Fuzzie Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg gir opp snart! Har holdt på i flere dager med å sette opp trådløst nettverk mellom 2 pcèr. Trodde det skulle være en enkel sak, men neida... Noen som kan hjelpe meg? Min pc med windows xp er hovedmaskinen og den som er koblet mot internett med online adsl. Den andre pcn har windows 98 se. Målet her, er at den andre pcn kan koble seg til internett med dette trådløse nettverket. Topcom skyr@cer WBR 254g og en usb stick 54mbps. Tror jeg har koblet rett. Telefonledning fra pc som før gikk i adsl modemet til inngang nr 1 på "nyboksen". Ledning som fulgte med boksen, mellom adsl modemet og wan inngangen i boksen. Men kan ikke koble meg opp når det er koblet slik. Så kanskje det er feil allikavel. Har også kjørt alle veivisere for nettverk og lignende, men ingenting skjer. Vær så snill og hjelp meg noen...steg for steg. Takker så mye for de som kan det. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Har det settet selv, funker fint til meg. Først: Sjekk om kabelen står rett i adsl modemet(skal være plugget inn i DSL) så vidt jeg vet. Derifra strekker du kabelen til lan kontakten til topcom huben. Er ikke noe mer enn det. Husk! du må ha på motta ip automatisk. Det er alpha omega Husk også å instalere USB pluggen... Si ifra hvis dette ikke hjelper, noe jeg selv tviler på... EDIT: måtte legge til et par opplysninger Endret 15. januar 2005 av Wrath of The Duck Lenke til kommentar
Fuzzie Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Det er bare en inngang i adsl modemet utenom telefonlinja. På den står det LAN. Siden du har det samme settet, kanskje du kan forklare hva du gjorde steg for steg? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Start -> Kjør/Run -> skriv: cmd -> skriv: ipconfig - det du får som standard gateway skriver du inn i internett explorer med http:// foran, (eksempel: http://192.168.1.1/) Så gå inn på Wireless og sjekk at de er enabled! Dette må du gjøre med ledning mellom routeren og pcen! Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvilket adsl modem har du? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Ikke koble kabel fra telefonuttak/splitter rett i routeren.. den skal fortsatt sitte i ADSL-modemet. Slik kobler du: Kabel fra telefonuttak til splitter > kabel fra splitter til ADSL-modem Kabel fra LAN/ethernet-port på ADSL-modem til WAN-port på WBR254G PC'er som skal kobles med nettverkskabel, kobles på LAN-port på WBR254G For å komme inn på routeren første gang, må du koble deg til med nettverkskabel, for å aktivere trådløsfunksjonen og sette opp denne. Vel inne på routeren er det bare å konfigurere i vei.... husk at dersom du har Telenor ADSL, så bruker du < [email protected] > som brukernavn i PPPoE-oppsettet. Hvis du fortsatt har skikkelige problemer, så kan jeg kanskje lage noen screenshots etterhvert. Endret 17. januar 2005 av jendor Lenke til kommentar
Fuzzie Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Har Topcom Explorer 871 Lenke til kommentar
Fuzzie Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg er kanskje helt dum nå, men vet ikke om jeg har nettverkskabel? Er det den ledninga som fulgte med som skal være mellom adsl modem og WBR254G? Hvor skal jeg i såfall koble den for å komme opp på internett? Sånn som det er nå kommer jeg meg ikke opp i det hele tatt så lenge jeg har koblet til WBR254G-Boksen. Og da kommer jeg ikke inn på routerens innstillinger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå