Gå til innhold

Tråden for klassisk musikk


Freqtal

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Et nestenklassisk tips: Ketil Bjørnstad - Leve Patagonia. Lenge siden jeg har vært innom denne, men det skal ikke bli like lenge til neste gang. Om CDen ikke er å oppdrive på nærmeste platepusher er det bare å ta turen til biblioteket, der låner man også Bjørnstads bøker om bohemene, så har man en av de mest engasjerende, kreative og innsiktsgivende helgene på svært lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Tenkte jeg kunne poste en link til den klassiske spillelista mi på Spotify:

 

http://open.spotify.com/user/oktoberstorm/...iw2HFHZUnuuBrHf

eller:

spotify:user:oktoberstorm:playlist:01Z12OZiw2HFHZUnuuBrHf

(Kopier linken og plasser den i søkefeltet i Spotify, begge funker)

 

Har ikke hatt Spot så lenge, så det er ikke fryktelig mye der. Men kanskje det er noen som finner gullkorn..?

Og om det er noen som bare elsker musikken og har noe å tilføre så kan vi godt dele en spilleliste =)

Endret av OktoberStorm
Lenke til kommentar

Blæh, så på TV i stad og hørte et bittelite utrad fra et pianostykke jeg er 100% sikker på jeg har hørt før, men fant ikke ut hva det var : (

 

Satser på en tilfeldighet av dimensjoner og spør her jeg: flere enn meg som så på MADE på MTV i går kveld? (Lørdag) OG som fikk med seg hva han gutten spilte på den auditionen? ; p

 

FANT EPISODEN PÅ NETT!!!!!

http://www.mtv.com/videos/made-season-9-ep.../playlist.jhtml

 

Det jeg snakket om er rundt 20:40 i det klippet, noen som gidder sjekke det for meg? (a)

Endret av Newklear
Lenke til kommentar
ser aldri på made, er kanskje 3. eller 4. ganger jeg har sett en halv episode! ;o Og jeg er 10000% sikker på at jeg har hørt det før!!

 

 

(er altså snakk om d han spiller på pianoet på 20:37, ikke techno-greia før!)

 

Og selve pianoet begynner å spille rundt 20:57, right? Det høres ut som jazz, kanskje du kan sende en mail og spørre? Eller så er jeg usikker på om vi ser på samme episode :p

Lenke til kommentar
ser aldri på made, er kanskje 3. eller 4. ganger jeg har sett en halv episode! ;o Og jeg er 10000% sikker på at jeg har hørt det før!!

 

 

(er altså snakk om d han spiller på pianoet på 20:37, ikke techno-greia før!)

 

Og selve pianoet begynner å spille rundt 20:57, right? Det høres ut som jazz, kanskje du kan sende en mail og spørre? Eller så er jeg usikker på om vi ser på samme episode :p

20:37, ikke 20:57. Kan godt hende det er jazz xD Tenkte bare automatisk klassisk siden det var piano x)

Lenke til kommentar
Musikken starter rundt 20:37, og så dukker pianoet opp ca tyve sekunder senere, right? Send meg adressen til det klippet igjen slik at jeg er bånnsikker på at jeg er på riktig episode :p

Pianoet er exactly 20:37 hos meg hvertfall. Linken er korrekt : )

 

Er en audition, også kommer det en gutt med et techno-board elns random. Så sier "fortelleren," aka. hun det handler om noe sånt som "turns out he's multi talented". OG så får de han til å spille piano, og det er det han spiller jg lurer på! : )

 

Haha, så akurat at dette er min post #404 - kanskje ikke så rart jeg ikke finner den? xD

 

Edit: Hehe, unngår å svare på posten under pga epic post count! x)

Endret av Newklear
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, jeg hva du kanskje vil kalle en musikknerd.

 

Jeg bruker mye av døgnet til å høre på og lage musikk.

Min favorittsjanger er metal-musikk, men jeg hører på mye annet også.

 

Jeg vil utvide horisontene mine litt- spesielt med KLASSISK MUSIKK.

Vet noen om en komponist som lager skikkelig MEKTIG klassisk musikk? (samme om han/hun lever eller ikke)

Da tenker jeg ikke på lystig Mozart, men noe skikkelig kraftig og mektig.

 

Noen forslag? Det er altså mektig klassisk musikk det er snakk om =)

 

Sigurd

Lenke til kommentar

Innlegg fra en tilsvarende tråd er flyttet over i denne. Da forumet kategoriserer innlegg etter når de ble opprettet kan det forekomme at noen innlegg ikke ligger i kronologisk rekkefølge.

 

Husk å bruke, søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...