espenah Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har en gammel defekt bærbar liggende som det ikke finnes håp for. Men plutselig så kom jeg på at skjermen egentlig er helt i orden. Jeg skrudde opp pc'en for å se hvordan skjermen var festet. Denne var enkel å ta løs fra pc'en, men kontakten hvor skjermsignalet og strømmen går igjennom er selvfølgelig av den typen som kobles rett på hovedkortet. Så det jeg lurte på er om det er mulig å feste disse ledningene til en annen kontakt? F.eks til en D-sub eller til S-video. Dette hadde vært utrolig kjekt! Da kunne jeg brukt denne skjermen til å kjøre dual oppsett. Er det noen som har litt peil dette? Jeg legger ved et bilde som viser hvordan kontakten ser ut. (Den ene ledningen som har en ring på enden er vel bare jording? Hva bør gjøres med denne?) Lenke til kommentar
espenah Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Hmm.. Det var et ganske dårlig bilde. Jeg prøver igjen. Et nærmere bilde av selve kontakten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Svaret er ganske enkelt at det ikke lar seg gjøre. Dette har vært oppe mange ganger før. Vær sikker på at hvis det lot seg gjøre så hadde det flommet over med gjør-det-selv-guider, men det er fremdeles ingen som har funnet noen slike. En annen måte å si det på er at du trenger en kontroller. Men slike kontrollere er ikke enkelt å få kjøpt, det blir veldig dyrt, billigere å kjøpe ny skjerm. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 æsj, søren klype ja, var egentlig redd for det. hadde bare et lite håp om at man kunne kutte ledningene fra den kontakten og koble de til en annen. synd, da skjermen er veldig lett og tynn ja, kontroller til dette er nok veldig dyrt. nesten like greit å kjøpe en til skjerm da. noe jeg ikke har råd til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå