Jim Rager Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Fikk BenQen min i dag, men så oppdaget jeg en død pixel, den er hvit. Har jeg noen garranti på denne? vil da slippe å ha døde pixler hvis jeg kan... Søkte litt og fannt denne: http://www.computeralliance.com.au/parts.aspx?qryPart=4093 Det er ikke s+ ugaven da, men gjelder den på skjermen min uansett? Så denne: http://nordic.benq-eu.com/serviceandsuppor...m?alid=365&ac=1 Sto ingenting om noen form for null pixel garranti der, så da får jeg vel bare leve med det? Endret 15. januar 2005 av citric Lenke til kommentar
John P. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Tror nok dessverre den første linken viser en garanti butikken fører, ikke Benq. Én død piksel må du nok leve med. To og kanskje til og med tre også. Selv sendte jeg mail til de jeg kjøpte min skjerm fra, fordi jeg også har en død piksel (egentelig to, men den andre vises kun på grønnfarge, og er derfor ikke plagsom) og spurte hva slags død piksel policy de og LaCie har, men fikk aldri noe svar. Det suger, men sånn er det når man bruker masse penger på (forholdsvis) ny teknologi... Men for all del - du kan jo forhøre deg da - det koster jo ikke noe. Du kan også prøve å 'gnikke' den frisk, men jeg tror ikke det virker i så veldig mange tilfeller, og man risikerer vel egentelig å gjøre mer skade enn gagn. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du må enten bare leve med det, eller bruke angrefristen, som varer 10 dager fra du hentet varen. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du må enten bare leve med det, eller bruke angrefristen, som varer 10 dager fra du hentet varen. 14 dager fra den kom inn på postkontoret... eller du kan prøve å massere pixelen, som enkelte har hatt suksess med. Du har min dypeste medfølelse Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis pikslen er konstant hvit så tror jeg ikke maseringstrikset fungerer. Da er det nemlig hele pikslen, og ikke bare en subpiksel som er defekt Lenke til kommentar
birdyboy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg kjøpte meg nettopp en BenQ FP931, og hadde en død pixel når jeg pakket den opp. Ringte først til webshop'en hvor jeg kjøpte den, og så til BenQ i Finland. Da fikk jeg vite at de faktisk har oppakningsgaranti på pixelfeil, så jeg får ny skjerm i løpet av uka nå. De kommer faktisk å henter den på døra og leverer samtidig en ny en til meg ;-) Tenkte kanskje bare dere ville vite. (nå vet jeg ikke om det har noe å si at jeg har kjøpt den gjennom jobben, og vi har forhandlerstatus hos den webshop'en jeg handler hos, men det er jo absolutt verdt et forsøk på å ringe BenQ i Finland hvis noe slikt oppstår.) Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Denne skjermen har 15 dagers garanti mot pikselfeil hvis jeg ikke husker helt feil, og denne gjelder for alle Lenke til kommentar
birdyboy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det gjelder vel alle BenQ-skjermer dette vel? Bare viktig å vite hvor du skal henvende deg. Tror ikke det er alle forhandlere engang som er klar over dette. Like greit å ta det til produsenten med en gang. Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 fikk akkurat en Benq FP937s på døra og jeg hadde oxo en pixefeil på den, en som lyser rødt hele tiden. Bare for å informere. Bytter den hvis det er mulig ellers så sender jeg den tilbake og kjøper den på nytt... Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 fikk akkurat en Benq FP937s på døra og jeg hadde oxo en pixefeil på den, en som lyser rødt hele tiden. Samme her, bare at jeg har en blå itillegg. Et virkelig salt skår i gleden å oppdage det etter å ha pakket den så varsomt opp De kommer faktisk å henter den på døra og leverer samtidig en ny en til meg ;-) Var dette en service hos butikken du handlet hos, eller hos BenQ i Finland? Og mens vi er inne på det, hvorfor i Finland og ikke norge? Lurer på dette fordi jeg er usikker på beste fremgangsmåte for å få reklamert; hvordan er det med returporto f.eks, må jeg bekoste denne + ny porto på ny skjerm? Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 BenQ har ikke noe kontor i Norge. Jeg trodde egentlig at områdesjefen for skandinavia satt i Belgia, men hovedpoeneget er jo å ta kontakt med BenQ. Jeg antar at det er et firma, som Infocare, som utfører selve servicen på oppdrag fra BenQ Forøvrig er det slik at hvis du benytter deg av angrefrist for å heve kjøpet så er det du selv som må dekke returporto, men hvis du skal reklamere på en mangel, så er det butikken som må dekke frakt. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Denne skjermen har 15 dagers garanti mot pikselfeil hvis jeg ikke husker helt feil, og denne gjelder for alle Om du ikke husker helt feil, makter du å tøye strikken helt til hvor du har det fra? Hadde vært veldig fint å ha slik info som et ess i ermet når jeg reklamerer (dårlige erfaringer med andre elektroniske produkter...). Edit: Jeg har ikke + Da gjelder det kanskje ikke? Endret 3. februar 2005 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har det fra BenQ, og denne garantien har nettbutikkene ingenting med, så det blir ikke noe argument dersom du reklamerer til nettbutikken. Vidre tror jeg garantien gjelder eksplisitt for FP937s+, så da hjelper den ikke deg stort uansett Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hvis pikslen er konstant hvit så tror jeg ikke maseringstrikset fungerer. Da er det nemlig hele pikslen, og ikke bare en subpiksel som er defekt Min er blå. Kan det funke hos meg da Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg fikk min i dag..jeg har en som er lys grønn...:-/ er det mye styr å få tak i en ny? Er det bra å massere den? Hvor lenge må jeg massere den?`Leste en plass at man skal gjøre det i 30 sek ett par ganger om dagen... Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 er det mye styr å få tak i en ny? Kommer helt an på webshoppen du handlet i, med mindre det var en +... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har en BenQ FP937s+ selv...tør ikke å lete etter pixelfeil Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 er det mye styr å få tak i en ny? Kommer helt an på webshoppen du handlet i, med mindre det var en +... Det va ikke en +... Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Noen her som har hatt kun én død pixel og har levert den tilbake ? Hvor lang tid tok det å få en ny i retur, eller hvor lang tid kommer det til å ta om dere ikke har fått den igjen ? Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei! Ser ut til at dette med pixelfeil er en gjenganger med BenQ skjermer, fikk min FP937s for litt over 2 uker siden og oppdaget en død pixel (grønn) nede mot hjørnet, selvfølgelig etter at angrefristen var gått ut. Passelig småforbanna da jeg måtte vente i nesten 1 1/2 måned for å få skjermen.. Ringte til Netshop hvor jeg kjøpte den, men fikk beksjed om å massere den, og at bare en pixel ikke var grunnlag for retur. Han på kundeservice der sa at man måtte ha enten 3 døde pixler innen en kvadratcentimeter eller totalt 18 døde pixler på skjermen for å kunne reklamere på den. Hørtes vel drøyt ut synes jeg, men hva vet jeg? Er det noen som vet om dette stemmer eller er bambus? Ser også at noen har tatt kontakt med BenQ i Finland, men er det slik at dette bare gjelder +'versjonen, eller er der noen som har prøvd med FP937s'n? Håper at noe lar seg orden, inntil da får jeg bruke mine fysiohender og massere...lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå