Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justering+trimming av VW/Audi 1.6 75hk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns jeg leste dette en plass her: "Fortenning : 9 grader @ 950rpm (justeres ved hjelp av stroboskop)" menmen...

 

du har sikkert helt vakuumregulert fordeler, altså ingen sentrifugalregulator, jeg trudde du hadde vakuum+sentrifugalreg. da hadde tenning blitt feil ved høyere turtall slik jeg beskrev i en tidligere post hvis du hadde skrudd grunn-instillingen for tenningen ned til 0. men siden du sikkert har helt vakuumregulert fordeler stiller den tenning etter både belastning og turtall via vakuum, derfor blir grunn-instillingen for tenningen på din bil 0 grader før ØD. når motor ikke går, men når du starter motor vil tenninga justere seg selv etter turtall og undertrykk i forgasser (helt vakuumregulert fordeler måler undertrykk både før og etter spjeldet i forgasser)

 

det jeg ikke da forstår er hvorfor du har hatt tenninga på 9 grader før ØD tidligere.

Justerte fortenninga i går fra 9 grader BTDC

til 0 grader TDC

Lenke til kommentar

Kjørte bilen på langtur dag i forbindelse med arbeid.

og bilen begynte å oppføre seg merkelig, lyset

for feil på det elektriske annlegget kom på, jeg stoppet

bilen å sjekket litt i motorommet,det viste seg at jordingsledninga

til karosseriet var falt av. skrudde den på igjen men skaden

var allerede gjort, jordinsfeilen har antageligvis overbelastet

det elektriske systemet, så må ta av hele dashbordet for

og gå over ledningsnettet for å finne feilen

Lenke til kommentar

I dag har jeg montert Sparkrite TX2002 som er den største

modellen som Sparkrite leverte, og den leverer virkelig :cool:

den kom uten noen tillkobling på kablene, men akkurat det gjorde

ikke noe da jeg uansett skulle sette på kabelsko av den typen på bildet

kabelsko-endehylser.jpg

jeg kan allerede si at motoren virkelig drar på 2 giret helt opp til 6500rpm

(80kmt) byttet også til en ny kam og kraftigere ventilfjærer som også gjorde susen (kamen fra en golf gti 8v) (ventilfjærene har jeg ingen anelse hvor kom fra, høggern viste det ikke iværtfall )

 

bilder kommer senere

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har nå kjøpt meg ny bil og dessverre blir Audien

nå avskiltet og satt på lager, jeg har hatt mye morro med

den men dessverre har delemangelen innhentet meg, jeg

kommer ikke lengere med denne bilen, den elektriske feilen

får jeg ikke fikset fordi jeg ikke får tak i en ny sikringsholder

(er der feilen ligger) men jeg blir enda å holde tråden åpen

siden jeg har overført den til F.A.Q - Bil og dens tekniske duppeditter

så blir den holdt åpen men prosjektet er avsluttet

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Det var synd at prosjektet ble avsluttet.

 

Er bare sånn at fornuften innhenter oss alle. Samme hvor mye vi forelsker oss i en bil.

 

Jeg har laget meg noen punkter for hva som må være på plass for at jeg skal fikse opp enda en bil:

 

-Finansiering må være på plass.

 

-Bilen må være av en utgave som er verdt jobben. Dvs en topputstyrt utgave. Ikke minste motorstørrelse.

 

-Bilen må ikke være for rusten og sliten.

 

-Oppvarmet garasje med løftebukker, verktøy osv.

 

-Bilen skal ikke brukes til annet enn finværskjøring.

 

-Tid.

 

 

 

Snufs

Lenke til kommentar

En trist nyhet:

Jeg har jeg funnet ut at Audien skal få "dø" :cry:

 

Jeg har derfor i dag ribbet den for alle trimdetaljene

og satt den tilbake slik motoren var før jeg begynte.

Den har gjort sin missjon og har beæret meg med

mange kilometer med mange gode minner :love:

Derfor på tirsdag skal bilen på sin siste reise til

Sigerfjorden (høggern) og for anledningen har jeg

fyllt tanken med 98okt som en siste ære for den 11mil

lange reisen.

Så for å ære min bil og andres, blir jeg å lage et nytt innlegg

der folk kan legge ut bilder og minnes sine tidligere biler

en slaks minnelund for ens dypt savnede kjøretøyer som

nå ikke lengre er i blant oss, hvist det ikke allerede er laget en slik

tråd.

 

Måtte den finne fred...

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Neida den blir demontert når jeg kommer til høggern siden jeg ikke kommer

meg ikke fram uten den, da stiften ville brent opp etter en

5-6mil pga HF coilen (hvist jeg skulle kjørt den på normalt vis)

seff blir HF-coilen også fjernet.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...