stoffix Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) jeg fikk mobilen min i dag, og har vært veldig spent på kameraet etter å ha sett så mange bilder på internett som er tatt med det, men jeg må ærlig talt si at jeg har blitt veldig skuffet over bildekvaliteten, jeg legger ved noen bilder jeg har tatt. er det noe feil med kameraet, bør jeg få byttet mobilen? (jeg får ikke lagt ved flere bilder da disse er større enn 256KB.. ) Endret 16. januar 2005 av the coolkid Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du prøvd å endre innstillinger for kamera da? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 ja, men jeg finner bare instilling for oppløsning av det som kan gjelde bildekvalitet.. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei, jeg kan ikke si annet enn at jeg kom med et lignendes innlegg et av de første dagene etter at jeg fikk min SE S700i. Jeg kan ikke fortelle deg annet enn at bildene ikke er på langt nær i nærheten av et gammel "dårlig" 1.3 mega pix fullblodskamera. Dersom man tar hensyn til lys og bevegelse så får man "bra" bilder og mye bedre enn de fleste andre kameramobiler tar. Det aller viktigste er at kamera er "helt" stille når man trykker på knappen. det miste bevegelse gjør at bildet blir uskarpt og dette er litt trening da de fleste skjelver litt på hånden. Det andre som er like viktig er lys. Kamera mobiler er ekstremt sære på lysforhold og bilder ute i dagslys er helt klart best, inne bør det være særdeles godt lys, helst naturlig dagslys og bildene bør taes mot lyskilden og mot mørke partier. Lykke til. X. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 men jeg har jo sett bilder som *dragon* har tatt som er så veldig mye bedre... og jeg har dessuten så godt somm flommbelysning over tastaturet... (en sånn der kjempesterk skrivebordslampe..) Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) det såg hvertfall ut som du ikke holdt handa di i ro der ja mobilkameraer er dårlige når du tar bilde i svake lys forhold..medmindre enn bruker blitz... men jeg har sett mye bedre bilder fra S700 enn det dere må jeg innrømme.. EDIT: det såg ut som du hadde zooma kraftig der, for da blir bildekvalitet dårligere... Endret 16. januar 2005 av Bllink Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) jeg mener nå at jeg holdt handa ganske så stille.. *prøve på nytt* *edit* jeg har ikke zooma, ikke det jeg vet iallefall... hvordan zoomer man ut da? Endret 16. januar 2005 av the coolkid Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 mobilen er på lading nå, så jeg fikk ikke tatt enda et bilde av tastaturet, men her fant jeg ut, og passet på at det ikke var noen zooming, og jeg synes fortsatt det ser kornete ut... Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ta noen bilder imorra under dagslys, fordi kameraet til S700i ikke er egnet for mørke omgivelser. Har flere venner som sier det samme når de tar bilder om kvelden. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Bildene blir faktisk en del bedre dersom det er godt med dagslys enn at man har flombelysning med sterke lamper. Det opplevde nå jeg. Så som sagt, godt med lys (aller helst naturlig dagslys), en stødig hånd, og null bruk av zoomen skal kunne gi deg riktig så fine bilder. Avstand spiller også inn og du må prøve deg litt fram. X. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) ok, nå har jeg tatt noen bilder, de var kanskje ikke like ille, men det er vanskelig å se da de ble veldig mørke... (det var overskyet) men jeg tror kanskje jeg skal sende den i retur, for det der super real tennis spillet virker ikke, det henger seg i loadingen. og når jeg prøver å lage layout, så kommer ikke bakgrunnen frem, det er bare grått der... knappelinjen og statuslinjen er riktig, og inne på menyen så er alt riktig, bakgrunnen også, men ikke når jeg ikke har gått inn på noe... forresten, tilslutt så forsvant bakgrunnsbildet på menyen også... (jeg satt til kl. 02.00 i går for å prøve å finne ut av det..) *edit* jeg fikk til det der med layouten nå, når jeg bare brukte .png bilder i layouten istedet for både .png og .jpg Endret 16. januar 2005 av the coolkid Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 ok, dette håper jeg virkelig at andre svarer på.. hvilken programvareversjon har dere? (for å få det frem, så trykk: høyre stjerne venstre venstre stjerne venstre stjerne) Hos meg står det: R3B032 prgCXC 125935_EU_ 1_T Versjoner for LCD-programvare Hoveddisplay Gjeldende: 200211260 Versjoner for Kameraprogramvare Kamera Gjeldende: 1.0 Versjon for ITP-programvare CXC 125 942 R2A Tilpasning CDA 102300/ 19 R 1A cxc 12594 1 R3B032 EU_4 er dette en gammel programvare versjon? kan det være svaret på problemene mine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå