Hobbyfotografen Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Får ofte røde øyne ved fotografering av mennesker. Kameraet er Canon Ixus V3. Planlegger kjøp av Canon 20D, vil jeg slippe røde øyne eller er teknikken cluet? Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Røde øyne får du når pupillen er vidåpen og lyskilden er nær objektivet! En ekstern blits demper problemet, evt et lysglimt i øyet som lukker øyet før blits! Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 og hvis du er så uheldig å får røde øyne, så kan du alltids fikse dette i Photoshop. Lenke til kommentar
panima Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har også nogle gange problemer med røde øjne, men kan ikke finde ud af hvordan jeg bearbejde det i et fotobehandlingssystem. Øjnene bliver nærmest sorte og uden glød Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Merk det røde området, bruk channelmixer i photoshop! Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Selvfølgelig kan man bytte ut rød fargen i et photo redigerings program, men bilder blir ofte best om man prøver å få dem best mulig i utgangspunktet. Spør du meg er innebygd blitz ubrukelig og ødlegger bilder med hardt lys og harde skygger. Med en ekstern blitzs som f.eks speedlite 550ex kan man hvertfall bounce lyset og vippe ut sprede panelet så man samtidig får catchlight i øynene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå