Gå til innhold

farlig med plastbånd rundt skjermkort?

Pels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du bruke strips bruk sort strips.

Hvit strips blir sprø av varme over tid, og da går den av.

Sort strips er litt mykere men den holder seg bedre over tid.

Å si at svart er bedre enn hvit på generell basis er gaaaanke drøyt!

Tenker det kommer mer ann på den generelle kvaliteten enn fargen, vil tro det er flere enn en produsent, forskjellige plastkvaliteter, produksjonsmetoder og altså garantert forskjellige kvaliteter!

Lenke til kommentar

Det er så enkelt at de sorte er værbestandige, de hvite er det ikke.

Og ja de hvite blir sprø og går i oppløsning etter noen år i sola.

Har sågar opplevd at hvite strips er sprø allerede rett etter at de er tatt ut av posen forde det har vært lagret varmt og lyst.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Det er så enkelt at de sorte er værbestandige, de hvite er det ikke.

Og ja de hvite blir sprø og går i oppløsning etter noen år i sola.

Har sågar opplevd at hvite strips er sprø allerede rett etter at de er tatt ut av posen forde det har vært lagret varmt og lyst.

Å si at svarte strips er bedre enn hvite fordi du har opplevd at noen hvite blir sprø og går i oppløsning, er en ganske drøy uttalelse!

Det tyder på at de hvite du har prøvd, er av en dårligere plastkvalitet enn de svarte du har prøvd, men du kan da UMULIG ha prøvd ALLE typer strips!? :dontgetit:

Og hva med f.eks grønne strips? Er de bedre enn hvite?

Og hvilken type plast er brukt, og av hvilken kvalitet og hva slags produksjonsmåte har produsenten benyttet? Alt dette må taes med i vurderingen, så hvis alle disse faktorene ellers er like, kan man se om farge har en innvirkning på kvaliteten!

Forresten, når du sier hvit, mener du da fargeløs? Har vært borti alt fra nesten gjennomsiktige, via grå, til helt kritthvite... :p

Lenke til kommentar
ser du har kjøleribbe på kortet. hvorfor ikke bare skru den inn der? det sitter som et skudd!

jah si det du. Har ingen skruer og de hullene er alt for små. Viften er mye større enn ribben så det blir høyere temp siden den ikke dekker alt.

Lenke til kommentar
Å si at svarte strips er bedre enn hvite fordi du har opplevd at noen hvite blir sprø og går i oppløsning, er en ganske drøy uttalelse!

Hvite, røde, grønne osv er laget for vanlig innendørs bruk og vil bli svekket av sol,regn og varme.

Sorte er laget for å være værbestandige slik at de kan brukes utendørs uten at de blir sprøe og går i oppløsning.

Jeg har hatt lønnen arbeid innen elektrobransjen siden 1993 og hatt fagbrev som elektriker siden 1997, så jeg påstår at jeg har brukt strips litt mer en ett par ganger.

Nå er det forskjell på kvaliteten på strips, det er ikke til å stikke under ett klaver, men de sorte er laget for utendørs bruk mens resten er det ikke.

Trodde jeg aldri skulle bli nødt til å diskutere dette men må man så må man.

Lenke til kommentar

Hvite, røde, grønne osv er laget for vanlig innendørs bruk og vil bli svekket av sol,regn og varme.

Sorte er laget for å være værbestandige slik at de kan brukes utendørs uten at de blir sprøe og går i oppløsning.

Jeg har hatt lønnen arbeid innen elektrobransjen siden 1993 og hatt fagbrev som elektriker siden 1997, så jeg påstår at jeg har brukt strips litt mer en ett par ganger.

Nå er det forskjell på kvaliteten på strips, det er ikke til å stikke under ett klaver, men de sorte er laget for utendørs bruk mens resten er det ikke.

Trodde jeg aldri skulle bli nødt til å diskutere dette men må man så må man.

Kan være enig i at det egentlig er ganske fjollete å diskutere stripsfarge i forhold til kvalitet, men den første posten din om dette,

Skal du bruke strips bruk sort strips.

Hvit strips blir sprø av varme over tid, og da går den av.

Sort strips er litt mykere men den holder seg bedre over tid.

var jo ikke særlig godt begrunnet, når du senere forteller at du er elektriker, og jobber med strips daglig, blir det lettere å godtta en slik uttalelse enn fra f.eks en ung, uerfaren PC-bygger... :)

Men helt til slutt, tror du det er HELT umulig å lage hvite strips som er like holdbare som svarte...? :p

EDIT:Noen skriveleifer... :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Jeg syntes det første innlegget var kort og konsist og fortalte eksakt hva jeg mente og hvorfor.

Jeg regner ikke med å måtte legge ved CV for å bli trodd når jeg sier noe.

Det er sikkert ikke umulig å lage hvite strips med samme kvalitet som det sorte men er det verdt det, oppnår produsenten mer omsetning av det, så jeg tror ikke noen gidder å prøve på det.

Husk at alt til sitt bruk.

F.eks. under taket på Rema trenger man ikke værbestandige strips som tåler sollys og varme, da holder det med vanlig type i tillegg til at det er biligere.

I dette tilfellet så skal den brukes til å feste kjøleribba på et skjermkort som vil bli en del varmere en det er opp under taket på rema.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det første innlegget var kort og konsist og fortalte eksakt hva jeg mente og hvorfor.

Jeg regner ikke med å måtte legge ved CV for å bli trodd når jeg sier noe.

Det er sikkert ikke umulig å lage hvite strips med samme kvalitet som det sorte men er det verdt det, oppnår produsenten mer omsetning av det, så jeg tror ikke noen gidder å prøve på det.

Husk at alt til sitt bruk.

F.eks. under taket på Rema trenger man ikke værbestandige strips som tåler sollys og varme, da holder det med vanlig type i tillegg til at det er biligere.

I dette tilfellet så skal den brukes til å feste kjøleribba på et skjermkort som vil bli en del varmere en det er opp under taket på rema.

Nei, selvfølgelig er det ikke påkrevd med CV, men mitt poeng er at det må være lov å stille spørsmål ved folks uttalelser? :hmm:

Det er nemlig noen påstander her på forumet som bør taes med en spade salt... :p

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig er det ikke påkrevd med CV, men mitt poeng er at det må være lov å stille spørsmål ved folks uttalelser? :hmm:

Det er nemlig noen påstander her på forumet som bør taes med en spade salt... :p

Nettopp... Mange påstander her som blir slengt ut med den største selvsikkerhet - noe som kan få konsekvenser for folk som velger å følge (de dårlige) rådene.

I dette tilfellet stemmer imidlertid påstanden, og som alltid er det veldig lurt å dokumentere påstander slik at all tvil blir fjernet.

Strips fåes i alle lengder og farger, men hovedsakelig i fargene hvit og sort. Fra de aller fleste leverandører er hvite strips til innendørsbruk, mens sorte er beregnet for utendørs bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...