Florestan Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Bare hyggelig Håper den faller i smak! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Et nestenklassisk tips: Ketil Bjørnstad - Leve Patagonia. Lenge siden jeg har vært innom denne, men det skal ikke bli like lenge til neste gang. Om CDen ikke er å oppdrive på nærmeste platepusher er det bare å ta turen til biblioteket, der låner man også Bjørnstads bøker om bohemene, så har man en av de mest engasjerende, kreative og innsiktsgivende helgene på svært lenge. Lenke til kommentar
OktoberStorm Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Hei! Tenkte jeg kunne poste en link til den klassiske spillelista mi på Spotify: http://open.spotify.com/user/oktoberstorm/...iw2HFHZUnuuBrHf eller: spotify:user:oktoberstorm:playlist:01Z12OZiw2HFHZUnuuBrHf (Kopier linken og plasser den i søkefeltet i Spotify, begge funker) Har ikke hatt Spot så lenge, så det er ikke fryktelig mye der. Men kanskje det er noen som finner gullkorn..? Og om det er noen som bare elsker musikken og har noe å tilføre så kan vi godt dele en spilleliste =) Endret 27. juli 2009 av OktoberStorm Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Her går det ihvertfall mye i Goldberg, fra Bach. Kan stå på flere dager uten at jeg får lyst til å bytte. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Blæh, så på TV i stad og hørte et bittelite utrad fra et pianostykke jeg er 100% sikker på jeg har hørt før, men fant ikke ut hva det var : ( Satser på en tilfeldighet av dimensjoner og spør her jeg: flere enn meg som så på MADE på MTV i går kveld? (Lørdag) OG som fikk med seg hva han gutten spilte på den auditionen? ; p FANT EPISODEN PÅ NETT!!!!! http://www.mtv.com/videos/made-season-9-ep.../playlist.jhtml Det jeg snakket om er rundt 20:40 i det klippet, noen som gidder sjekke det for meg? (a) Endret 2. august 2009 av Newklear Lenke til kommentar
OktoberStorm Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Blæh, så på TV i stad og hørte et bittelite utrad fra et pianostykke jeg er 100% sikker på jeg har hørt før, men fant ikke ut hva det var : ( Er ganske sikker på at det er lagd for programmet, det er i alle fall ikke klassisk. Mulig du har hørt samme lydklipp fra en tidligere episode? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 ser aldri på made, er kanskje 3. eller 4. ganger jeg har sett en halv episode! ;o Og jeg er 10000% sikker på at jeg har hørt det før!! (er altså snakk om d han spiller på pianoet på 20:37, ikke techno-greia før!) Lenke til kommentar
OktoberStorm Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 ser aldri på made, er kanskje 3. eller 4. ganger jeg har sett en halv episode! ;o Og jeg er 10000% sikker på at jeg har hørt det før!! (er altså snakk om d han spiller på pianoet på 20:37, ikke techno-greia før!) Og selve pianoet begynner å spille rundt 20:57, right? Det høres ut som jazz, kanskje du kan sende en mail og spørre? Eller så er jeg usikker på om vi ser på samme episode Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Her går det ihvertfall mye i Goldberg, fra Bach. Kan stå på flere dager uten at jeg får lyst til å bytte. mahler og wagners overtyrer liker store lydbilder Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 ser aldri på made, er kanskje 3. eller 4. ganger jeg har sett en halv episode! ;o Og jeg er 10000% sikker på at jeg har hørt det før!! (er altså snakk om d han spiller på pianoet på 20:37, ikke techno-greia før!) Og selve pianoet begynner å spille rundt 20:57, right? Det høres ut som jazz, kanskje du kan sende en mail og spørre? Eller så er jeg usikker på om vi ser på samme episode 20:37, ikke 20:57. Kan godt hende det er jazz xD Tenkte bare automatisk klassisk siden det var piano x) Lenke til kommentar
OktoberStorm Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 20:37, ikke 20:57. Kan godt hende det er jazz xD Tenkte bare automatisk klassisk siden det var piano x) Musikken starter rundt 20:37, og så dukker pianoet opp ca tyve sekunder senere, right? Send meg adressen til det klippet igjen slik at jeg er bånnsikker på at jeg er på riktig episode Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Selv hører jeg igrunn mest på Chopin, men nå er ikke klassisk-samlingen min den største heller Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Selv hører jeg igrunn mest på Chopin, men nå er ikke klassisk-samlingen min den største heller husker da jeg hørte mahlers 3 symfoni for første gang lo og skrek dette kan du ikke gjøre noe i første sats 20 min ut var fullstendig ulogisk Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Musikken starter rundt 20:37, og så dukker pianoet opp ca tyve sekunder senere, right? Send meg adressen til det klippet igjen slik at jeg er bånnsikker på at jeg er på riktig episode Pianoet er exactly 20:37 hos meg hvertfall. Linken er korrekt : ) Er en audition, også kommer det en gutt med et techno-board elns random. Så sier "fortelleren," aka. hun det handler om noe sånt som "turns out he's multi talented". OG så får de han til å spille piano, og det er det han spiller jg lurer på! : ) Haha, så akurat at dette er min post #404 - kanskje ikke så rart jeg ikke finner den? xD Edit: Hehe, unngår å svare på posten under pga epic post count! x) Endret 6. august 2009 av Newklear Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Haha, det er nesten slik at når man når slike tall får man lyst til å la være å poste Lenke til kommentar
OktoberStorm Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ah, jeg fant det. Må ha skjedd noe kluss da jeg prøvde sist... Det er Griegs pianokonsert i a-moll, her er spotify-linken: spotify:track:6IWuy1vEXHiWTGIYFHNNKE Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ah, jeg fant det. Må ha skjedd noe kluss da jeg prøvde sist... Det er Griegs pianokonsert i a-moll, her er spotify-linken: spotify:track:6IWuy1vEXHiWTGIYFHNNKE Takk!! : D : D Fant ut hvor jeg hadde hørt det også: http://open.spotify.com/track/09BUUZzQh7Z6TNCumysDYt Lenke til kommentar
SelvesteSigurd Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei, jeg hva du kanskje vil kalle en musikknerd. Jeg bruker mye av døgnet til å høre på og lage musikk. Min favorittsjanger er metal-musikk, men jeg hører på mye annet også. Jeg vil utvide horisontene mine litt- spesielt med KLASSISK MUSIKK. Vet noen om en komponist som lager skikkelig MEKTIG klassisk musikk? (samme om han/hun lever eller ikke) Da tenker jeg ikke på lystig Mozart, men noe skikkelig kraftig og mektig. Noen forslag? Det er altså mektig klassisk musikk det er snakk om =) Sigurd Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hector Berlioz - Symphonie Fantastique Beethovens symfonier ...eeeegentlig det meste fra romantikken. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Innlegg fra en tilsvarende tråd er flyttet over i denne. Da forumet kategoriserer innlegg etter når de ble opprettet kan det forekomme at noen innlegg ikke ligger i kronologisk rekkefølge. Husk å bruke, søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå