Azton Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei! Jeg har bestilt meg BitWater settet fra komplett, og tenkte jeg kanskje skulle slenge på en GPU blokk i samme slengen. Men hvordan skal jeg kjøle ned minnet? Slik jeg har forstått det så er det bare GPU som blir avkjølt av vannet. Vil tempereaturen på vannet gå mye opp av å gå igjennom GPU i tillegg til CPU? - Azton Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei!Jeg har bestilt meg BitWater settet fra komplett, og tenkte jeg kanskje skulle slenge på en GPU blokk i samme slengen. Men hvordan skal jeg kjøle ned minnet? Slik jeg har forstått det så er det bare GPU som blir avkjølt av vannet. Vil tempereaturen på vannet gå mye opp av å gå igjennom GPU i tillegg til CPU? - Azton Trenger man minne-kjøling da? Tempen vil bare gå opp maks ca en grad. Det er minimalt. Men sett slangen fra pumpen først til den plassen du prioriterer mest.... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Greit..Jeg gikk da ut fra at man trengte det. Men trenger vel ikke noe mer en passiv kjøling? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Trenger ikke minnekjøling egentlig , men du kan jo feks montere disse på i tillegg . http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HSCHIPSET Eller disse : http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet837.htm Endret 15. januar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Så man trenger ikke minnekjøling rett og slett? Blir ikke minnet varmt da? Blir det det i mitt tilfelle, da jeg kjører minnet på 100MHz høyere enn stock. Lenke til kommentar
[AvaLoN] Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Lurer på det samme jeg . Klokker minnet 200 MHz over standard GT-klokk, så jeg trodde minnekjøling var en smule viktigere enn som så :/... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vel til mer kjøling jo bedre, men jeg har selv kjørt med vannkjøling på systemet men ikke på minnet uten problem . Lenke til kommentar
[AvaLoN] Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vel, da prøver jeg. I verste fall kjøper jeg en VGA Silencer til skjermkortet ^^. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå