ikke dårlig, men måler ikke helt opp synes jeg. Minner meg veldig om Mahler da, og de som følger med i denne tråden vet at det er et kompliment. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Jeg har en skive fra Sony Classical som jeg har blitt veldig glad i, men det inneholder alt fra Antikken, Renessanse, barokk, folkemusikk, og romantikk....Skal være en vandring gjennom musikkens røtter...Den er veldig, veldig bra laget både lydmessig og musikk-kvalitet.Martin Røst - Rootshttp://www.martinfrost.se/sony-classical-launches-roots/ Endret 5. juni 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Johann Sebastian Bach - Partita No. 2, BWV 1004 | Hilary Hahn https://open.spotify.com/track/4jSSdHlPtXbadgJvI3QqKp Endret 4. november 2018 av Aiven Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg har bestilt disse. Sacd er på Spotify en moderne klassisk hyllest til Pink Floyd samt forstedenes tjas og mas og miks av kultur. Og her får Subwoofer lekt seg! Den andre er en av verdens beste Cellister og kvinne, Jacqueline Du Pre, og alle cellostykkene jeg elsker på 4cd mange av de nevt av meg i denne tråden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Denne Schubert Sacd gitar og violin er fantastisk. Anbefales 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Rister støvet av tråden og vekker Darth Vader.. Imperial March Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 Hadde nesten glemt denne tråden. Tror ikke jeg har delt denne videoen her inne men Ana Vidovic har litt snøring på å spille gitar. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. juni 2020 Del Skrevet 27. juni 2020 Må vente til 0:29 ^^ Fin ringetone derfra Fin fagott ^^ Hvis noen vet om noen fine stykker med fløyte og harpe, er jeg lutter øre ^^ Finner aldri noe bra. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 En ny skive, Vivaldi de fire årstider, Anne Sophie Mutter/Karajan. Har lyst på Janine Jansen sin versjon også. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 (endret) ilpostino skrev (På 25.6.2020 den 13.08): Hadde nesten glemt denne tråden. Tror ikke jeg har delt denne videoen her inne men Ana Vidovic har litt snøring på å spille gitar. Angående skjønnheter gode på klassisk gitar, så kommer man ikke utenom Stephanie Jones for min del. Endret 26. mars 2021 av Aiven 2 Lenke til kommentar
pjusken Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Kom med en stygg dame som spiller gitar så skal jeg heller vurdere å trykke på play kanppen. Lenke til kommentar
pjusken Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Tasmin Little på fiolin om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå