Gå til innhold

Feil med et eller annet??????

kirssa..

Anbefalte innlegg

Har følgende komponenter:

Abit kg7 raid(266fsb)

T-bird 1400

Geforce 2 pro deluxe(64mbddr)

Soundblaster live5.1

768mb ddr ram

og Chieftec kabinett.

Probelmet mitt er at noe av dette ikke fungerer,har sendt alt utenom kabinettet inn til komplett,og de finner ingen feil. Feilen ligger i at enten så låser alt seg i operativ sys,eller så låser den seg før jeg kommer inn i BIOS. Det som skjer er at plutselig så blir det masse rare farger over hele skjermen og alt låser seg.Eller den bare henger i like før Bios. Nå som komplett ikke finner feilen,så må det jo være noe galt med strømforsyningen eller strømmen her,men har jo en til maskin og den har ingen problemer med strømmen. Fikk som svar fra komplett at jeg ikke kunne ha to mer enn 512mb ram i kg7 raid,da måtte jeg ha registrerte rambrikker.dette er jo feil ifølge deres egen side,hvor de sier at man kan ha to rambrikker ureg + at en kompis av meg har akkurat samme hardware som meg,og han har 1024mb ram,og han har ikke problemer. Har holdt på med dette i snart 2måneder nå,og kan ikke akkurat si at jeg har blitt oppmuntret til å handle noe mer fra komplett i fremtiden,for makan til dårlig service har jeg ikke opplevd. Men kan noen si meg hva problemet kan være,noen gode forslag?

Vennlig hilsen

Kristian Jacobsen

[ Denne Melding var redigert av: kirssa.. på 2001-11-15 16:48 ]

[ Denne Melding var redigert av: kirssa.. på 2001-11-15 17:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det kan jo være som du nevner et problem med strømforsyningen.

Jeg vil anbefale deg å prøve med å sette en UPS mellom uttaket og PC'en (du kan kanskje få låne en fra Komplett)

Utifra feilbeskrivelsen virker jo det som om det enten er minnet eller skjermkortet som har fått seg en smell.

Arcade

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et lignende problem. Systemkonfigurasjonen ser dere på signaturen min. Det som skjer til meg er at jeg ikke får noe skjermbilde. Skjermen blir svart når jeg slår på maskina. Trodde først det var strømforsyninga siden den var bare 230 watt. (Det var jo for lite.) Kjøpte en 400 watt Aashima strømforsyning på Komplett. Så nå har jeg jo nok strøm, mee feilen forsvant ikke.

Har prøvd å kjøre med bare en rambrikke i (har 2x 256), og bare Skjermkortet. Det fungerte heller ikke. Har også prøvd 2 andre strømforsyninger, og 4 andre AGP skjermkort. Et PCI skjermkort, da fungerte det. Trodde da at agp porten på hovedkortet var ødelagt, og sende det inn til IT-Butikken. Der sa de ingen feil. Venter nå på å få det tilbake.

Systemet fungerte forresten litt med 300 watt strømforsyning og et Aopen TNT2 Ultra. Men det låste seg etter en liten stund. Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre når jeg får hovedkortet tilbake. Må vel bytte ram å se.

---Charon---

AMD Thunderbird 1,4 GHz 266FSB

Aopen AK7700 Pro KT266

Apacer 512 DDR ram PC266

Asus Geforce 2 Pro 64 DDR

SoundBlaster Live!

Sony Trinitron Multiscan G220

[ Denne Melding var redigert av: ---Charon--- på 2001-11-15 23:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...