Gå til innhold

Få inn canal+ med tvkort?

Anbefalte innlegg

Slik det er nå så er nesten alltid tv opptatt av en eller annen her i huset, så når det endelig er fotball på canal + blir det alltid bråk om hvem som skal få se tv. Unger skal se barne-tv, damen skal se reality osv...

Jeg har prøvd å koble dekoderen fra canal digital til tvkortet mitt via svideo, men da blir det bare sort\hvit, noe som er utrolig irriterende. Grunnen til dette er vel at dekoderen ikke støtter svideo, så hjelper ikke hva jeg gjør, det vil uansett være sort\hvit.

Så over til det jeg trenger hjelp til...

Jeg vil ha inn canal + på pcen så jeg kan få sett kamper her uten å forstyrre og krangle med resten av huset. Regner med at jeg kan gjøre dette om jeg kjøper ett annet tvkort enn det jeg har nå, men hvilket tvkort trenger jeg, og hva annet trenger jeg for å få dette til? Kortet må ha enkoding i hardware, blir for dårlig opptak om jeg er avhengi av at pcen ikke brukes til noe annet under opptak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man får også overganger fra svideo til rgb signal. Man kan somregel også velge på tuneren hvilket signaltype man ska sende ut (kan det både på min sagem og humax tuner). På tv-kortet kan det også hende at du kan justere dette (manuellt sette hvilken signaltype som kommer inn).

Hvilket TV-kort har du?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Slik det er nå så er nesten alltid tv opptatt av en eller annen her i huset, så når det endelig er fotball på canal + blir det alltid bråk om hvem som skal få se tv. Unger skal se barne-tv, damen skal se reality osv...

Jeg har prøvd å koble dekoderen fra canal digital til tvkortet mitt via svideo, men da blir det bare sort\hvit, noe som er utrolig irriterende. Grunnen til dette er vel at dekoderen ikke støtter svideo, så hjelper ikke hva jeg gjør, det vil uansett være sort\hvit.

Så over til det jeg trenger hjelp til...

Jeg vil ha inn canal + på pcen så jeg kan få sett kamper her uten å forstyrre og krangle med resten av huset. Regner med at jeg kan gjøre dette om jeg kjøper ett annet tvkort enn det jeg har nå, men hvilket tvkort trenger jeg, og hva annet trenger jeg for å få dette til? Kortet må ha enkoding i hardware, blir for dårlig opptak om jeg er avhengi av at pcen ikke brukes til noe annet under opptak.

må bare få sagt at selvom du kobler dekoderen til pcen vil du fortatt bare ha tilgang til den kanalen som til enhvertid vises på tven. Altså, ser dama på noe på TVNorge gjennom dekoderen, får ikke du sett Canal+ på pcen!

Da er løsningnen sattelittkort i pcen, Twinhead-LNB og ett kort som dekoder Canal Digital inn i satelittkortet.

Det er selvføleglig noe annet hvis du har kabel..... Ser dama på kabelen kan du bruke dekoderen.....

Lenke til kommentar

Vil anbefale et eller annet satelittkort jeg - har selv et Nexus-S som jeg er utrolig godt fornøyd med. Det har hardware støtte for MPEG-2, og krever ikke rare maskinen for å kunne spille inn, jeg kjørte dette opp helt greit på en Duron 600 basert maskin bare for å teste, fungerte helt greit. Kortet er litt dyrt kanskje, men det er helt klart verdt pengene. Kjøper du en 3,5" modul for cam, så kan du bruke en hvilken som helst cam i utgangspunktet, f.eks en Canal Digital cam + kort - da har du hele pakka på PC´n din, og kan se hva du vil mens unger og "bedre halvdel" ser hva de vil på den vanlige TV´n. Skal du ha anledning til å se noe annet enn det de gjør, så er du på en eller annen måte avhengig av 2 tunere - og da er det greiest å fordele signalet der du tar det inn, f.eks - har du parabol, så splitter du signalet ute på hodene. Du KAN kjøre signal fra den tuneren du har hvis den har såkalt "loop-tilkobling" - men da er du stort sett avhengig av at den tuneren er slått av når du skal se på TV på PC´n - og er i utgangspunktet like langt i forhold til ditt behov. Håper dette ga deg noe å tenke på :yes:

At et kort som Nexus-S også kan brukes uten cam og kort, se det er en helt annen sak - og tas ikke her i plenum - er det interessant for deg, så send meg en PM så kan vi eventuelt ta en diskusjon på det den veien :D

Lenke til kommentar
Vi har kabel-tv, så er ikke noe problem for damen å se på tv3/tvn mens jeg da har dekoderen tilkoblet pcen.

Hvordan vil det virke med et sattelitt kort til pcen når jeg har kabel-tv?

digital kabel, DVB-C som det heter, er ikke CD noe spesielt begeistrett over. Ikke verdt å spørre de om cam engang, men jeg vil tro du skulle kunne ha både pc kortet og dekoderen igang samtidig med en slik løsning. Skal du se på kodede signaler på begge deler samtidig, trenger du i utgangspunktet ett kort til og dermed ett abo. til.

Lenke til kommentar
Vil anbefale et eller annet satelittkort jeg - har selv et Nexus-S som jeg er utrolig godt fornøyd med. Det har hardware støtte for MPEG-2, og krever ikke rare maskinen for å kunne spille inn, jeg kjørte dette opp helt greit på en Duron 600 basert maskin bare for å teste, fungerte helt greit. Kortet er litt dyrt kanskje, men det er helt klart verdt pengene. Kjøper du en 3,5" modul for cam, så kan du bruke en hvilken som helst cam i utgangspunktet, f.eks en Canal Digital cam + kort ......

Takk for et godt innlegg/ svar Baldrick!

Det er et par ting jeg kunne tenke meg at du eller noen andre gir presise svar/ kommentarer til.

1. Jeg formoder at kortet du nevner er : "Hauppauge! WinTV Nexus-s". Er det noen som har gode alternativer å foreslå? (Primert for mottak av kodede satelitt- sendinger (les Canal Digital og eventuellt Viasat))

2. Formoder at "Hauppauge! Common Interface 2 slots CAM-slot for satelitt" vil gjøre susen som CAM- modul til over nevnte kort. Er det noen som har konkrete erfaringer med alternativer?

3. Er det slik at opptak gjort med dette kortet lagres med samme kvalitet som det opprinnelige signalet, eller går signalet gjennom en "digital til analog" med påfølgende "Analog til Digital"- konvertering, før det lagres på HD? Med adre ord: Hvilket signal- kvalitets forringelse medfører beskrevet løsning?

4. Av de svar som er gitt, forstår jeg det slik:

- Kortet kan brukes til mottak av Åpne (free to air) digitale satelitt sendinger

- Kortet kan brukes til mottak av andre digitale satelitt- sendinger dersom du har påkrevet CAM og kort. (hvis vi her holder oss til det lovlige.).

- Kortet kan ikke brukes til mottak av noen form for kabel-tv.

Er dette korrekt?

5. Er det noen som kjenner til fungerende Programguider til dette kortet/ løsningen?

Takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...