Gå til innhold

Forandre skriftretning i word

iacob

Anbefalte innlegg

Dette er altså problemet. Jeg har et lite dokument, som viser en tabell. Denne tabelle er så stor at den fyller et helt ark liggende. Denne vil jeg ha inn en oppgave hvor arkene er stående som vedlegg. For å få plass må dette vedlegge være liggende. Om dere skjønner. Noen som veit åssen jeg skal gjøre dette?

Har office 2003.

Har forsøkt via bildefunksjonen i pdf, men da blir tabellen veldig uklar.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan sette, den siden du vil endre, til "liggende" i utskriftsformat.

Om jeg fortod deg riktig.

XenZor

Takk, skal du ha. Hadde allerede plundra meg fram til det. :D

Men det som skjer nå er at mine stiler roter til den tabelle jeg setter inn. se den breier seg over flere sider anyways.....

Noen løsning på det?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener, men du kan vel formatere tabellen slik du vil ha den?

XenZor

Ok, skal forsøke å forklare bedre. Har fått en tabell av en annen i wordformat. Denne skal fungere som vedlegg i en oppgave som jeg skal levere. Derfor vil jeg helst ikke tukle med den da den er en av mine viktigste kilder. Går det ann å importere den uten av mine stiler overstyrer formateringen tabelle har i det andre dokumentet?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker, men du kan jo prøve å høyreklikke på den "boksen" som kommer opp utenfor øverste venstre hjørne på tabellen, og velge kopier.

I det andre dokumenet kan du da, på valgt sted, plassere markøren og velge "lim inn utvalg". Derfra kan du forsøke med noen av valgene, som f.eks. "Bilde (Windows-metafil")" eller Bilde (utvidet metafil)" Eller et av de andre valgen.

Muligens vil ikke det du limer inn bli påvirket av dine stiler.

Dette er ikke noe jeg har gjort selv, så jeg bare tipper, og håper det kan hjelpe deg.

En annen mulighet kan vel være å ikke bruke stiler på den ene siden?

XenZor

Lenke til kommentar

Fungerte ikke " Lim inn utvalg"?

Er ikke sikker på det med stiler, sorry. Har ikke erfaringer med denne problemstillingen. :blush:

Edit: hva med å bruke "Sett inn" > "Objekt" velg "Opprett fra fil" og pek til dokumentet som inneholder tabellen?

XenZor

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, men du kan jo prøve å høyreklikke på den "boksen" som kommer opp utenfor øverste venstre hjørne på tabellen, og velge kopier.

I det andre dokumenet kan du da, på valgt sted, plassere markøren og velge "lim inn utvalg". Derfra kan du forsøke med noen av valgene, som f.eks. "Bilde (Windows-metafil")" eller Bilde (utvidet metafil)" Eller et av de andre valgen.

Muligens vil ikke det du limer inn bli påvirket av dine stiler.

Dette funka. Men siden margene i mitt dok. er bredere kommer mye av tabelle på utsiden av arket. Og jeg får ikke lov å endre størrelsen. Når jeg gjør dette på formater bildet skjer det ingen ting. At det skal være så vanskelig da...

Lenke til kommentar
Hva me å endre margene i det dokumentet du kopierer fra?

XenZor

Nei, funker ikke det heller. Kanskje den tabellen er egentlig er laget et annet sted enn word. Veit ikke. Jeg få lime den med limstift:(

Men takk for hjelpen.

Endret av iacob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...