Gå til innhold

Dårlig kvalitet ved filming.

Anbefalte innlegg

Har annskaffet meg nytt videokamera (Cannon MVX35I). Har nå fylt min første kassett, men når jeg kjørte det på skjermen direkte fra videokameraet, var kvaliteten like dårlig som på mitt 10 år gamle kamera. All filmingen var innendørs, det ble veldig kornete. Dårlig lys?

Venter ny baby i mars, så håpet var å filme babyen med bedre kvalitet enn det jeg fikk gjort med de foregående barna.

Er det noen som har noen tips om hva jeg evt. gjør feil, eller er det bare jeg som hadde drømt om at det skulle bli så mye bedre med digitaltvideokamera. Ettersom jeg er skikkelig amatør på området tar jeg i mot alle tips og hint om hvordan det kan bli bedre.

Ære være enhver som hjelper meg.

På forhånd takk.

Er det forresten noen som har noen erfaring med akkurat dette kameraet, så hadde vært gøy å høre hva dere mener om det.

THOMAS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke ditt kamera, men har selv Canon MV650i. Canon sliter generelt med kornete resultat innendørs. Vil tro at ditt kamera, som har større brikke enn MV-serien, vil være en tanke bedre. På plussiden har Canon gode manuelle innstillinger som jeg utnytter ved innefilming: Shutter speed: 1/50, AE-shift: -1 til -2 (undereksponering gir mørkere bilde, men mindre korn), White Balance: Indoor (men auto om det kommer dagslys inn), manuell fokusering. Regner med at ditt MVX35i kan gjøre det samme. Prøv deg fram når du har kameraet koblet til fjernsynet. Du kan også prøve Spotlight-funksjonen som fjerner all støy/korn, men som krever en del lys.

Med tanke på baby-filming, ville jeg vurdert å bytte til tilsvarende Sony-kamera, som er bedre på innefilming. Er du innenfor tremånedersgrensen kan du bytte kamera.

Lenke til kommentar

Takk for de tipsene.

Jeg har fått kamera sammen med hjemmepc på jobbe, så jeg får dessverre byttet det.

Hva slags kassetter annbefales?? Jeg kjøpte en 5pck TDKDVM-60MEEA på Elkjøp til 300 kr. Dette er vel billig kassetter å jeg anntar at kvaliteten er deretter. Hva annbefaler dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...