loddebolten Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 er det mulig å få lage en boot cd til drive image 2002..? har fått en maskin uten diskettstasjon og ønsker bruke drive image som backup da det funker glimrende så lenge man har floppy ihvertfall...noen som vet hvordan jeg lager en slik CD hvis det går an....? Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Jeg bruker selv Drive Image, og jeg booter bare på drive image cd'en når jeg skal restore noe. Booten ligner litt på Windows install, da du kan trykke F6 for å f.eks legge til sata drivere. Edit. Drive Image heter nå Norton Ghost 9.0 etter symantec kjøpe Powerquest, hvis du er på jakt etter en nyere versjon. Endret 16. januar 2005 av Fogga Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 heisann...og takk for svar..! Den plata skulle jeg gjerne hatt...må nok prøve å skaffe meg den ghost 9.0 ja... dritlekkert program som sparer mye arbeid..! Takker..! Lenke til kommentar
ols Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Selv med eldre versjoner av DriveImage kan du i mange tilfeller brenne image-filen direkte til en CD, så vidt jeg vet. Men du kan også starte installasjonen fra en CD på samme måte som da du brukte diskett. Gjør følgende: Brenn alle filene som ligger på disketten(e) til en CD, bare velg opsjonen "make bootable" som du finner i alle de vanlige brenneprogrammene. Start maskinen fra CD-ROM (stilles i bios), og du er igang. Selve image filen kan ligge på samme CD, eller på en annen. I det siste tilfelle må du kjøre programmet så langt det går, før du setter inn den andre CDen, hvis du skjønner hva jeg mener.. ..og hvis jeg har skjønt riktig hva du spør om. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 maga...! det skal prøves...var faktisk inne på tanken...du har sjønt nøyaktig hva jeg spurte om...! et litt "dumt" spørsmål til..når man legger inn win.xp..kan man legge inn SP.2 direkte eller må SP.1 inn først for å kunne legge inn SP.2...? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ... må SP.1 inn først for å kunne legge inn SP.2...? Nei. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Nero hadde en snaddermeny hvor jeg fikk brenne direkte fra diskettene så nå booter drive image fra CD...Jippiii..! takk til sistemann også..nå kaster jeg SP.1 plata...ting blir stadig bedre her i verden ...takker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå