Ma Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg trenger litt hjelp. Skal kjøpe trådløs router til rundt 500kr. Noen anbefalinger? Har 2 bærbare som skal kobles trådløst til og en stasjonær som må kobles med ledning. Har telenor adsl modem, og vil gjerne at alle pcene skal kunne være koblet til internett samtidig. Er det mulig? Hva trengs? Hvordan skal jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 kan anbefale Linksys wrt54g har denne selv og den har fungert feilfritt siden jeg skaffet meg den:) Sammen med denne uoriginale optimerte firmwaren så er den meget diggbar. (kan øke rekkevidden og signalstyrken+++, lett å sette opp er den også) my wrt54g kjempekvalitet til billig penge finnes sikkert andre selvfølgelig som også er gode, alltid en smakssak det der... Lenke til kommentar
Ma Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Denne funker når den brukes med Telenor adsl? Skal den kobles til adsl-modemet? Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Denne funker når den brukes med Telenor adsl? Skal den kobles til adsl-modemet? Ja, den funker med Telenor, du kobler modemet til WAN kontakten på WRT54G og konfigurerer modemet som en bridge, ikke router. Endret 15. januar 2005 av Chrian Lenke til kommentar
Ma Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 takker for svar. Er det vanskelig å konfigurere modemet som bridge? Hvordan skal det gjøres? Så jeg kan fortsette å ha det adsl-modemet jeg allerede har, koble det til en trådløs router og koble både kablet og trådløse pcer til routeren? Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 det du gjør er å koble maskinen rett i modemet og kobler deg opp mot speedtouchen sitt web-interface, vanligvis http://10.0.0.138 og så følger du bruksanvisningen som du finner her. så kobler du modemet til routeren i wan-porten og kobler deg til routeren du har kjøpt. Deretter setter du den opp med pppoe brukernavn og passord, da vil den ta seg av tilkoblinga og du slipper å tenke på det no mer på det. Svar på spørsmål 2: Ja, linksys'en har iallefall 4 kablede porter i tillegg til den trådløse delen så det skulle gå greit! Lenke til kommentar
Ma Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg må ikke ha noe aksesspunkt i tillegg for å kunne dele internettlinja? Alt jeg trenger er en router? Går det an å danne trådløst nettverk mellom 2 pcer (bare for fildelig) uten router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå