Skarphedin Olsen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Han på kundeservice der sa at man måtte ha enten 3 døde pixler innen en kvadratcentimeter eller totalt 18 døde pixler på skjermen for å kunne reklamere på den. Dette er jeg også interessert i, tror det varierer med antall tommer på skjermen. Har sett på BenQ sin faq om dette uten å bli noe klokere, men jeg mener å ha forstått at det er en standard som gjelder her - uavhengig av produsent. Må bare si at dette hadde kunnet vært en ok sak for HW å bruke noen arbeidstimer på, og å gjøre en sak ut av. Om de da ikke vet det allerede. Ganske mange som interesserer seg for døde pixler for tiden. Lenke til kommentar
birdyboy Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 BenQ har ikke noe kontor i Norge. Jeg trodde egentlig at områdesjefen for skandinavia satt i Belgia, men hovedpoeneget er jo å ta kontakt med BenQ. Jeg antar at det er et firma, som Infocare, som utfører selve servicen på oppdrag fra BenQ Forøvrig er det slik at hvis du benytter deg av angrefrist for å heve kjøpet så er det du selv som må dekke returporto, men hvis du skal reklamere på en mangel, så er det butikken som må dekke frakt. Det er Anovo i Oslo som utfører servicen på denne, og jeg gjorde avtale med budbilsjåføren på jobben og deres budbilsjåfør om transport fram og tilbake av skjermen. bare ringte til BenQ i Finland først for å få de til å regge den inn hos Anovo. Så en drøy uke senere sitter jeg her med ny skjerm Lenke til kommentar
birdyboy Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei! Ser ut til at dette med pixelfeil er en gjenganger med BenQ skjermer, fikk min FP937s for litt over 2 uker siden og oppdaget en død pixel (grønn) nede mot hjørnet, selvfølgelig etter at angrefristen var gått ut. Passelig småforbanna da jeg måtte vente i nesten 1 1/2 måned for å få skjermen.. Ringte til Netshop hvor jeg kjøpte den, men fikk beksjed om å massere den, og at bare en pixel ikke var grunnlag for retur. Han på kundeservice der sa at man måtte ha enten 3 døde pixler innen en kvadratcentimeter eller totalt 18 døde pixler på skjermen for å kunne reklamere på den. Hørtes vel drøyt ut synes jeg, men hva vet jeg? Er det noen som vet om dette stemmer eller er bambus? Ser også at noen har tatt kontakt med BenQ i Finland, men er det slik at dette bare gjelder +'versjonen, eller er der noen som har prøvd med FP937s'n? Håper at noe lar seg orden, inntil da får jeg bruke mine fysiohender og massere...lett. Jeg kjøpte en FP931, og hadde en pixelfeil når jeg pakket den opp, så det gikk på oppakningsgaranti. Da ringte jeg direkte til BenQ i Finland, så måtte jeg bare styre litt fram og tilbake med no kjøpskvittering osv, så fikset de resten. Så fikk jeg beskjed om hvem i norge som skulle ta seg av skjermen, og ringte de og avtalte med de. Funka som en drøm det. Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tok det lang til å få ny skjerm? Har nemlig også den samme skjermen med èn død pixel fikk den på mandag (7.02), tror du det er mulig å få den byttet?? Var det mye styr å få ordnet det med de i finland? Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ringte BenQ support i Finland ang min skjerm - men dama der sa at hun måtte ringe meg tilbake, fordi hun måtte høre med hovedkontoret i Nederland ang pixel policy'n deres - virker som om de har fått så mange returer på disse skjermene pga dette at de begynner å skjerpe returkravene.. Håper at jeg får min bytta, men det ser vel heller mørkt ut, har ikke hørt fra dem ennå. Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når ringte du de da? Lenke til kommentar
Metalicat Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Dette er ISO-standarden dei store produsentane følger ang. pikselfeil: http://www.iiyama.ru/service/ISO_13406_2.pdf Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er det noen som IKKE har døde pixler på BenQ FP937+ ? Virker som om alle har det.. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er det noen som IKKE har døde pixler på BenQ FP937+ ?Virker som om alle har det.. Jeg sitter her med en feilfri en, men det er nr 2 - den første jeg fikk hadde et par døde pixler... Det sagt, så er det jo i denne tråden du finner alle med problemer... Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Dette er ISO-standarden dei store produsentane følger ang. pikselfeil: http://www.iiyama.ru/service/ISO_13406_2.pdf Sist gang jeg sjekket var ikke denne skjermen ISO-sertifisert. Mulig jeg har oversett noe bare..? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Er det noen som IKKE har døde pixler på BenQ FP937+ ?Virker som om alle har det.. Jeg og 3 kompiser har alle kjøpt den, og ingen fikk pikselfeil! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 http://www.pyton.no/forum/forum_posts.asp?TID=89&PN=1 Se denne linken http://www.benq-eu.com/serviceandsupport/library.cfm?ac=1&am p;alid=380&StartParent=0&OpenArticles=351,350,0,376# 380Etter vår erfaring får du ny skjerm dersom skjermen har 1 eller flere døde pixler. Uansett, på internet har du angrerett i 30dg slik at du kan sende skjermen kostnadsfritt tilbake og evnt. kjøpe en ny..! Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg kjøpte den for et par dager siden, ingen døde pixler. Gjett om jeg ble letta! Knallgod skjerm også forresten. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Tenkte å kjøåe denne.... litt mer usikker nå, ja. Ukens tilbud på Netshop Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 INGEN pixelfeil hos meg og www.pyton.no sa at de dekker EN pixelfeil Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ser at benQ har en 10 pixel policy Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 450:1 0.264mm pixel pitch. 3 year warranty.10 or less pixel error rate. http://www.shopcusa.com/prodlist.php?id=23 Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Jeg har en Benq 937s ikke + hadde 2 døde piksler ringte til benq og kom en ny i posten etter en ukes tid. Hadde et program som var til og teste for piksel feil, men finner det ikke.. Noen andre som har link ? Endret 14. april 2005 av Morpheus- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå