Pålarn Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hei.. Jeg har nå fått inn ny datamaskin (ny, gammel, fordi jeg kjøpte den brukt) Han jeg kjøpte den av mente at den gikk litt for varm! Jeg gikk inn i BIOS for å sjekke dette og fat dette etter at jeg hadde spilt Mafia: -System temperature: 46`C -CPU Surface temperature: 51`C -CPU Core Temperature: 96`C Er dette for varmt? Trenger dere mer informasjon så si ifra (V etc.) Hvor skal jeg sette vifter for å kjøle dette ned hvis det er nødvendig? CPU er en AMD Athlon XP 2800.. Han jeg kjøpte den av hadde lagd noe greier bak maskina selv og det er en slags viftestyring der man vrir på en skrue og da går viftene ned i turtall.. Når jeg skrur begge helt av så henger maskina seg og da må jeg slå den av og på igjen? Hva er problemet trur dere? Kanskje den går for varm? (men den henger seg opp etter 2 sek. så den rekker vel ikke å bli så mye varmere? ) TAKKER FOR ALLE SVAR SOM KOMMER INN.. PÅL #topic spesifisert mer, da det var ikke halt klar hva topic var om, moderator jankee# Endret 15. januar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei ! Tempraturen er ganske høy både surface og core. hva kjøler har du? er kjøleren du har skikkelig fast og er det rett? har du kjølepasta over cpu (eller under cpu-kjøleren)? sjekk hvor mye spennig du gir cpuen i BIOS prøv og kobl ut denne såkalte "vifte-styringen" og kobl til cpu-kjøleren i hovedkortet der viften (cpu-vifta) skal kobles noe som hjelper?? mvh hrrr Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Hei.. Jeg vet ikke helt hva kjølepasta er, men er det sånt kjøleribbe av noe slag (Hva er dette her da) Jeg sjekka i BIOS og der sto det CPU CORE VOLTAGE 1.69 Er det riktig? Hvilken kjøler jeg har? På CPU da eller? Isåfall så er det en vifte utapå en sånn liten kjøleribbe! Om kjøleren er fast, mener du om den sitter godt? Skal prøve å ta av vifte styringa! Alle vifter inni datamaskina funker! Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei..Jeg vet ikke helt hva kjølepasta er, men er det sånt kjøleribbe av noe slag (Hva er dette her da) ja det er kjølepasta Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei..Jeg vet ikke helt hva kjølepasta er, men er det sånt kjøleribbe av noe slag (Hva er dette her da) Jeg sjekka i BIOS og der sto det CPU CORE VOLTAGE 1.69 Er det riktig? Hvilken kjøler jeg har? På CPU da eller? Isåfall så er det en vifte utapå en sånn liten kjøleribbe! Om kjøleren er fast, mener du om den sitter godt? Skal prøve å ta av vifte styringa! Alle vifter inni datamaskina funker! kjølepasta er det som var på den linken ja. var jeg deg, så ville jeg latt systemet styre CPU-vifta selv, og fjerne viftestyringa...... Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hei.. Jeg tok ut vifta som den styre greie som var på og det var orginalt på den vifta det! Burde jeg kjøpe nye vifter? Hvilke burde jeg kjøpe? Jeg skal kjøpe orntlig vifte styring på komplett.no.. Noen vifter å andbefale? Trur jeg skal ha 7 vifter eller noe sånt! Med det på linken da, er det sånn man kan lage kjølepasta av? Behøver jeg mange sånne tuber hvis jeg skal spøre det på? Endret 15. januar 2005 av Pålarn Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Her er det bare å sette igang å lese Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hei.. Da bare kopierer jeg og limer litt: Når jeg spiller et spill, så slår maskina seg bare rett av uten videre.. Jeg har en følelse på at CPU min blir for varm, men er ikke sikker! Her vises det hvor varm den blir -System temperature: 46`C -CPU Surface temperature: 51`C -CPU Core Temperature: 96`C Er dette for varmt? Kan det være at jeg må oppgradere driverne på grafikk kortet? Andre muligheter? Prosessoren er en Athlon XP 2800, som ikke er klokka! Jeg har koblet til alle de viftene på hovedkortet, men jeg skal kjøpe viftestyring, så kanskje det er det som er problemet at det er for mye tilkoblet til hovedkortet? Jeg har tenkt til å kjøpe sånn kjølepasta og se om det hjelper? Trur dere at det hjelper? Er CPU for varm? Bare kom med forslag dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå