Gjest Slettet-10579 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jepp, historien på The Inquirer kan du lese her. ISO`ene kan du laste ned lovlig og gratis hos SuSE/Novell sine FTP-servere her : ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/9.2/iso/ Går du inn via Novell sine offisielle sider, kan du finne mirrors avhengig av hvor du er. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Vet du noe om dette også gjelder 64-bitversjonen? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Fikk plutselig lyst til å ta meg en tur opp på Expert å kjøpe en DVD+/-R Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Fint og bra og alt det der, men hva er egentlig forskjellen mellom denne og ... ehm den "vanlige" SuSE versjonen (hva nå enn den heter)? Edit: (Jeg har ikke fulgt helt med på SuSE...) Dansk speil som ser ut til å fungere bra: mirror.tv2.dk Endret 15. januar 2005 av Cronius Lenke til kommentar
ways Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hvor? finner bare ftp-versjon og boot-iso. tar kanskje litt tid før mirrorene oppdaterer seg? er hvertfall fullt på hovedseveren.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Internasjonale mirrors finner du her: http://www.novell.com/products/linuxprofes...nt_mirrors.html SUSE-Linux-9.2-FTP-DVD.iso er på litt over 3GB, og er den fila du skal hente ned for komplett installasjon. 64-bit versjonen ligger på samme plate. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 hvor? finner bare ftp-versjon og boot-iso. tar kanskje litt tid før mirrorene oppdaterer seg? er hvertfall fullt på hovedseveren.. Ikke alle mirrorer har den, for øyeblikket er det mest de mest "kjente" mirrorsene og noen tyske som har den. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Urk.. cd-sett? Har ikke DVD-brenner, og hadde vært digg med cd'ne... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Urk.. cd-sett? Har ikke DVD-brenner, og hadde vært digg med cd'ne... Last ned "SUSE-Linux-9.2-mini-installation.ISO", tar 64MB og brennes som CD. Lar deg installere alt over nett. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Konge. Men wget her takler ikke store filer noe særlig, finns det et wget alternativ som takler store filer? Lenke til kommentar
obotron Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Konge. Men wget her takler ikke store filer noe særlig, finns det et wget alternativ som takler store filer? Jeg henta dvd-isoen med wget i Fedora Core 3. edit: Wget 1.9+cvs-stable Endret 16. januar 2005 av obotron Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Length: -931,424,256 [-931,550,232 to go] (unauthoritative) Det jeg mener. Vet ikke hvor lenge det er igjen, eller noe.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tilgi meg min ignoranse, men hva er det med SuSE Pro som gjør at jeg burde bruke tid på å laste ned dette? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Konge. Men wget her takler ikke store filer noe særlig, finns det et wget alternativ som takler store filer? curl Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tilgi meg min ignoranse, men hva er det med SuSE Pro som gjør at jeg burde bruke tid på å laste ned dette? Fine farger! Personlig henter jeg det ned fordi mange har sagt mye bra om det, og jeg vil vite om de har rett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hvorfor skal du laste ned en linux-distro i det hele tatt? SuSE ser bra ut, er brukervennlig, er enkelt å installere, og nå kan man altså laste ned Pro-versjonen gratis. Hvilket vanligvis koster rundt 1000,- Dersom du har lyst til å starte en Windows vs. Linux war her, foreslår jeg at du finner på noe annet, et annet sted. Dersom du ikke vet hvorfor man skal laste ned, har du mest sannsynlig ikke behov for det heller. Endret 16. januar 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
akh Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hmm, jeg har SUSE 9.1 personal. Er det mulig å oppdatere den over nettet slik at jeg får tak i 9.2 pro, eller bør jeg laste ned hele isoen og legge inn på nytt? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tilgi meg min ignoranse, men hva er det med SuSE Pro som gjør at jeg burde bruke tid på å laste ned dette? hehe...nå vet ikke jeg hvordan du prioriterer din tid, men det burde holde med å avsette ca. 30 sekunder av den. Et par museklikk kreves, men derfra og ut går det meste av seg selv. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tilgi meg min ignoranse, men hva er det med SuSE Pro som gjør at jeg burde bruke tid på å laste ned dette? hehe...nå vet ikke jeg hvordan du prioriterer din tid, men det burde holde med å avsette ca. 30 sekunder av den. Et par museklikk kreves, men derfra og ut går det meste av seg selv. Så hva er det meningen at disse 30 sekundene med innsats skal gi meg? Jeg skjønner fortsatt ikke! Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 De vil sannsynligvis ikke gi deg noe som helst, så hvorfor i det hele tatt bruke tid på å gjøre et nummer ut av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå