Gå til innhold

Bør røykere nedprioriteres?

Anbefalte innlegg

Nå er ingen av de narkomane, og det er svært liten sjanse for at noen av dem skulle bli det.

Poenget er at du blir ikke uteligger hvis noen er glad i deg.

Du kan godt bli en uteligger selv om noen er glad i deg. Du kan også bli narkoman selv om noen er glad i deg. Se på søstren til Stoltenberg. Hun ble narkoman, selv om hele familien hennes var glad i henne. De var jo kjempeglad da de endelig fikk henne fra narkotikaen. Narkomane kommer fra alle de sosiale klassene i landet.

Så du vil drepe folk så de kan bli dømt av Gud? Er det bare jeg som ser noe galt med det? Du vil ikke dømme folk, men du dreper dem?? Henger ikke helt på greip...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Røyking og deres komplikasjoner er et problem som ene og alene fremstår pga. rusmisbruk. Et rusmiddel som brukes hver bidige dag(time!) for å tilfredstille et rusmiddelbehov hos brukeren.

Fleste-parten av de som er overvektig er avhengi av karbohydratene/fettet i maten..

Ja det kan godt være at folk føler et avhengighetsforhold til fett ol. men det kan jo overhodet ikke sammenlignes med røyking.

Fett/karbohydrater er et næringstoff som alle må ha en minsteverdi av. Røyk er et rusmiddel.

Lenke til kommentar
Første Samuelsbok, kapittel 24, vers 16:

Men Herren skal være dommer og dømme mellom meg og deg. Han skal se til og føre min sak og hjelpe meg til min rett mot deg.

Bibelen er skrevet av mennesker. Hadde vi hatt noe som Jesus selv skrev hadde det vært noe, men det er jo ikke tilfellet.

Bibelen er lite troverdig. Ble ikke nye testamente f.eks skrevet et par hundre år etter at Jesus bøe korsfestet?

Lenke til kommentar

Rent prinsipielt mener jeg at alle bør komme bak meg i helsekøen. Evt. at jeg selv får bestemme rekkefølgen på hvem som blir operert/får hjelp.

Jeg er i det minste effektiv: betaler skatt og greier. Gamle, arbeidsledige, trygdede. innvandrere bør selvsagt komme bak oss produktive i helsekøen.

Lenke til kommentar
Rent prinsipielt mener jeg at alle bør komme bak meg i helsekøen. Evt. at jeg selv får bestemme rekkefølgen på hvem som blir operert/får hjelp.

Jeg er i det minste effektiv: betaler skatt og greier. Gamle, arbeidsledige, trygdede. innvandrere bør selvsagt komme bak oss produktive i helsekøen.

Dog handler ikke dette om "ueffektive", arbeidsløse, gamle etc. , men om de som bevisst ødelegger helsa si med rusmidler.

Lenke til kommentar
Nå er ingen av de narkomane, og det er svært liten sjanse for at noen av dem skulle bli det.

Dra huet ditt ut av den gullhårbefengte rompa di. Du har rett og slett ikke snøring på hva du suller om. Jeg var narkoman for kun 3 år siden, om folk et sted er glad i deg eller ikke har fint lite å si når du ikke har spist på en uke og må sniffe lim for å fjerne sultfølelsen.

Jeg blir kvalm av hvordan du leker god kristen og samtidig sier at narkomane kan bare dø siden ingen vil savne dem. Du er en hykler. Du bruker det som skulle være en religion av nestekjærlighet og bruker den til å fordømme "uverdige" mennesker som narkomane. Så voks opp, din fascistoide lille møkkunge.

Fy faen, jeg blir uvel...

Lenke til kommentar
Første Samuelsbok, kapittel 24, vers 16:

Men Herren skal være dommer og dømme mellom meg og deg. Han skal se til og føre min sak og hjelpe meg til min rett mot deg.

Herren? Gud? Universet er eneveldet, det allmektige som styrer alt, Vi mennesker er en del av det universet, samt allt annet av liv/skapninger. Totalen av alle skapninger er det som "dømmer" hva som er korrekt/ukorrekt, ikke Gud.

Universet er et system, hvor alt har enten en nyttefunksjon, eller destruktiv funksjon. Narkomane befinner seg ihvertfall ikke i kategorien destruktiv. Narkomane er personer noe har sklidd ut for ett eller annet sted i livet deres og gått over streken. Narkomane er offer for en situasjon hvor ingen vil hjelpe dem pga. menneskers hypokrati og dobbeltmoral, og du, og jeg, og alle i samfunnet er hypokrater enten du liker det eller ikke.

Til og med de som bryr seg, sålenge de faktisk ikke gjør absolutt alt de kan med et samfunnsproblem uten at det går på bekostning av helse og jobb, er hypokrater.

Når jeg gir 10 kroner til en uteligger, når jeg egentlig kunne gitt 1000,- da er jeg en hypokrat.

Men alt er ikke sort/hvitt, det finnes grader av ting, inklusive det å være en hypokrat. Det er ihvertfall bedre, å være minst mulig hypokrat, enn å være en velvillig fullstendig hypokrat slik du profilerer deg nå.

Ikke bland Herren/Gud inn dette, han/ham/hun/det er bare en av mange skapninger som er underlagt universets funksjonelle system, hvor alt er en del av hverandre, hvor alt og alle har ansvar for alt og alle. Når noen detter utenfor, med mindre de er ugjenkallelige syke slik at naturen fjerner dem, så er det vårt ansvar å hjelpe dem på beina igjen.

Narkomane er ikke ugjenkallelige syke. De er mennesker som er like kloke som meg, og antageligvis mye klokere enn deg, som har kommet på feil spor, og de har et potensiale til å komme tilbake med full effekt bare noen hjelper dem ut av gropa.

Norges A/S sin formue per i dag er så stor at bare en brøkdel av den formuen hadde vært nok til å løse narkotika-problemet en gang for alle som er rammet inklusive svinn.

Hvis det f.eks er 3000 narkomane i Oslo, og alle de koster samfunnet X antall kroner hvert eneste år, så blir det ganske mange bortkastede kroner hvis ikke opplegget fungerer på lang sikt. Hvis man hadde disponert 1 million kroner til hver av de narkomane på en sperret konto, og ansatt 1 støtteperson til hver av dem som hadde hjulpet dem først ut av narkohelvetet, hjulpet dem med kursing innen forskjellige yrker, en leilighet, jobbsøking osv, så hadde de kunnet gå videre i livet med mininal sjanse for tilbakefall, og det ville kostet staten/samfunnet langt mindre på lang sikt. Men viktigst av alt, uansett kostnad, det hadde spart flere menneskeliv, flere hadde fått seg en karriere og et godt liv, og de ville fått bedre selvfølelse, følt seg verdt noe, som enhver person/skapning har sin fulle rett til.

Uansett, jeg kjenner deg ikke personlig, men uttalelsene dine er lite kloke og ekstremt provoserende til og med for å være i et sub-forum med tittel "Politikk,religion og samfunn".

Navnet på dette subforumet er ikke "Politikk, faschisme og nedverdigelse.".

Nok et bevis på at menneskerasens evolusjon nok en gang er i ferd med å splitte seg i to retninger, plagsomme virus (fachister), og intelligente pattedyr (de som forstår seg på likeverd).

PS: din Gud er ingen perfekt/fullkommen/ufeilbarlig skapning. Hadde Gud vært det, så ville han/ham/hun/det aldri hatt noe behov for å dømme noen for noe noensinne. En perfekt skapning er fri for allt behov og krav. Din Gud er blasfemi, akkuratt som Bibelen, Koranen osv osv osv er blasfemiske eventyrbøker alt sammen. Husk, at når du peker mot noen, det gjelder også "Gud". Så peker du fortsatt med 3 fingre mot deg selv. Hvis Gud virkelig finnes, ville han/hun/ham/det aldri gjort noe lignende.

Men nå var dette om røyking, ikke om din ideologi som går på bekostning av personer rundt deg stor dette har sporet av litt.

Lenke til kommentar

Dra huet ditt ut av den gullhårbefengte rompa di. Du har rett og slett ikke snøring på hva du suller om. Jeg var narkoman for kun 3 år siden, om folk et sted er glad i deg eller ikke har fint lite å si når du ikke har spist på en uke og må sniffe lim for å fjerne sultfølelsen.

Jeg blir kvalm av hvordan du leker god kristen og samtidig sier at narkomane kan bare dø siden ingen vil savne dem. Du er en hykler. Du bruker det som skulle være en religion av nestekjærlighet og bruker den til å fordømme "uverdige" mennesker som narkomane. Så voks opp, din fascistoide lille møkkunge.

Der skal jeg være 110% enig med deg.

---------------------------------------------

on topic

Så jeg som har fast jobb, fast intekt, en liten sønn (familie). ikke bli første

prioritert av en lege for at jeg røyker ? Jeg betaler HØY skatt MASSE avgifter

akkurat som resten av dere ANIT røykere.! Det er tåperlig at vi skal bli sett ned på

vi har tatt det valget, vi VET konsekvensene av det. Synes det har blitt alt for

mye på fokus på oss som røyker.

Lenke til kommentar
La oss lange opp alle narkomane ved en vegg og gi dem nakkeskudd!

:w00t:

Men nå som det er så kaldt ute er det like greit å kle dem nakne og sprute vann på dem. De avlives effektivt og billig!

Tatt i betraktning alle de ekstreme ytringene du har kommer med før, har jeg ingen problemer med å tro at du faktisk mener dette. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Hvis Gud virkelig finnes, ville han/hun/ham/det aldri gjort noe lignende.

Gud har utstyrt oss mennesker med egen vilje. Du kan velge det godes, eller det ondes side. Ved å benytte narktotiske stoffer, er det et skritt til å velge det ondes side.

akkurat som resten av dere ANIT røykere.! Det er tåperlig at vi skal bli sett ned på

vi har tatt det valget, vi VET konsekvensene av det. Synes det har blitt alt for

Hvis vi hadde hatt en ordning med forsikring, ville aldri dette blitt noe problem. Alle hadde betalt likt i skatt, men du som røyker, ville måtte betale mer i livsforsikringen din, og mer til helseforsikringen din. Hvilket er rett og rimlig, siden du tross alt utsetter helsen din for større belastning enn mange andre. Samtidig ville overvektige betale mer til forsikringen, da det er større sannsynlighet for utgifter til helsehjelp for dem. Rettferdig.

Lenke til kommentar
Dra huet ditt ut av den gullhårbefengte rompa di.

At min rompe er sexy, har ingenting med saken å gjøre..

Du har rett og slett ikke snøring på hva du suller om. Jeg var narkoman for kun 3 år siden, om folk et sted er glad i deg eller ikke har fint lite å si når du ikke har spist på en uke og må sniffe lim for å fjerne sultfølelsen.

Hvis noen er glad i deg, enten det er foreldre eller andre, ville du blitt sendt på en avrusningsklinikk, eller fått hjelp på annet vis. Sulte ville du ihvertfall ikke gjort. Slik er det jo, det tror jeg du også forstår.

Siden du har vært narkoman, kanskje du vil fortelle litt om hvordan du endte opp som nettopp dette? Har forståelse for det om dette er noe du er over, og ikke ønsker å snakke om, men det er deg selv som begynner å trekke det frem.

Jeg blir kvalm av hvordan du leker god kristen og samtidig sier at narkomane kan bare dø siden ingen vil savne dem
De fleste narkomane vil sannsynligvis ha det bedre hos Ham, eller om han ikke synes du passer inn hos Seg, vil du nok havne på rett sted.

Du er en hykler. Du bruker det som skulle være en religion av nestekjærlighet og bruker den til å fordømme "uverdige" mennesker som narkomane. Så voks opp, din fascistoide lille møkkunge.

Jeg er hverken facist eller noen møkkunge. Jeg setter renhet meget høyt. I tillegg er min kristne religion sentral for meg, og hvorvidt du liker det eller ikke, er jeg stolt medlem av et kirkesamfunn.

Lenke til kommentar

Synes egentlig ingen burde nedprioriteres. men røyking har sine følger, selv er jeg anti-røker og det værste jeg vet er når folk kommer rett i fra en "blås" og stinker. Om jeg da skulle ha noe med dem å gjøre ville jeg føle meg uvel. Uvel av den grunn at jeg ikke liker røyk.

Men hvorfor røykere røykerene egentlig? Var vel tøft en gang i barndommen, men i dag bruker de kun penger på å opprettholde behovet. Røyk gjør en avhengig, det vet vi alle. Det er skadelig for lungene OG hjerte. Det forkorter livet. Greit, gjør det fordi det er sosialt. Men hva med oss andre? Nå skal ikke jeg legge i vei med masse hat til røykerene og stuff... men tenk dere om: røyk er høyst skadelig, så hvorfor gjør de det?

bæk on topic:

som jeg nevnte først bør ikke røykerene nedprioriteres, men hadde jeg vært lege hadde jeg grua meg litt for å ha en pasient som røyker, for eksempel. Jeg liker ikke lukten, ånden som kommer av røyking. Luktfri røyk hadde vært tingen

Lenke til kommentar

Vel, jeg har fast jobb, fast inntekt, to sønner, aldri røykt, trener og har god helse. Jeg måtte utsette min operasjon 1 1/2 uke, noe som kunne forværre min tilstand dramatisk, fordi flere, bl.a røykere, har sørget for at helsevesenet er sprengt og må innføre kø.

Er ikke snakk om å se ned på dere. Det er snakk om at ens valg kan få konsekvenser, og da er det bedre at dere tar konsekvensene selv istedenfor å skyve de over på andre.

Det er andre enn røykere som dør av røyken også. Men det er vel ikke så vesentlig kanskje?

Lenke til kommentar
Hvis Gud virkelig finnes, ville han/hun/ham/det aldri gjort noe lignende.

Gud har utstyrt oss mennesker med egen vilje. Du kan velge det godes, eller det ondes side. Ved å benytte narktotiske stoffer, er det et skritt til å velge det ondes side.

Jeg snakket ikke om "oss", jeg snakket om "Gud", jeg gjentar: "Hvis Gud virkelig finnes ville han/hun/ham/det aldri gjort noe lignende". Dvs. Gud ville aldri hatt noe behov for å dømme noen hvis han/hun/ham/det virkelig er perfekt og ufeilbarlig, noe som innebærer frihet fra alt av krav, ønsker og behov. Ble det litt for kryptisk for deg?

Følger du med nå? Gud snakket jeg om i den sammenhengen, ikke om deg, ikke om meg, ikke oss, men Gud snakket jeg om. Med mindre du tror du er Gud? Kan det være mulig?

Men ok, la meg gjøre det litt enklere for deg,

Drikker du kaffe? Koffein er et sentralnervestimulerende middel, ergo det forandrer mentaliteten din, det er et også en form for dop, bare ikke i klassifikasjonen "narkotikum", som forøvrig er en klassifiseringsliste skapt av mennesker. Den listen har også forandret seg stadig, stoffer har blitt lagt til, og fjernet, og lagt til igjen om og om igjen i de forskjellige land og samfunn fra denne listen over "narkotikum". Så hvem bestemmer da fast hva som er et Narkotium? I følge deg, er jo det Gud, men hvis Gud er perfekt, tror du ikke han/hun/ham/det ville klart å bestemme seg fast isteden for å la menneskene forandre den listen frem og tilbake hele tiden?

Tenker du?, Nei vent, la meg omformulere det litt: lever/eksisterer du? Ja da har du tydd til ondskapen. Du skjønner, i hjernen din produseres det over 54 forskjellige kjemiske sentralnervestimulerende stoffer som er like kraftige som herion, kokain, og enkelte av disse stoffene er enda sterkere.

Endorfiner, Andrenalin f.eks. Der har du sterke stoffer. Vet du hva de stoffene gjør? Jo, de doper deg døgnet rundt, 24 timer i døgnet, vet du hvorfor? Hvis ikke du hadde gått rundt og blitt dopet av din egen hjerne døgnet rundt, ville du blitt gal av over-stimuli fra omgivelsene. Endorfiner demper alle sanseintrykk til 1 100-del (+/- 5:1) hele tiden. Uten det ville du opplevd en knappenål som faller på gulvet foran deg som smellet fra en atombombe. Du ville følt smerte når noen tar på deg vanlig, og ikke minst av alt, du ville følt dine egne indre organer til enhver tid (nei, det er ikke pga mangel på nervebaner at du ikke føler dine indre organer, fullt av nerver der inne).

Hvis Gud virkelig er perfekt og er imot "Narkotika", ville ikke da Gud skapt oss uten all den dopen i kroppen vår? Og heller f.eks skapt oss med litt svakere nerver, litt tregere hjerne slik at vi ikke trengte å produsere dop i hjernen for å dempe allt av inntrykk?

Hvis Gud finnes, så skal jeg garantere deg at det er ikke en Gud slik du beskriver han/hun/ham/det. Den Guden du beskriver er diskriminerende, klasseskillende, umenneskelig og ugudelig til ett og samme tidspunkt.

Så bare ved å være til er du en hudcontainer full av kjemisk dop produsert i din egen hjerne. Når du sover og kommer inn i REM-fase 3/4, så er de bevisste sentrene i hjernen din kraftig neddopet slik at hjernen kan jobbe med minne-prossesering i en 500 ganger normal hastighet og med en helt annen elektrosignal-bølgelengde enn en hva du opererer med når du er våken. Hvis de aktive bevisste sentrene dine ikke hadde vært kraftig neddopet når du sover og kommer i den REM-fasen, så ville du flippet over på ca 2 sekunder, for du ville opplevd en tankehastighet som får ordtaket "10.000 tanker i hodet" til å virke som en piknik i syden i forhold.

Jeg skal gjøre deg den tjenesten å oversette hva som egentlig kommer ut av "munnen" din i veldig manges øyne når du skriver som i sitatet ditt ovenfor:

"Noen faschister som brukte religion som redskap for å kontrollere de større masser for århundrer siden, skrev i sine bøker, og i Bibelen som er skrevet av slike faschister, at ved å benytte narkotiske stoffer, som noen ganger er narkotiske, andre ganger ikke avhengig av hva mennesker for tiden synes er narkotiske stoffer, så er det et skritt til å velge side med den andre tingen faschister har funnet opp som konsept: nemlig ondskap, djevelen, helvetet, som skremselspropaganda for å holde de større masser i sjakk. Og jo, forresten, det glemte jeg å si, jeg er perfekt, for jeg er god kristen, og har rett til å klassifisere alt av hva som er rett og galt for alle andre her i verden med Gud som mitt vitne.".

Er du ferdig snart nå med å infisere en tråd om "røyking" med religiøse utsagn som overhodet ikke har noe i denne tråden å gjøre? Isåfall tapp med foten din (en av de to tingene du bruker til å stå på) to ganger.

En ting til:

provokasjoner, "trolling" og rasisme er ekesmpler på ting som vi ikke tolererer på dette forumet, og disse reglene gjelder også i denne delen. Brudd på retningslinjene vil føre til reaksjoner.

De "jeg-fremfører-dette-som-en-fakta-som-gjelder-for-alle-ikke-som-en-tro-eller-mening"-sitatene dine er vel mildt sagt provoserende for mange, og rasisme er ikke ensbetydende med hudfarge bare, du bedriver tydelig rasisme og klasseskille ovenfor blandt annet narkomane her inne.

Kanskje bedre hvis du tenker deg litt bedre om før du slenger ut med slike "fakta" med mindre du har kilde-vitenskapelige bevis for at det er fakta, og ikke bare en tro eller mening.

Karma - Vart det bra no?

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...