sydana Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hei, fikk meg nytt kamera for ei uke si, nikon D70, med en død pixel på lcd skjermen, jeg ringte inn å klaget på dette, men da sa de at så lenge det er 3 eller mindre døde pixler så var det ingen reklamasjon på kameraet sa de, er dette tilfelle eller har jeg rett til reklamasjon på kameraet? dette har vel ikke noe å si for bildene jeg tar? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dette har ingenting å si for bildene du tar nei..og det er dessverre slik at med lcd-skjermer så må man regne med 1 eller 2 døde pikskler på skjermene..dette dekkes verken av garanti eller norsk reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Fikk selv en teit død piksel, i begynnelsen var det irreterende, men nå legger jeg ikke merke til det lenger. Lenke til kommentar
sydana Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 håper den slutter å irriterer snart da:) takk for svar:) Lenke til kommentar
Bjarnoy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skulle gjerne hørt hvor du kjøpte kameraet! Man bør jo kanskje styre unna om de ikke er villige til å prøve iallefall. Har selv bestemt meg på et D70 m/18-70 Kit, men blir jo skeptisk om det er flere som har samme problemet med samme kamera. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Har selv bestemt meg på et D70 m/18-70 Kit, men blir jo skeptisk om det er flere som har samme problemet med samme kamera. Det er en ærlig og grei oppfatning det, men for min del vil jeg ikke finne på å la valget av kamera bli påvirket av 1-3 døde pixler. Jeg er så vanvittig kjempefornøyd med D70 og alt jeg får gjort med det at noe slikt aldri ville fått meg til å endre merke. Utenom pris og rene fototekniske forhold, så tror jeg heller at jeg ville vektlagt service, forhandlernett, tilgjengelighet/pris/kvalitet på ekstrautstyr (optikk, blitz osv). Vurder en gang til om du synes akkurat dette punktet er så viktig for deg. Lenke til kommentar
Bjarnoy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Enig med deg i det. Det blir D70 på meg. Skal bestille imorgen. Har kommet fram til at Japan Photo har den beste prisen på Kit m 18/70. Det er vel den norske versonen håper jeg. Har F65 før med objektiv 28-70 og 70-300. Kan vel bruke objektivene om hverandre da, har forstått her at de fungerer 100% korrekt mot automatikken og det digitale i D70. Derfor er valget lett for meg. Ellers har jeg kjøpt 5 Ixus 400 hos xd.no. Grei og kjapp lev., men service har ikke vært nødv for noen av de. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Har F65 før med objektiv 28-70 og 70-300. Kan vel bruke objektivene om hverandre da, har forstått her at de fungerer 100% korrekt mot automatikken og det digitale i D70. De gamle objektivene vil fungere greit. Antaklig vil du ikke få bruk for 28-70. Endret 16. januar 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
lobster Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Skulle gjerne hørt hvor du kjøpte kameraet!Man bør jo kanskje styre unna om de ikke er villige til å prøve iallefall. Har selv bestemt meg på et D70 m/18-70 Kit, men blir jo skeptisk om det er flere som har samme problemet med samme kamera. Dette er første gangen jeg leser at noen har død pixel på D70. (tro meg, jeg har leset så ufattelig mye om dette kameraet) Tror ikke du skal engste deg om død pixel.. Har D70 selv og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå