Vallhall Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei dere Noen som kan hjelpe meg med å få bredbåndet til å virke normalt igjen?. Jeg har vært svært plaget av ustabilitet og trege linjer i det siste, og vet ikke hva dette skyldes. I går formaterte jeg disken 2 ganger og de 2 første timene gikk det med lynets hastighet for så å dabbe kraftig av. Noen som har noen gode råd????? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Rekner med du har installert WinXP... Har du installert antivirusprogram og køyrt Windows Update? Det må gjerast umiddelbart etter at du kobler til nett; helst før.. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Takk for svar Ja, har XP og instalert antivirusprogram men det hjelper så lite. Formaterte igår 2 ganger og linja var lynrrask de første 2 timer , alle sider jeg gikk innpå kom umiddelbart opp med en gang jeg trykka på musa, men nå feks her på forumet tar det eeeeevigheter å få opp sidene Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Forumet kan tidvis være veldig tregt. Kjør en test på dinside.no. Hva som resultat der? XenZor Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Tråden flyttes fra "Servere" til "Nettverk", da dette tilsynelatende ikke har noe med servere å gjøre. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Nå, vet ikke helt hva som kan være årsaken sånn helt uten videre men kanskje : *Har du en god brannmur innstalert? Sygate / Zonealarm *Oppdatert Windows Xp til SP2? *Byttet ut Windows explorer til Mozilla Firefox eller opera (eller annet alternativ)? *Sjekket at alt av drivere til Hovedkort, skjermkort, lydkort, nettverkskort er oppdatert til siste versjon? *Oppdatert programvaren til ruteren? *Feilsøkt harddisken for eventuelt feil på sektorer ( diagnoseverktøy fra hd eller seagate)? *Sjekket om du har feil på minne eventuelt annen hardware. *Søkt etter trojanere / virus (Avg fra grisoft er gratis). *Søkt etter spionprogrammer (Spybot search and destroy, Ad-aware fra lavasoft). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå