aurstad Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 -Henging og henretting ved skyting er en henretningsmetode fortsatt i brukt i USA -Giljotinen ble brukt i Frankrike til 1981 -Sigøynere (og jøder tror jeg) ble nektet adgang til Norge helt frem til 1956. (bare til opplysning) Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hvor har du fått dette fra? Kan du oppgi kilde på hvor du fant det? Hvor vil du med dette? Er det å bli skutt noe værre enn det å bli grillet i den elektriske stol eller det å få en sprøyte med gift? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 04:07, C. Alshus skrev:Hvor har du fått dette fra? Kan du oppgi kilde på hvor du fant det? jada :smile: Angående guiljotinen så fant jeg det i Illustrert Vitenskap nr etellerannet år 93. Det med sigøynerne fant jeg også i et gammel Illustrert Vitenskap blad (90 årene) Kan finne år, nummer samt side hvis det er ønskelig. Har nettopp pløyd igjennom en gammel perm med gamle Illustrert Vitenskap.. :smile: Husker jeg så det med henretting i USA i dagbladet eller VG under en oversikt over alle landene som gjennomfører dødsstraff samt de forskjellige metodene. Her husker jeg desverre ikke når dette var. Jeg kan vel finne mer dokumentasjon hvis nødvendig/ønskelig. Får vel legge til at disse metodene er sjeldent brukt samt de er valg-frie. Tror den dømte kan velge eller.no Quote: Hvor vil du med dette? Er det å bli skutt noe værre enn det å bli grillet i den elektriske stol eller det å få en sprøyte med gift? Valg mellom tyfus eller kolera? hehe ikke godt å si.. Hvor jeg vil med dette? Ikke godt å si, kanskje bare prøve å starte en diskusjon egentlig :smile: For the record; jeg er _FOR_ dødstraff samt mener at Norge har LATTERLIGE fengselsstraffer. Angående damen som er nevt i VG etter hun ble dømt til 15 år fengsel i et eller annet urgu-land pga narkotika-smugling, let her burn! Hun fortjener ikke noe bedre spør du meg! REF:http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5095890 Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote-- For the record; jeg er _FOR_ dødstraff samt mener at Norge har LATTERLIGE fengselsstraffer. _____________________________________________________ SVAR: Du har IKKE retten til og være for dødstraff... Det er IKKE og jeg presiserer IKKE en demokratisk rett og være for dødstraff. Dette begrunner jeg i følgende argumentasjon: Mennesket er ett BEVIST vesen som skaper/lager ting ut i fra sitt bevisthetsplan.. (I "dag" lagde de computere i "morgen" lager de universet) (i den relative tid) Einstein dermed blir universet det største bildet på bevisthet og ett bilde på uendeligheten og udødeligheten skapt av seg selv,mennesket/bevistheten,,, Skapelsens mening, bevishetsutviklingens mening evulusjonens mening,,, Så og drepe sin egen skapelse,sin neste,går det ann når din neste er bevisheten/uendeligheten/udødeligheten i sin form akkurat som universet så hvordan kan vi ha retten til og drepe universet/mennesket/bevistheten som er uendelig. Du kan ikke drepe/ta bort uendeligheten... Det går rett og slett ikke ann... bevisthet kan ikke drepe bevisthet... altet kan ikke drepe altet... Universet = mennesket = bevisthet= udødelighet Så våkn opp fra "døden" våkn opp fra apestadiet og bli ett bevist menneske. "Gud slår hull i skallen på apen og spiser hjernen til frokost" _________________ The days of the Hammer...and the skall [ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-13 08:11 ] Lenke til kommentar
jossa Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 wow..... dæven dette var, ja, dypt..... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Universet = mennesket = bevisthet= udødelighetSå våkn opp fra "døden" våkn opp fra apestadiet og bli ett bevist menneske. Akkurat det utsagnet er som å høre en kar påstå at jorda er universets sentrum.. At Universet=Mennesket er utrolig arrogant å påstå siden du har ingen indisier for et slikt argument. På samme hvis er bevisthet=udødelighet uten logikk siden jeg vil heller påstå at mennesket er tilbøyelig til selvutslettende enn udødelig pga "bevisthet" (ref da til atom krig etc) Håper dette var svar i noe riktig retning av det du skrev.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå