Kick1 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hei! Jeg installerte X.org for ikke så altfor lenge siden. Sitter på Gentoo, med et gammelt Geforce2 MX-kort () Problemet er at jeg ikke får lastet inn GLX-modulen. Det pussige er at i /var/log/Xorg.0.log står det (II) LoadModule: "glx" (II) Loading /usr/X11R6/lib/modules/extensions/libglx.so (II) Module glx: vendor="NVIDIA Corporation" compiled for 4.0.2, module version = 1.0.6629 Module class: XFree86 Server Extension ABI class: XFree86 Server Extension, version 0.1 (II) Loading extension GLX ...og så følger en del innlastinger av andre moduler. Prøver jeg å kjøre et eller annet gl-program, f.eks. glxgears, får jeg Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". glxgears: Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual. Jeg har forsikret meg om at OpenGL kjører på nvidia sitt interface... Hva kan dette skyldes, og hvordan fikser jeg det? Kick1 Edit: Aha.. GLX fungerer ikke sammen med Composite-extensionen. Noen som vet hvorfor, egentlig? Endret 15. januar 2005 av Kick1 Lenke til kommentar
tech Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du lastet ned driverene fra nvidia.com, og past på at det står Driver "nvidia" i xorg.conf? Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Har emerget nvidia-glx og nvidia-kernel, så jeg satser på at det er driverne fra nvidia.com. Jeg er rimelig sikker på at det er de driverne som kjøres også, i og med at jeg ved oppstart av X får en nvidia-logo schmekket opp på skjermen. Det stod i loggen at GLX ikke virker sammen med Composite. Får vel bare leve uten Composite, da.. Greit nok at det er stilig, men .. næh. Klarer meg egentlig uten. Ustabil er den og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå