Gå til innhold

Burde jeg beholde maskinen, eller bruke angrerett?

Anbefalte innlegg

de som husker acer saken kjenner seg vel igjen. Var innom Fujitsu sine sider og der var E8010 litt misvisende i sine spesifikasjoner.

Maskinen min har følgende speks:

1,8 Pentium 745

80Gb 5400 rpm harddisk

Dynamic Video Memory Technology 2.0

Sd port,gigabit osv. 6 timers batteritid i følge reklamen.

3 års garanti

Den kostet 19000 kr.

jeg kan benytte angrerett og velge en annen maskin, men vil da tape frakt tur/retur. Samlet 400 kr (valgte å få den sendt hurtid første gang nemlig)

bruken min er for det meste

nfsu2 (den greier det faktisk ganske bra)

max payne 2 (uhyre lite)

Simcity 4

Adobe: premiere,indesign osv

office

bilder

musikk

video

hva syns dere?

maskinen er tatt opp, og startet. Testet med nfsu 2, men har ikke turt å gjøre mer.

Den har ikke BT. (dog var dette hoved problemet til den forrige)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benytt angrerett og få igjen pengene og handle ett annet sted hvis mulig.

å få med et RM 9600/9700 kort og f.eks en 2.0Ghz P-M er ikke akkuratt en liten forskjell, men et gigantsteg. Og få det til 4-5.000 kr mindre et annet sted så du kan f.eks kjøpe deg en fet flatskjerm og eksternt tastatur/mus ved siden av ville vel ikke gjort så vondt det heller.

Det er hva jeg synes.

Lenke til kommentar

acer er utelukket. Netshop er greie de, men vil ha forsikring. Går på vgs og bruker maskinen stort sett hele tiden, så avhenger av support som kan fikse problemene veldig fort. Netshop må antakligvis ha den inn til seg, på denne kan jeg få 48 timers repons med onsite for 700 kr. (3 år)

Lenke til kommentar
har bare de som selger med forsikring som alternativ. For meg så batteritid det veldig viktig. Stasjonære hjemme er på 3,2Ghz, 1024 mb ram og 256mb grafikk kort.

Du kan jo kjøpe deg en forsikring ved siden av for ikke så gale prisen fra de fleste forsikrings-selskaper, uavhengig av hvor du kjøper en vare tror jeg.

Hvis jeg tar helt feil nå, så finner du meg i skogen hvor jeg knasker bær. :D

arma

Lenke til kommentar
tar feil :p

dette er idiot forsikring hehe.

Har ikke du vært innom en del maskiner de siste årene? Jeg mener å ha lest at du slet en del med bl.a. en PowerBook. Beklager dersom jeg blander med noen andre. Men dersom dette stemmer så virker det som om du sliter med et snev av beslutningsvegring. I så fall er det bare du selv som kan avgjøre dette. Ingen andre har forutsetninger for å veie faktorene som styrer kjøpet ditt, her må du stole på deg selv.

Poenget er i alle fall at du har en maskin som du er fornøyd med, hvorfor bytte?

Lenke til kommentar
fordi grafikk kortet er det eneste som plager meg. Men det heller veldig for denne maskinen, mye pga support mulighetene den har. hater når det blir problemer og det går ukesvis for å få den fikset.

Jeg tror jammen du svarte på ditt eget spørsmål :w00t: Jeg hadde beholdt den dersom den ellers oppfyller alle kravene dine.

Lenke til kommentar

kjøper du f.eks en Netshop maskin vil du jo ha en enorm support herfra via andre brukere i forumet med lik maskinvare, fra Netshop ( de er på dette forumet forresten daglig ) og komme i en gruppe som har lik maskinvare som deg slik at du lett kan finne løsninger på problemer uten å være avhengig av support fra leverandør.

De fleste som kjøper CL56/1557 og andre barebook alternativer, er somregel i en ganske representativ grad tekniske nerder (i positiv forstand) som har godt med kunnskaper til å kunne hjelpe deg minst like så godt og ofte bedre enn leverandører av andre større merker.

Bare en tanke. *strør hypnosepulver*

Lenke til kommentar
kjøper du f.eks en Netshop maskin vil du jo ha en enorm support herfra via andre brukere i forumet med lik maskinvare, fra Netshop ( de er på dette forumet forresten daglig ) og komme i en gruppe som har lik maskinvare som deg slik at du lett kan finne løsninger på problemer uten å være avhengig av support fra leverandør.

De fleste som kjøper CL56/1557 og andre barebook alternativer, er somregel i en ganske representativ grad tekniske nerder (i positiv forstand) som har godt med kunnskaper til å kunne hjelpe deg minst like så godt og ofte bedre enn leverandører av andre større merker.

Bare en tanke. *strør hypnosepulver*

problemet er at jeg skal søke til juss neste år. da ønsker jeg aller helst å flytte til bergen, og der har infocare kontorer. Så da går det maks 48 timer til noen fikser problemet. Dersom den skal sendes til sandefjord tar det minst 3 dager hver vei pluss service :p

dessuten 80gb er ikke å forakte :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...