Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har montert en pc i bilen sin,, Litt info og bilder(han som har skrevet texsten)

 

 

bilder: http://www.morsbestebarn.com/bilder/tore/index.htm

 

 

Da var vinteren på inntog her i sør også...sammen med vintern følger somregel mange ideer.

Jeg holdt på med å montere pc i bilen ei stund nå. Det er sikkert ikke alle som kan forstå meninga med det, men det var GPS og MP3 mulighetene som satte fart i tankene mine. men det ser jo ut til å ende med litt mer enn det da...

det meste av komponenter har blitt handla inn over tid.

detaljer for de som har peiling:

 

-Opus 150W dc-dc

-Mini ITX hovedkort

-512 ram

-160gb hd

-Trådløst nettverks kort med antenne

-tv kort med 12v antenne

-dvd rom

-gps reciever

og en 7" in-dash skjerm. Ser i ettertid at jeg skulle ha valgt en touch-screen, men valgte ei trackball mus og et mini tastatur.

 

Har kjørt med dette ei stund nå i ett hjemmelaget kabinett tilpasset under førersetet, men har nå bestillt ett desktop kabinett for å gjøre det ordentlig

 

Etter endel kabel strekking er jeg blitt veldig fornøyd med prosjektet.

Nå skal det sies at jeg ikke er ferdig med finpussen, men gøy har det vært.

 

det jeg oppnådde var muligheter som:

GPS (mapsonic)

MP3 tilkoblet aux`en på spilleren

TV

Trådløst internett med skremmende god dekkning...

DVD

 

Er det noen andre som har likedanne påbegynte prosjekter?

Eller kunne tenke seg å se bilder/få tips, så gi en lyd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosjektet er nok ikke helt ferdig... det er mest finpussen som gjenstår. kabinettet skal integreres i hattehylla på en finurlig måte. skal ha noen vifter med leds i eller croma vifter. har ikke helt bestemt det enda.

 

Hetland: skal se om jeg får hevet ut et bilde av antenna snarlig... den er ikke montert enda. venter på en flexibel pci forlenger som fikser at jeg får plass til tv-kortet i kabinettet. forøvrig ett ganialt kabinett å bygge i!

Lenke til kommentar

Hei, var det noen spesielle triks med å koble opp lcd skjermen til dataen? Jeg prøver og få til min i kabinettet, men jeg får bare grå skjerm ikke blå.... Når ejg pøvde den i en bil med dvd spiller kom det blå skjerm og jeg kunne kommemeg inn på menyen på skjermen og. Hjelp meg, trenger hjelp.

 

PS! dette høres faktisk evldig bra ut.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg fatter hva du skal ha hjelp til, men på den skjermen jeg brukte, så var det to video outputs... (dvs sånne gule RCA plugger)

har strakt begge kablene helt bak til bagasjerommet - den ene til hovedkortet (video out) og den andre skal omsider kobles til et kamera som jeg har planer om å bruke som ryggekamera... dermed kan jeg velge på skjermen, med av1/av2 knappen hva jeg vil skal vises. enten PC eller Ryggekamera. målet er å finne et 12v kamera jeg kan koble rett til baklysene. Tror det skal gå greit!

Lenke til kommentar

jeg har hatt pc i bil i mange år.

dere finner masse info på #mp3car @ efnet.

eller på www.carputer.no som har en webshop som selger alt dere trenger + et forum.

Finner masse info på www.mp3car.com som har software og et kjempeforum der jeg fant ut alt da jeg først satte pc i bilen, har nå pc i hanskerommet og.

har noen bilder som ligger nederst på denne websiden : http://ungdomshuset.net/micra.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...