Gå til innhold

feil på kameraet \ telefonen? (s700i)

Anbefalte innlegg

jeg fikk mobilen min i dag, og har vært veldig spent på kameraet etter å ha sett så mange bilder på internett som er tatt med det, men jeg må ærlig talt si at jeg har blitt veldig skuffet over bildekvaliteten, jeg legger ved noen bilder jeg har tatt.

er det noe feil med kameraet, bør jeg få byttet mobilen?

(jeg får ikke lagt ved flere bilder da disse er større enn 256KB.. :( )

post-19-1105826115_thumb.jpg

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kan ikke si annet enn at jeg kom med et lignendes innlegg et av de første dagene etter at jeg fikk min SE S700i. :) Jeg kan ikke fortelle deg annet enn at bildene ikke er på langt nær i nærheten av et gammel "dårlig" 1.3 mega pix fullblodskamera. Dersom man tar hensyn til lys og bevegelse så får man "bra" bilder og mye bedre enn de fleste andre kameramobiler tar. Det aller viktigste er at kamera er "helt" stille når man trykker på knappen. det miste bevegelse gjør at bildet blir uskarpt og dette er litt trening da de fleste skjelver litt på hånden. Det andre som er like viktig er lys. Kamera mobiler er ekstremt sære på lysforhold og bilder ute i dagslys er helt klart best, inne bør det være særdeles godt lys, helst naturlig dagslys og bildene bør taes mot lyskilden og mot mørke partier. Lykke til.

X.

Lenke til kommentar

det såg hvertfall ut som du ikke holdt handa di i ro der ja :p

mobilkameraer er dårlige når du tar bilde i svake lys forhold..medmindre enn bruker blitz... men jeg har sett mye bedre bilder fra S700 enn det dere må jeg innrømme..

EDIT: det såg ut som du hadde zooma kraftig der, for da blir bildekvalitet dårligere...

Endret av Bllink
Lenke til kommentar

Bildene blir faktisk en del bedre dersom det er godt med dagslys enn at man har flombelysning med sterke lamper. Det opplevde nå jeg. Så som sagt, godt med lys (aller helst naturlig dagslys), en stødig hånd, og null bruk av zoomen skal kunne gi deg riktig så fine bilder. Avstand spiller også inn og du må prøve deg litt fram.

X.

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg tatt noen bilder, de var kanskje ikke like ille, men det er vanskelig å se da de ble veldig mørke... (det var overskyet)

men jeg tror kanskje jeg skal sende den i retur, for det der super real tennis spillet virker ikke, det henger seg i loadingen.

og når jeg prøver å lage layout, så kommer ikke bakgrunnen frem, det er bare grått der...

knappelinjen og statuslinjen er riktig, og inne på menyen så er alt riktig, bakgrunnen også, men ikke når jeg ikke har gått inn på noe...

forresten, tilslutt så forsvant bakgrunnsbildet på menyen også...

(jeg satt til kl. 02.00 i går for å prøve å finne ut av det..)

*edit*

jeg fikk til det der med layouten nå, når jeg bare brukte .png bilder i layouten istedet for både .png og .jpg

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

ok, dette håper jeg virkelig at andre svarer på..

hvilken programvareversjon har dere?

(for å få det frem, så trykk: høyre stjerne venstre venstre stjerne venstre stjerne)

Hos meg står det:

R3B032

prgCXC 125935_EU_ 1_T

Versjoner for

LCD-programvare

Hoveddisplay

Gjeldende: 200211260

Versjoner for

Kameraprogramvare

Kamera

Gjeldende: 1.0

Versjon for

ITP-programvare

CXC 125 942 R2A

Tilpasning

CDA 102300/ 19 R 1A

cxc 12594 1 R3B032

EU_4

er dette en gammel programvare versjon?

kan det være svaret på problemene mine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...