dark|dog Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvordan kan jeg stille inn på mitt ADSL modem hvilke porter som skal være åpne. Har masse forskjellige tagger man kan stille på: IP Adresses, IP routing, NAPT, DHCP og DNS for å nevne noe. Jeg skal nemlig streame en radiokanal (min private, NV31) ut mot nettet og bruker ShoutCast og Winamp media. Får denne feilmeldingen og Telenor sier de ikke har sperret mot denne type tjenester: <01/15/05@21:35:44> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 83.109.xxx.xxx:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out)) <01/15/05@21:39:48> [source] source dropped connection. disconnecting. Det har tydeligvis ikke noe med verken windows XP SP2 firewall eller NIS 2004 å gjøre da jeg har forsøkt å deaktivert begge. Telenor sa jeg måtte gå på noe som heter PortForwarding siden IPene på min maskin ikke er de samme som vises eksternt. Noen som vet hva løsningen her kan være å gjøre? Det funka når jeg hadde dialup, også med firewall aktiv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvordan kan jeg stille inn på mitt ADSL modem hvilke porter som skal være åpne. Har masse forskjellige tagger man kan stille på: IP Adresses, IP routing, NAPT, DHCP og DNS for å nevne noe. Du har jo denne veilednigen har du thompson http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Tusen takk. Er ikke noe særlig inne på porter og slikt. Jeg skal streame radio. Får vite at port 80, 81, 8000 og 8001 må være åpne. Min IP lokalt er som i de fleste andres tilfeller 10.0.0.1. Hva er TCP og hva er UDP? Hva er DNS? Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Nå funket alt! Var og forwardet 4 borter og vips! trengte ikke tilpasse DNS og static ip engang Endret 15. januar 2005 av unge johansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå