Rebel-Rider Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det er e en Audi 80 LS 1978mod (forlot fabrikken den 10mnd i 77) koden i motorblokka blokka er YNxxx. Endret 22. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 syns jeg leste dette en plass her: "Fortenning : 9 grader @ 950rpm (justeres ved hjelp av stroboskop)" menmen... du har sikkert helt vakuumregulert fordeler, altså ingen sentrifugalregulator, jeg trudde du hadde vakuum+sentrifugalreg. da hadde tenning blitt feil ved høyere turtall slik jeg beskrev i en tidligere post hvis du hadde skrudd grunn-instillingen for tenningen ned til 0. men siden du sikkert har helt vakuumregulert fordeler stiller den tenning etter både belastning og turtall via vakuum, derfor blir grunn-instillingen for tenningen på din bil 0 grader før ØD. når motor ikke går, men når du starter motor vil tenninga justere seg selv etter turtall og undertrykk i forgasser (helt vakuumregulert fordeler måler undertrykk både før og etter spjeldet i forgasser) det jeg ikke da forstår er hvorfor du har hatt tenninga på 9 grader før ØD tidligere. Justerte fortenninga i går fra 9 grader BTDCtil 0 grader TDC Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Det er rett å slett fordi at det konvensjonelle systemet krevde dette, da Coilen trengte så lang tid i forveien for å få lade seg ut, mens med et tyristorsystemet så skjer utladdningen umiddelbart derfor skal fortenningen nå være 0 grader for ellers får en faktisk feiltenning Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Kjørte bilen på langtur dag i forbindelse med arbeid. og bilen begynte å oppføre seg merkelig, lyset for feil på det elektriske annlegget kom på, jeg stoppet bilen å sjekket litt i motorommet,det viste seg at jordingsledninga til karosseriet var falt av. skrudde den på igjen men skaden var allerede gjort, jordinsfeilen har antageligvis overbelastet det elektriske systemet, så må ta av hele dashbordet for og gå over ledningsnettet for å finne feilen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) I dag har jeg montert Sparkrite TX2002 som er den største modellen som Sparkrite leverte, og den leverer virkelig den kom uten noen tillkobling på kablene, men akkurat det gjorde ikke noe da jeg uansett skulle sette på kabelsko av den typen på bildet jeg kan allerede si at motoren virkelig drar på 2 giret helt opp til 6500rpm (80kmt) byttet også til en ny kam og kraftigere ventilfjærer som også gjorde susen (kamen fra en golf gti 8v) (ventilfjærene har jeg ingen anelse hvor kom fra, høggern viste det ikke iværtfall ) bilder kommer senere Endret 28. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Spennende lesestoff! Noen som vil bytte en VW mot to Volvoer..? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jeg har nå kjøpt meg ny bil og dessverre blir Audien nå avskiltet og satt på lager, jeg har hatt mye morro med den men dessverre har delemangelen innhentet meg, jeg kommer ikke lengere med denne bilen, den elektriske feilen får jeg ikke fikset fordi jeg ikke får tak i en ny sikringsholder (er der feilen ligger) men jeg blir enda å holde tråden åpen siden jeg har overført den til F.A.Q - Bil og dens tekniske duppeditter så blir den holdt åpen men prosjektet er avsluttet Endret 29. mars 2005 av zandro Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det var synd at prosjektet ble avsluttet. Er bare sånn at fornuften innhenter oss alle. Samme hvor mye vi forelsker oss i en bil. Jeg har laget meg noen punkter for hva som må være på plass for at jeg skal fikse opp enda en bil: -Finansiering må være på plass. -Bilen må være av en utgave som er verdt jobben. Dvs en topputstyrt utgave. Ikke minste motorstørrelse. -Bilen må ikke være for rusten og sliten. -Oppvarmet garasje med løftebukker, verktøy osv. -Bilen skal ikke brukes til annet enn finværskjøring. -Tid. Snufs Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) En trist nyhet: Jeg har jeg funnet ut at Audien skal få "dø" Jeg har derfor i dag ribbet den for alle trimdetaljene og satt den tilbake slik motoren var før jeg begynte. Den har gjort sin missjon og har beæret meg med mange kilometer med mange gode minner Derfor på tirsdag skal bilen på sin siste reise til Sigerfjorden (høggern) og for anledningen har jeg fyllt tanken med 98okt som en siste ære for den 11mil lange reisen. Så for å ære min bil og andres, blir jeg å lage et nytt innlegg der folk kan legge ut bilder og minnes sine tidligere biler en slaks minnelund for ens dypt savnede kjøretøyer som nå ikke lengre er i blant oss, hvist det ikke allerede er laget en slik tråd. Måtte den finne fred... Endret 3. april 2005 av zandro Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Du lar vel ikke tenninga gå på dungen? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Neida den blir demontert når jeg kommer til høggern siden jeg ikke kommer meg ikke fram uten den, da stiften ville brent opp etter en 5-6mil pga HF coilen (hvist jeg skulle kjørt den på normalt vis) seff blir HF-coilen også fjernet. Endret 4. april 2005 av zandro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå