Gå til innhold

Netshop notebook 1557A - hjelp?

finfyr

Anbefalte innlegg

Morn dere.

Skal bestille meg en slik Netshop notebook 1557A fra Nesthop. Ser det er FireWire X1 på maskina, er det en slik liten sak, eller den større typen FireWire port?

Har funnet mange poster om denne maskinen, og det kan virke som folk virkelig er fornøyd med den. Spesielt med tanke på prisen. Skal selv ha DVD brenner og 80GB disk. Minne for jeg eventuelt kjøpe mer av senere. Ser at en ikke kan velge 80GB og 7200rpm så da får jeg klare meg med 5400rpm. Har fungert på den Dell'n jeg har nå også så.

Men hvilken 80GB bør jeg velge?

- Hitachi Travelstar ATA/100 80GB 5400RPM 5K80 8MB cache +465kr

- Samsung 80GB 5400RPM ATA/100 Silent Seek 8MB cache +265kr

- Western Digital 80GB IDE ATA/100 2,5" Scorpio 8MB cache 5400RPM +320kr

Håper noen kan komme med tips her. Så er det bare å vente til at Netshop får den inn på lager. Ser faktisk at de har fjernet "Ubekreftet" også nå. Hva kan det bety, at de ikke klarer å levere nok maskiner? Eller bare at de ikke har peiling på når den kommer?

Takk igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har hørt et Silentseek den aller roligste, med minimal bekostning på hastigheten i forhold til de andre. Men nå som du nevner det ble jeg litt nysjerrig selv og skal spørre teknisk på Netshop på mandag.

Tror det er en mini-FW, pleier somregel å være det, men spør ArticOC , han har både hatt ALS og GLS maskin.

Det står 20+ på lager for AlS-modellen. GLS er fortsatt ubekreftet 20.01.2005.

Antageligvis har de da fått inn en shipment med ALS maskiner på fredag muligens.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Fikk mail fra netshop akkurat nå: "Til denne er nå alt på lager."

Så da kan jeg vel bare bestille, om jeg finner ut hvilken disk jeg skal velge. Ingen andre som har en anbefaling angående dette? Har vel sånn generelt lest mye fra om Samsung sine disker.

Får bare vente til jeg får penger for den gamle, så skal jeg sende inn bestillingen :)

Lenke til kommentar
Hvilken FireWire port er det på den brsseb? Stor eller liten?

Eller fornøyd med maskinen?

Det er liten inngang på maskinen.

Ja jeg er veldig godt fornøyd med maskinen. Men fikk selvsagt ikke alt jeg hadde bestillt ekstra til den. Men det var jo fordi jeg hadde bestillt fra WB :roll:

8x DVD brenner manglet + svart tastatur. Tastaturet fikk jeg imidlertid for fire dager siden mens dvd spilleren har jeg ikke fått enda. Ventet i 6 uker før jeg fikk tastaturet :mad: så servicen til WB er det ikke mye å skryte av :thumbdown: men det er jo noe alle vet

Lenke til kommentar

Hvordan er Netshop med leveringstid på denne? Ser de har den på lager. Jeg bestilte en komplett PC en gang før fra netshop, sent søndagskveld. Mandag var den sendt. Kan jeg regne med det samme på denne laptopen tror dere? Vil gjerne ha den til helga :)

Lenke til kommentar

ALS'en skal være på lager ja, men ring/mail for å dobbeltsjekke med dem. Ting de har på lager blir sendt ut raskere enn jeg klarer å si "ostepopp".

Er den ikke på lager, er det ikke opp til dem / noe de kan gjøre noe med dessverre, da avhenger det av skipskapteinen og leverandøren.

Jeg har f.eks ventet på min GLS i 3 uker nå, men så har jeg da også blitt grundig informert at denne er det tørke på og at det kunne ta så lang tid som til slutten av januar i værste fall så ikke Netshop sin feil.

AOPEN har leveringsproblemer de jobber på spreng med for å etterfylle, har snakket med dem selv direkte ang saken og de slet litt sa de pga uforventet høy etterspørsel spesielt i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg snakket nettopp med Netshop ang. problemet med 1557 GLS-leveranse.

De står høyt oppe på lista over de som skal få først fra AOPEN på GLS-modellen, men det viser seg at AOPEN har fått langt flere forespørsler enn de klarer å produsere raskt nok. Dvs. det eneste problemet ligger i produksjonen, ikke i f.eks sjøtrafikk/flytrafikk osv.

Dette gjelder ikke bare i Norge heller, men på verdensbasis har AOPEN fått langt flere bestillinger enn forventet. Det var snakk om importører som prøver å komme først i køen ved å bestille i tusen-antall av gangen.

Netshop har forventet å få inn denne uken, men det ble visst ikke noe av fikk de vite nå. Så det blir nok en uke til med venting dessverre for de som skal ha GLS.

For min del venter jeg, gidder ikke å sitte om 3 mnd å angre på at jeg valgte noe annet dårligere pga dårlig tid. Så her er det nok bare å smøre seg med tolmodighet.

Han sa at siden det sto på AOPEN, er det eneste som evt. kunne hjelpe er hvis man presser AOPEN litt, men da må man maile AOPEN selv.

Foreslår at alle som skal ha GLS uansett hvor de har bestillt fra sender en mail

til AOPEN på:

[email protected]

og maser / tigger litt.

Kanskje hvis de får nok mas fra mange nok kunder i Norge så omprioriterer de litt, hvem vet, skader jo aldri å prøve :D :D

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Er nok en Western Digital 60GB IDE ATA/100 2,5" Scorpio 8MB cache 5400RPM. Det som står oppført når en ikke endrer på noe som helst på maskinen.....

Og til det andre problemet ditt, kan du starte med å lese her.

Rimelig fornøyd? Noe om ikke er helt som det burde ha vært? Regner med at jeg kan hente min på Posten på mandag :)

Edit: Forresten, velkommen til forumet !

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Takk for svar and_mit. Jo jeg er svært fornøyd, men tastaturet på slike bærbare er ikke det beste å bruke sånn permanent. Så lurer på å kjøpe meg et ekstert tastatur og en mus. Noen her som vet om det er lett koble trådløs mus og tastatur til denne maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...